روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

سیستم سرمایش ممکن است از صرع ناشی از آسیب ناشی از آسیب جلوگیری کند
مبدا :
دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس
خلاصه :
در هفته‌ها ، ماه‌ها و سال‌ها پس از آسیب شدید سر ، بیماران اغلب حملات صرعی را تجربه می‌کنند که کنترل آن‌ها دشوار است . یک مطالعه جدید در مورد موش‌ها نشان می‌دهد که خنک کردن مغز پس از جراحت می‌تواند از این حملات جلوگیری کند .
در هفته‌ها ، ماه‌ها و سال‌ها پس از آسیب شدید سر ، بیماران اغلب حملات صرعی را تجربه می‌کنند که کنترل آن‌ها دشوار است . یک مطالعه جدید در مورد موش‌ها نشان می‌دهد که خنک کردن مغز پس از جراحت می‌تواند از این حملات جلوگیری کند .
نویسنده ارشد ، متیو اسمیت ، استادیار جراحی عصبی و پزشک کودکان در مدرسه پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس می‌گوید : " آسیب سر ضربه مغزی ناشی از صرع در جوانان است و در بسیاری از موارد مصادره تحت کنترل دارو است " .
محققان یافته‌های خود را در کتاب خواندن مغز مغز و مغز ، گزارش کردند .
سرد کردن مغز برای محافظت از آن در برابر آسیب ، یک مفهوم جدید نیست . سیستم خنک‌کننده باعث کاهش فعالیت متابولیک در سلول‌های عصبی می‌شود و دانشمندان فکر می‌کنند که این امر ممکن است باعث شود که سلول‌های مغزی جان سالم به در ببرند .
پزشکان در حال حاضر نوزادان خنک هستند که مغزشان ممکن است در هنگام تولد دسترسی ناکافی به خون یا اکسیژن داشته باشد . آن‌ها همچنین برخی از بیماران قلبی را خنک می‌کنند تا آسیب مغزی محیطی را کاهش دهند وقتی که ضربان قلب متوقف می‌شود .
اسمیت در حال بررسی امکان استفاده از خنک‌کننده برای جلوگیری از حملات ناگهانی و یا کاهش شدت آن‌ها بوده‌است .
اسمیت می‌گوید : " به نظر می‌رسد که سلول‌های مغزی Warmer فعال ترند ، و این ممکن است احتمال تخلیه غیر عادی الکتریکی را افزایش دهد که می‌تواند برای تشکیل یک حمله متحد شوند .
اسمیت و همکارانش در دانشگاه واشنگتن و دانشگاه مینه سوتا روش‌های درمانی بالقوه را در مدل موش آسیب‌های مغزی آزمایش کردند . این موش‌ها پس از این آسیب‌دیدگی چند هفته دچار حملات مزمن می‌شوند .
محققان یک هدست را ابداع کردند که مغز موش را خنک می‌کند . آن‌ها در اصل توانایی خود برای توقف حملات را آزمایش می‌کردند وقتی متوجه شدند که خنک‌کننده نه تنها متوقف می‌شود بلکه مانع از توقیف آن‌ها نیز می‌شود .
دانشمندان این مطالعه را دوباره طراحی کردند تا بر روی پیش‌گیری تمرکز کنند . تحت پروتکل‌های جدید ، آن‌ها headsets را بر روی برخی از موش‌هایی که مغزشان را با کم‌تر از ۴ درجه فارنهایت خنک کردند ، قرار دادند . گروه دیگری از موش‌ها headsets را به تن کرده بودند که هیچ کاری انجام نمی‌دادند . دانشمندانی که از این موضوع بی‌اطلاع بودند ، در طی درمان آن‌ها را تحت نظارت قرار دادند و بعد از این که the برداشته شد ، آن‌ها را تحت نظارت قرار دادند .
موش‌ها که یک هدست غیر فعال را به همراه داشتند ، به تدریج پس از این آسیب‌دیدگی ، حملات جدی تری داشتند ، اما موش‌های صحرایی که مغزشان تنها چند ماه بعد از جراحت خنک شده بود ، تا چهار ماه بعد از آسیب ، چند بار سکته کرده بود .
آسیب مغزی همچنین منجر به کاهش فعالیت سلول‌ها در محل ضربه می‌شود ، اما headsets های خنک‌کننده سطح فعالیت نرمال این سلول‌ها را بازسازی می‌کنند .
طبق گفته اسمیت که مدیر برنامه جراحی صرع کودکان در بیمارستان سنت لوئیس Children's است ، این مطالعه اولین مورد برای کاهش توقیف ناشی از جراحت بدون مواد مخدر است .
اسمیت می‌گوید : " نتایج ما نشان می‌دهد که تغییرات مغزی ناشی از این نوع صرع در روزه‌ای و هفته‌های پس از آسیب‌دیدگی رخ می‌دهد ، نه در لحظه آسیب و یا زمانی که علائم صرع در انسان آغاز می‌شود ، و برای اولین بار شانس توسعه صرع را بعد از آسیب مغزی کاهش می‌دهد ."
اسمیت و همکارانش در حال آزمایش دستگاه‌های خنک‌کننده در انسان‌ها در اتاق عمل بودند و در حال برنامه‌ریزی یک آزمایش چند نهادی برای یک دستگاه خنک‌کننده مغز با پیوند چند نهادی برای ارزیابی اثر خنک‌کننده در مورد مصادره ثابت هستند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: