روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

دکتر مالون : نتایج نشان می‌دهد که چگونه داروهای ضد صرع می‌توانند برای کودکان متولد نشده باشند . 12 درصد از کودکانی که در معرض اثرات این داروها در دوران بارداری قرار داشتند , دارای ویژگی‌های اوتیسمی نسبت به دو گروه دیگر بودند . در زنان مبتلا به صرع که از دارو استفاده نمی‌کردند , تنها حدود سه درصد از کودکان مبتلا به اتیسم بودند , در حالی که میزان مادران سالم در حدود ۴ درصد بود . متخصص ادامه داد : " اگر زن از مکمل‌های اسید فولیک استفاده کند , خطر کاهش می‌یابد . یافته‌ها نشان می‌دهد که در صورت عدم استفاده از مکمل‌های اسید فولیک در دوران بارداری , زنان مبتلا به صرع به شدت مبتلا به صرع هستند . ~~~ فرزندان آنها شش برابر بیشتر از زنان با مصرف داروهای ضد صرع و مصرف مکمل‌های اسید مصرف می‌شوند . این یافته پس از تجزیه و تحلیل آماری عوامل خطر مانند تشنج , افسردگی , وضعیت اجتماعی - اقتصادی یا غلظت داروهای ضد صرع یا غلظت داروهای ضد صرع در خون زنان باردار حاصل شد . دکتر مالون به این نتیجه رسید که : " غلظت پلاسمایی فولات در پلاسما در دوران بارداری , بدتر از آن است که کودکان در سن سه‌سالگی در آزمون برای تعیین درجه ویژگی‌های اتیستیک ( پرسشنامه ارتباطات اجتماعی ) پیشرفت کردند . برای زنان باردار مبتلا به صرع , تجویز زودرس اسید فولیک یک ضرورت مطلق است . "
زنان مبتلا به صرع باید حاملگی خود را تحت کنترل نورولوژیست انجام دهند. اگرچه ادامه داروهای ضد صرع در دوران بارداری خطراتی را برای کودک ایجاد می‌کند , توقف داروهای ضد صرع در اغلب موارد خطر سلامتی بیشتری را نشان می‌دهد . تشنجات شدید صرعی می‌تواند منجر به کمبود اکسیژن شود که می‌تواند منجر به آسیب یا کشتن جنین شود . مادر نیز در خطر است : پنج درصد تلفات در دوران بارداری به صرع نسبت داده می‌شود .
مغز برای سالم ماندن به تمیز کردن نیاز دارد
منبع :
چند
خلاصه :
تحقیقات جدید مکانیسم‌هایی را آشکار کرده‌است که مغز را در طول بیماری‌های نورودژنراتیو تمیز نگه می‌دارند .
تحقیقاتی که توسط مرکز دانش عصب‌شناسی دانشگاه باسک , دانشگاه سرزمین باسک انجام شده‌است , مکانیسم‌هایی را آشکار کرده‌است که مغز را در طول بیماری‌های نورودژنراتیو تمیز نگه می‌دارند .
وقتی نورون‌ها می‌میرند , بقایای آن‌ها باید به سرعت حذف شوند تا بافت مغز اطراف به درستی عمل کند . حذف جسد نورون‌ها در فرایندی به نام فاگوسیتوز توسط سلول‌های بسیار ویژه در مغز به نام میکروگلیا انجام می‌شود . این سلول‌های کوچک انشعابات زیادی دارند که در حرکت مداوم هستند و به ویژه برای کشف و نابود کردن هر عنصر خارجی از جمله نورون‌های مرده , تجهیز شده‌اند . یا شاید تا این لحظه به آن فکر می‌شد .
این مطالعه , که در حال انتشار است , ممکن است برای اولین بار فرآیند مرگ نورون‌ها و فاگوسیتوز سلول‌های میکروگلیا را در مغز بیمار بررسی کند . برای این منظور , دانشمندان از بیماران صرعی در بیمارستان دانشگاه تهران و از موش‌های صرعی جمع‌آوری شدند .
مشخص است که در طول تشنجات صرعی , نورون‌ها می‌میرند . اما برخلاف آنچه در مغز سالم اتفاق می‌افتد , به نظر می‌رسد میکروگلیا " کور " هستند و قادر به یافتن نورون‌های مرده و نابود کردن آن‌ها نیستند . رفتارشان غیرطبیعی است . بنابراین , نورون‌های مرده را نمی‌توان حذف کرد و تجمع کرد , آسیب به نورون‌های مجاور را گسترش داد و یک پاسخ التهابی را تحریک کرد که آسیب مغز را بدتر می‌کند .
این کشف راه جدیدی را برای کشف روش‌های درمانی باز می‌کند که می‌توانند اثرات بیماری‌های مغزی را کاهش دهند . در واقع , گروه تحقیقاتی که این مطالعات را بر عهده گرفته‌است در حال حاضر در حال توسعه مواد مخدر است , به این امید که این فرآیند پاک‌سازی را افزایش دهد و به درمان صرع کمک کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: