روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

Noebels می‌گوید یافته Holth's نشان می‌دهد که تاو در محدوده وسیعی از صرع پیش از این که قبلا ً حدس زده شده‌بود دست داشته‌است . نوع صرع ، که مورد مطالعه قرار گرفت ، ناشی از نقص مجاری ارتباطی یون پتاسیم است که جریان پتاسیم را در داخل و خارج از سلول‌های عصبی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . او دریافت که حذف ژن encoding تاو نه تنها به طور چشمگیری کاهش‌یافته است بلکه مانع از مرگ این موش‌ها می‌شود که معمولا ً در این حیوانات اتفاق می‌افتد .
Holth گفت : " حتی کاهش نسبی مقدار پروتئین تاو به میزان ۵۰ درصد بسیار موثر بود . " یافته او نشان می‌دهد که در حال توسعه داروهای جدید است که واکنش‌های نرمال پروتئین تاو را کاهش می‌دهد و مرگ ناگهانی غیرمنتظره برای افراد دارای قابلیت حل نشدنی را کاهش می‌دهد که تقریبا ً یک سوم از ۵ میلیون آمریکایی مبتلا به این اختلال هستند .
در حال حاضر ، Noebels و همکارانش در آزمایشگاه پرنده آبی مطالعه می‌کنند که آیا از دست دادن تاو می‌تواند یک اختلال حمله را درست زمانی که قبلا ً برقرار شده‌است اصلاح کند یا خیر. Noebels گفت : "اگر این مطالعات مفید واقع شوند ، " برنامه‌های اکتشافی دارویی تحت توسعه برای درمان بیماری‌های Alzheimer's ممکن است روزی راه خود را به کلینیک epilepsy پیدا کنند ."
مجرم جدید برای حمله‌های صرع : برخی از seizures در سلول‌های گلیا رخ می‌دهند
مبدا :
موسسه فن‌آوری ماساچوست
خلاصه :
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برخی از seizures ممکن است در سلول‌های غیر نورونی که به نام glia شناخته می‌شوند ، سرچشمه بگیرند ، که مدت‌ها بر این باور بودند که نقش پشتیبانی‌کننده را در عملکرد مغز ایفا می‌کنند .
کشف ناگهانی زمانی رخ می‌دهد که نورون‌ها در مغز بیش از حد فعال می‌شوند . با این حال ، یک مطالعه جدید از عصب شناسان MIT نشان می‌دهد که برخی از seizures ممکن است در سلول‌های غیر نورونی که به نام glia شناخته می‌شوند ، سرچشمه بگیرند ، که مدت‌ها بر این باور بودند که نقش پشتیبانی‌کننده را در عملکرد مغز ایفا می‌کنند .
محققان در یک مطالعه از مگس میوه ، یک جهش سلول گلیال را شناسایی کردند که باعث می‌شود مگس‌ها بیشتر در معرض حملات صرعی قرار بگیرند . جهش در ژن ، که ارتباط سلول‌های گلیا با نورون‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد ، به نظر می‌رسد که نورون‌ها را بسیار تحریک می‌کند . این امر باعث می‌شود که مگس‌ها بیشتر در واکنش به محرکه‌ای محیطی نظیر دماهای شدید ، به دست آورند .
این اولین باری است که کسی نشان داده‌است که در حیوانات زنده ، جهش در سلول‌های گلیا می‌تواند حمله‌های ناگهانی صرع را تولید کند . تروی Littleton ، استاد زیست‌شناسی و رهبر تیم تحقیقاتی ام آی تی ، می‌گوید : Counteracting اثرات جهش ژنتیکی ممکن است یک استراتژی جدید نویدبخش برای توسعه درمان صرع باشد .
" این مسیر سیگنال دهی از glia به نورون‌ها به احتمال زیاد خواص تیراندازی نورون‌ها را کنترل می‌کند و اگر it's hyperactivated ، نورون‌ها بیش از حد آتش می‌کنند . Littleton که عضو موسسه آموزش و حافظه MIT's Picower است می‌گوید : " هر چیزی که از آن منجر شود ممکن است یک درمانی بالقوه باشد . "
Littleton و نویسنده اصلی جان Melom ، دانشجوی کارشناسی‌ارشد در رشته زیست‌شناسی ، یافته‌های جدید خود را در نسخه آنلاین روز ۱۶ ژانویه مجله علوم عصبی توصیف کرد .
منشا تصرف
سلول‌های glial که تقریبا ً نیمی از سلول‌های مغز را تشکیل می‌دهند نقش‌های حمایتی بسیاری از جمله نورون‌های cushioning دارند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند . با این حال ، در سال‌های اخیر ، ذهن شناسان شواهدی از وظایف مهم ‌تری از قبیل کمک به ارتباط بین نورون‌ها پیدا کرده‌اند .
مطالعات پیشین نشان داده بودند که سلول‌های گلیال ، به شدت فعال می‌شوند در حین حملات صرعی ، اما مشخص نیست که آیا بیش‌فعالی سلول‌های گلیال ، منجر به این حمله می‌شود یا اگر آن‌ها صرفا ً نسبت به بیش‌فعالی عصبی واکنش نشان می‌دهند یا خیر . طبق گفته محققان ، مطالعه جدید نشان می‌دهد که سلول‌های گلیا در واقع موجب تحریک این حمله شده‌اند .
Melom می‌گوید : " ما می‌دانیم که ما یک ژن نوآور داریم که فقط در این یک جمعیت سلول بیان می‌شود .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: