روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

Lamotrigine یک داروی صرع است که بر روی خود یا ترکیبی با دیگر داروها برای کنترل ضبط به کار می‌رود ؛ همچنین برای جلوگیری از نوسانات روحی برای افرادی که اختلال دو قطبی دارند ، تجویز می‌شود . حفظ درمان موثر صرع در دوران بارداری مهم است زیرا حملات ممکن است منجر به آسیب جنین شود .
نویسنده مطالعه ، هلن Dolk ، دکترای خود از دانشگاه آلستر در ایرلند شمالی ، انگلستان ، گفت : " مطالعه اولیه این دارو ، خطر افزایش لب یا شکاف ذائقه را نشان داد ، اما مطالعات قبلی حاکی از افزایش ریسک of بود . بیش از دو برابر اندازه مطالعه قبلی ."
برای این مطالعه ، محققان به داده‌های بیش از ۱۰ میلیون تولد در طول مدت ۱۶ سال نگاه کردند . در بین آن‌ها ، کودک با نقص‌های مادرزادی وجود داشت . در این گروه ، محققان ۱۴۷ کودک را یافتند که در سه‌ماهه اول بارداری در معرض مصرف مواد مخدر قرار داشتند و نقص‌های مادرزادی non داشتند . محققان دریافتند که نوزادان با شکاف لب ، شکاف ذائقه یا clubfoot به احتمال زیاد به احتمال زیاد از کودکان مبتلا به نقص‌های مادرزادی دیگر در سه‌ماهه اول در معرض انقراض قرار نگرفته اند .
در جامعه عمومی ، هر ۷۰۰ نوزاد با شکاف لب یا شکاف ذائقه به دنیا می‌آیند ، یا ۰.۱۴ درصد تقریبا ً یک در ۱۰۰۰ نوزاد با clubfoot متولد می‌شوند .
" ما نمی‌توانیم خطر کوچک را حذف کنیم، اما ما خطر اضافی شکاف لب یا شکاف در بین کودکانی که در معرض این دارو هستند را برآورد می‌کنیم تا کم‌تر از یک در هر ۵۵۰ نوزاد باشند . Dolk می‌گوید : " از آنجا که خطرات اضافی از شکاف لب‌ها یا palate برای انواعی از داروهای antiepileptic گزارش شده‌است ، ما توصیه می‌کنیم که برای همه مادران مبتلا به صرع ، هر کاری که مصرف مواد مخدر آن‌ها انجام شود، توجه ویژه‌ای به معاینه کودک برای شکاف در نظر گرفته شود ."
تغییرپذیری نرخ قلب ، حملات صرعی را پیش‌بینی می‌کند .
مبدا :
دانشگاه Kumamoto
خلاصه :
صرع ، یک اختلال نورولوژیکی و عصبی است که باعث ضبط بسیاری از انواع مختلف آن می‌شود . تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که حمله‌های صرع می‌تواند به راحتی با استفاده از الکتروکاردیوگرام برای اندازه‌گیری نوسانات در قلب نسبت به اندازه‌گیری فعالیت مغز پیش‌بینی شود ، چرا که استفاده از دستگاه پایش آسان‌تر است .
صرع ، یک اختلال نورولوژیکی و عصبی است که باعث ضبط بسیاری از انواع مختلف آن می‌شود . تحقیقات اخیر در ژاپن نشان داده‌است که حمله‌های صرع می‌تواند به راحتی با استفاده از الکتروکاردیوگرام برای اندازه‌گیری نوسانات در قلب نسبت به اندازه‌گیری فعالیت مغز پیش‌بینی شود ، چرا که استفاده از دستگاه پایش آسان‌تر است . با پیش‌بینی دقیق‌تر ، ممکن است از آسیب و یا تصادف جلوگیری شود که ممکن است ناشی از حمله صرعی باشد . این یک کمک قابل‌توجه به درک جامعه‌ای است که در آن بیماران مبتلا به صرع می‌توانند بدون نگرانی در مورد حفظ آسیب ناشی از حمله غیرمنتظره ، زندگی کنند . این یافته از پژوهش ترکیبی دانشگاه Kumamoto ، دانشگاه کیوتو و دانشگاه پزشکی توکیو و دندان‌پزشکی است .
صرع ، بیماری‌ای است که ۱ % از جمعیت جهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . این بیماری مزمن مغز است که با حمله‌های مکرر مشخص می‌شود که در آن تحریک بیش از حد در سلول‌های عصبی ( نورون‌ها ) در مغز رخ می‌دهد .
هفتاد درصد بیماران مبتلا به صرع قادر به عبور از زندگی روزمره خود بدون هیچ گونه مشکلی به دلیل سرکوب حملات از طریق مواد مخدر مبتلا به صرع می‌باشند . با این حال ، برخی از بیماران مبتلا به صرع مقاوم در برابر دارو هستند ، در حالی که حمله‌های آن‌ها را نمی‌توان با دارو کنترل کرد و آن‌ها در وضعیت ثابتی از ترس زندگی می‌کنند که ممکن است حمله‌ای ناگهانی در هر لحظه رخ دهد . به همین دلیل ، توسعه روشی برای پیش‌بینی مصادره صرع بسیار مورد نظر بوده‌است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: