روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

او گفت : " ما یافتیم که موش‌های با وزوز گوش به دلیل کاهش فعالیت کانال پتاسیم پتاسیم , فعال شده‌اند . " این کانال‌های کلسیمی به عنوان " ترمزهای " موثر عمل می‌کنند که تحریک‌پذیری یا فعالیت سلول‌های عصبی را کاهش می‌دهند. "
در مدل , موش‌های بی‌هوش در یک گوش به یک صدا دسی‌بل قرار می‌گیرند , در مورد بلندی یک آژیر آمبولانس , به مدت چند دقیقه که در کار قبلی نشان داده شد تا منجر به توسعه وزوز در ۱۰۰ درصد از موش‌های گروه شده شود . در این مطالعه اثر داروی صرع مورد تایید fda ( fda ) مورد بررسی قرار گرفت . 30 دقیقه پس از مواجهه با نویز و دوبار در روز بعد , نیمی از گروه مواجهه یافته تزریق شد .
هفت روز پس از مواجهه با سر و صدا, تیم مشخص کرد که آیا موش‌ها با انجام آزمایش‌های ناگهانی , وزوز گوش را ایجاد کرده بودند , که در آن یک آهنگ همگامی در طول یک دوره نواخته می‌شود , سپس به طور مختصر متوقف می‌شود و سپس با یک پالس بلندتر قطع می‌شود . موش‌های با شنوایی هنجار شکاف موجود در صداها را درک می‌کنند و آگاه هستند که چیزی تغییر کرده‌است , بنابراین آن‌ها با صدای بلند کم‌تر از موش با وزوز گوش , که لحظه سکوت را بین لحن پس‌زمینه پنهان می‌کند , یکه می‌خورند .
محققان دریافتند که موش‌ها بلافاصله پس از مواجهه با سر و صدا وزوز گوش ایجاد نکردند . در مورد موش‌های سوری که با دارو درمان نشده بودند علایم رفتاری این بیماری مشاهده نشد .
او گفت : " این یک یافته مهم است که ویژگی‌های بیوفیزیکی یک کانال پتاسیمی را با درک صدای شبح پیوند می‌دهد . " وزوز گوش یک هدف جدید برای توسعه داروهایی است که باعث ایجاد وزوز گوش در انسان می‌شوند . "
این خانواده از پنج زیرواحد مختلف تشکیل شده‌است که چهار زیرواحد آن نسبت به چهار زیرواحد حساس هستند . او و همکارانش یک دارو را هدف قرار می‌دهند که مختص دو زیرواحد است که در وزوز گوش حضور دارند تا پتانسیل عوارض جانبی را به حداقل برسانند .
این دارو می‌تواند یک استراتژی پیشگیرانه بسیار مفید برای سربازان و سایر افرادی باشد که در شرایطی کار می‌کنند که در آن‌ها مواجهه با صدای بسیار بلند محتمل است . " " ممکن است برای دیگر شرایط ادراکات خیالی , مانند درد در عضوی که قطع شده‌است , مفید باشد . "
مغز از تماس تلفنی برای تلفن همراه استفاده می‌کند
منبع :
سیستم بهداشتی هنری فورد
خلاصه :
اگر شما متفکر چپ مغز هستید , به احتمال زیاد از دست‌راست خود برای نگه داشتن گوشی موبایل خود به گوش راست خود استفاده می‌کنید . این مطالعه همبستگی قوی بین تسلط مغز و گوش مورد استفاده برای گوش دادن به تلفن همراه را نشان می‌دهد .
براساس مطالعه منتشر شده از بیمارستان هنری فورد در دیترویت , اگر شما یک متفکر چپ مغز هستید , احتمال آن وجود دارد که از دست‌راست خود برای نگه داشتن گوشی موبایل خود به گوش راست خود استفاده کنید .
این مطالعه که به صورت آنلاین در جراحی گردن و حلق و بینی انجام می‌شود , همبستگی قوی بین تسلط مغز و گوش را نشان می‌دهد . این مطالعه یافته‌است که بیش از ۸۰ % شرکت کنندگان تلفن همراه خود را در یک طرف به عنوان دست غالب خود نگه داشته‌اند .
افرادی که نیم‌کره چپ مغز هستند - - که حدود % ۷۰ از جمعیت را تشکیل می‌دهند و زبان و مرکز زبانی خود را در سمت چپ مغز قرار می‌دهند - بیشتر احتمال دارد از دست‌راست خود برای نوشتن و دیگر وظایف روزمره استفاده کنند .
همچنین , مطالعه هنری فورد نشان می‌دهد که اکثر افراد غالب نیم‌کره چپ نیز از گوشی در گوش راست خود استفاده می‌کنند . و در نیم‌کره راست مغز افراد بیشتری برای نگه داشتن گوشی در گوش چپ خود استفاده می‌کنند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: