روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

این مطالعه بر روی افراد با تشنج تشنج آوری متمرکز بود ، چرا که آن‌ها most ردیابی شده و گزارش شده‌اند و یک ننگی اساسی برای بیماران مبتلا به این بیماری وجود دارد .
پروفسور نیوتون اضافه کرد : " امکانات برای تشخیص ، درمان و مدیریت مداوم صرع در بسیاری از فقیرترین مناطق جهان وجود ندارد ، بنابراین بسیار حیاتی است که این گام‌های ساده را برای تلاش و جلوگیری از هر چند مورد این بیماری فلج‌کننده در نظر بگیریم ."
این مطالعه توسط بنیاد امین تراست ، با حمایت از دانشگاه of و شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی تامین شد .
قرار گرفتن در معرض تهدید مواد مخدر در رحم مرتبط با خطر اوتیسم
مبدا :
BMJ - نشریه پزشکی بریتانیایی
خلاصه :
مطالعه‌ای نشان می‌دهد که کودکانی که مادرشان داروی antiepileptic sodium را مصرف می‌کنند در حالی که باردار به طور قابل‌توجهی در معرض خطر اوتیسم و اختلالات روانی دیگر قرار دارند ، یک مطالعه کوچک را پیشنهاد می‌کنند .
کودکانی که مادر آن‌ها سدیم antiepileptic را مصرف می‌کنند در حالی که باردار به طور قابل‌توجهی در معرض خطر اوتیسم و اختلالات عصبی دیگر قرار دارند ، مطالعه کوچکی را پیشنهاد می‌کند که به صورت آنلاین در ژورنال of و روان‌پزشکی منتشر شده‌است .
نویسندگان یافته‌های خود را براساس کودکانی که در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ در شمال غربی انگلستان به دنیا آمده‌اند ، بنیان می‌گذارند .
تنها کم‌تر از نیمی از مادران ( ۲۴۳ ) نیز صرع داشتند ، اما ۳۴ نفر از آن‌ها در دوران بارداری از داروهای antiepileptic استفاده می‌کردند . پنجاه و نه مادر carbamazepine کردند ؛ ۵۹ ران گرفت ؛ ۳۶ امتیاز گرفت ؛ ۴۱ تن را گرفت ؛ و ۱۵ تن دیگر مواد مخدر دیگر هم گرفت .
رشد فیزیکی و فکری children's در طول ۱۲ ماه ، سه و شش سال ارزیابی شد . همچنین اطلاعاتی از مادرشان گرفته شد مبنی بر اینکه آیا آن‌ها باید درباره رفتار child's ، توسعه ، پیشرفت تحصیلی و یا سلامت خود با متخصصان مشورت کنند .
داده‌های کامل در مورد هر سه ارزیابی برای ۴۱۵ کودک در دسترس بودند . در کل ، ۱۹ کودک مبتلا به اختلال neurodevelopmental در زمانی که ۶ ساله بودند تشخیص داده شدند که سه تن از آن‌ها نیز یک ناهنجاری فیزیکی داشتند .
از بین اینها ۱۲ نوعی اوتیسم داشت که یکی از آن‌ها به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی دچار شده بود ( ADHD ) . سه ADHD به تنهایی داشتند ، در حالی که چهار نفر دیگر dyspraxia داشتند ، وضعیتی که منجر به هماهنگی فیزیکی ضعیف و ناشیگری بیش از حد شد .
مشکلات neurodevelopmental در میان کودکانی که والدین آن‌ها صرع داشتند - - درصد در مقایسه با ۱.۸۷ درصد از کسانی که والدین آن‌ها این وضعیت را نداشتند ، بسیار شایع بود .
و آن کودکانی که والدین آن‌ها به طور انفرادی یا در ترکیب با داروهای دیگر استفاده کرده بودند، به احتمال قوی مبتلا به بیماری neurodevelopmental بودند تا کسانی که والدین آن‌ها داروهای دیگر را درمان کرده بودند تا شرایط آن‌ها را درمان کنند .
هنگامی که تمامی ارقام تحلیل شدند و عواملی که احتمالا ً بر نتایج تاثیر می‌گذارند ، یافته‌ها نشان داد که کودکانی که در معرض valproate در رحم قرار دارند ، شش برابر بیشتر با اختلال neurodevelopmental تشخیص داده می‌شوند . افرادی که در معرض valproate و دیگر مواد مخدر قرار گرفتند ، ۱۰ برابر بیشتر از کودکانی بودند که والدین آن‌ها این وضعیت را نداشتند .
بیش از یک در ۱۰ ( ۱۲ درصد ، ۶ درصد ) کودکانی که والدین آن‌ها را در طول دوران بارداری به تنهایی به تنهایی برده بودند ، دچار مشکل neurodevelopmental شده بودند، همان طور که یکی از آن‌ها در ۷ ( ۱۵ درصد ، ۳ نفر از ۲۰ نفر ) بود که والدین آن‌ها با داروهای دیگر مبارزه می‌کردند .
هیچ کودکی با صرع به دنیا نیامد ، اما کسی که در دوران بارداری دارو مصرف می‌کند، مبتلا به اختلال neurodevelopmental تشخیص داده شد ، اگرچه تعداد زنان این گروه کوچک بود و به نویسندگان هشدار داد .
پسران سه برابر بیشتر از دخترانی بودند که مبتلا به اختلال neurodevelopmental بودند ، اما هیچ ارتباط قابل‌توجهی برای سن mother's یا IQ ، طول دوره حاملگی یا نوع حمله صرعی پیدا نشد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: