روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

براساس یک مطالعه جدید که توسط تیم‌های تحقیقاتی در چندین مرکز از جمله مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک انجام شده‌است ، زنان مبتلا به صرع معمولا ً به عنوان زنان بدون اختلال عصبی به بارداری موفق دست می‌یابند .
در یک مطالعه در آینده ، زنان مبتلا به صرع احتمال قابل‌مقایسه با حاملگی را داشتند ، زمان صرف‌شده برای حامله شدن ، و پیامدهای حاملگی مانند سقط‌جنین ، در مقایسه با گروهی از همسالان سالم . این یافته‌ها که در روز ۱۷ آوریل در آکادمی آمریکایی of ۶۸ ، در ونکوور به نمایش گذاشته شد، در تضاد با باورهای قبلی جامعه پزشکی در ارتباط با باروری زنان با صرع بود .
طبق آمار بنیاد صرع ، بیش از ۱.۱ میلیون زن آمریکایی مبتلا به صرع در سنین باروری و تقریبا ً ۲۴، ۰۰۰ کودک مبتلا به صرع در هر سال با صرع به دنیا می‌آیند .
مطالعات پیشین ، ناباروری خود را به میزان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از زنان مبتلا به صرع ، و یا بیش از یک سوم زنان مبتلا به صرع ممکن است دچار مشکل بارداری شود ، یافته‌اند . اما بر طبق نظر محققان ، تا به امروز یک مطالعه جامع انجام نشده است تا این موضوع را تایید کند.
ژاکلین French ، استاد عصب‌شناسی و رئیس مرکز تحقیقات Translational و تحقیقات بالینی در مرکز صرع Langone's ، و اولین نویسنده و محقق اصلی study's ، می‌گوید : " ما امیدواریم که یافته‌های ما به زنان مبتلا به صرع و متخصص بالینی که در زمینه تنظیم خانواده مشاوره دارند ، اطمینان خاطر دهد . "
محققان یک مطالعه مشاهداتی multicenter با نام زنان مبتلا به صرع : پیامدها و حمل و نقل ( WEPOD ) از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ را بر عهده داشتند . زنانی که مبتلا به صرع و کنترل سالم بودند و در سنین ۱۸ و ۴۱ سالگی به دنبال بارداری بودند و کم‌تر از شش ماه از بارداری محروم شده بودند ، در طول دوران بارداری خود به دنبال بارداری بودند . یادداشت‌های الکترونیکی استفاده از داروهای ضد صرع ، توقیف و حقایق مربوط به فعالیت جنسی شرکت کنندگان و چرخه‌های قاعدگی را به ثبت رساندند .
در مجموع ۸۹ زن مبتلا به صرع و ۱۰۹ کنترل سالم با جمعیت شناختی مشابه برای این مطالعه مورد مقایسه قرار گرفتند . نسبت زنانی که به بارداری دست یافتند ۷۰ درصد برای زنان مبتلا به صرع و ۶۷.۱ درصد برای کنترل‌های سالم بود .
میانگین زمان بارداری در زنان مبتلا به صرع ، ۶.۰۳ ماه بود ، در مقایسه با ۹.۰۵ ماه برای کنترل سالم ، و پس از کنترل سن ، شاخص توده بدنی ، برابری و نژاد ، تفاوتی بین گروه‌ها برای زمان بارداری وجود نداشت .
در مورد pregnancies که رخ داد ، نسبت مشابهی به تولد زنده ( ۸۱.۸ درصد از زنان مبتلا به صرع و ۸۰ درصد ) ، یا سایر پیامدها ( ۵.۴ درصد زنان مبتلا به صرع در مقایسه با ۰ درصد کنترل سالم ) منجر شد .
یک دارو مبتلا به صرع پس از یک روز ممکن است از مصادره اموال و نیز دو بار مواد مخدر جلوگیری کند .
تاریخ :
مبدا :
آکادمی علوم مغز و مغز آمریکا ( aan )
خلاصه :
براساس یک مطالعه اولیه ، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک داروی صرع که می‌تواند یک‌بار در روز گرفته شود ، ممکن است حمله را کنترل کند و همچنین یک دارو که باید دو بار در روز گرفته شود .
یک مطالعه جدید حاکی از آن است که یک دارو مبتلا به صرع می‌تواند روزی یک‌بار تصرف شود و همچنین دارویی که باید دو بار در روز گرفته شود ، بر طبق مطالعه اولیه که امروز منتشر خواهد شد ، در آکادمی آمریکایی of ۶۸ در ونکوور ، کانادا ، ۱۵ آوریل تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۶ ارائه خواهد شد .
این مطالعه در مقایسه با مواد مخدر دو روزه eslicarbazepine با مواد مخدر دو هفته‌ای برای افراد جدیدا ً مبتلا به صرع جزئی ، که در یک ناحیه از مغز شروع می‌شوند ، مقایسه شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: