روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

" کنترل تشنج " بسیار مهم است . " " یک داروی روزانه ممکن است به مردم کمک کند تا به برنامه دارویی خود پایبند باشند . " برای مطالعه , چند نفر که به تازگی دچار تشنج شده بودند , برای مدت شش ماه , کاربامازپین و کاربامازپین را دریافت کردند . شرکت کنندگان مطالعه را در پایین‌ترین سطح در سه سطح شروع کردند . آن‌هایی که در پایین‌ترین سطح قرار داشتند سپس به سطح دوم رسیدند . ( p < 0.05) .
یافته‌ها : نتایج نشان داد که بین دو گروه تفاوت معنی‌داری وجود نداشت . پس از یک سال , 90 / 57 درصد از افرادی که مصرف کنندگان مواد مخدر روزانه را مصرف می‌کردند , در مقایسه با درصد افرادی که این دارو دو بار مصرف می‌کردند , آزاد بودند .
این مطالعه موردی بود که برای نشان دادن اینکه درمان جدید از نظر بالینی بدتر از درمان موجود نیست , طراحی شده‌است . براساس طرح پژوهش , در صورتی که تفاوت در نرخ آزاد بین دو دارو کم‌تر یا کم‌تر باشد , در نظر گرفته می‌شود . در شش ماه تفاوت معنی‌داری بین تیمارها مشاهده نشد . در یک سال تفاوت معنی‌دار بود .
به گفته ben - مناخیم بگین , " مسائل مربوط به حافظه , خستگی , یا برنامه دارویی پیچیده همگی می‌توانند با فردی که داروهای کنترل تشنج آن‌ها را به صورت منظم مصرف می‌کند , مداخله کند , به ویژه وقتی که آن‌ها به تازگی تشخیص‌داده شده‌اند و هنوز هم برای مدیریت این بیماری استفاده می‌کنند . " امید است که این نتایج ممکن است به پزشکان گزینه‌های بیشتری را برای درمان‌های مناسب برای افراد مبتلا به صرع ارائه دهد . "
چه چیزی موجب دیدار من شده ?
منبع :
دانشگاه تگزاس & m
خلاصه :
شما وارد یک اتاق می‌شوید و ناگهان مغز شما با موج عظیمی از آشنایی وارد می‌شود - گرچه این تجربه‌ای کاملا ً جدید است . مانند چیزی از یک طرح علمی‌تخیلی , به نظر می‌رسد که به آینده نزدیک شده‌اید . یک مطالعه جدید , توجه‌ها را به این موقعیت جلب می‌کند , که با آشنایی با وو شناخته شده‌است .
شما وارد یک اتاق می‌شوید و ناگهان مغز شما با موج عظیمی از آشنایی وارد می‌شود - گرچه این تجربه‌ای کاملا ً جدید است . مانند چیزی از یک طرح علمی‌تخیلی , به نظر می‌رسد که به آینده نزدیک شده‌اید .
شانس این است که در طول زندگی , این وضعیت را تجربه کرده‌اید . از پیش دیده‌شده ( فرانسه برای " قبلا ً " دیده می‌شود ) تقریبا ً نزدیک به ۹۹ درصد از مردم رخ می‌دهد - پدیده‌ای که همیشه گذرا است و ممکن است در هر زمانی بروز کند . علی‌رغم پوشش گسترده , بسیاری از وو ها هنوز مورد سو تعبیر جامعه علمی هستند .
میشل هوک , استادیار بخش علوم اعصاب و درمان تجربی , در کالج علوم اعصاب و علوم پزشکی تگزاس , می‌گوید : " از آنجا که هیچ محرک واضحی وجود ندارد که تجربه‌ای را تجربه کند ( این گزارش یک گزارش گذشته‌نگر از یک فرد است ) , مطالعه آشنایی در یک آزمایشگاه بسیار دشوار است . "
یک اشکال در مغز ?
هوک گفت : " براساس مطالعات بسیاری , تقریبا ً دو سوم افراد حداقل یک اپیزود از تجربه در زندگی خود تجربه کرده‌اند . " درک اینکه حافظه چگونه کار می‌کند ممکن است کمی نور را روشن کند که چرا برخی آن را بیش از دیگران تجربه می‌کنند . "
امکان ذخیره حافظه در مغز وجود دارد . حفظ خاطرات بلند مدت , رویدادها و حقایق در لوب گیجگاهی ذخیره می‌شوند و بخش‌های ویژه‌ای از لوب گیجگاهی نیز برای کشف آشنایی و شناسایی حوادث خاص , جدایی‌ناپذیر هستند . رستوران : بخش موقتی جایی است که خاطرات خود را ذخیره و ذخیره می‌کنید .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: