روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مطالعه مشاهداتی ، که از روش‌های سنجش تطبیقی تطبیقی استفاده می‌کرد ، شامل ۱۵۵ کودک مبتلا به صرع nonsyndromic بود که در یکی از ۱۷ مرکز پزشکی در ایالات‌متحده که در کنسرسیوم تحقیقات صرع اطفال آمریکا شرکت داشتند ، قرار داشت . نوزادان در این مطالعه اولین حمله غیر مرتبط با تب را در یک ماه و یک سال داشتند و شروع به درمان با either یا levetiracetam پس از تشخیص اولیه کردند . همه شرکت کنندگان شش ماه پی‌گیری کردند .
" ما یک کنسرسیوم تحقیقاتی صرع را در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی کردیم تا از موفقیت یک گروه تعاونی مثل گروه غدد Children's در مطالعه و استانداردسازی مراقبت از سرطان‌ها به نسبت سرطان‌ها جلوگیری کنیم . برگ ، که استاد تحقیقات عصب‌شناسی دانشکده داروسازی دانشگاه Northwestern Feinberg ، می‌گوید : " در گذشته ، این کنسرسیوم نشان داده‌است که بسیاری از کودکان مبتلا به صرع یا phenobarbital یا levetiracetam با وجود بسیاری از داروهای موجود ، به صرع یا levetiracetam مبتلا می‌شوند . با توجه به اینکه این دو دارو در حال حاضر به عنوان انتخاب‌های اصلی برای این جمعیت مورد استفاده قرار می‌گیرند ، ما قادر به انجام مطالعه اثربخشی مقایسه‌ای خود هستیم تا مشخص کنیم کدام یک از این داروها برتر است . نتایج این مطالعه کنسرسیوم ، تاثیر زیادی بر مراقبت از بیماران خواهد داشت ."
نمرات Apgar در neonates خطر ابتلا به صرع و صرع را پیش‌بینی می‌کنند.
مبدا :
Karolinska
خلاصه :
نمرات نوزاد در مقیاس بزرگ به اصطلاح Apgar می‌تواند خطر تشخیص اختلالات مغزی یا صرع را پیش‌بینی کند . براساس یک مطالعه گسترده مشاهده شده ، ریسک با کاهش امتیاز Apgar افزایش می‌یابد ، اما حتی نمرات کمی پایین آورده می‌شود تا با خطر بالاتر این تشخیص‌ها مرتبط باشد .
امتیاز infant's در مقیاس به اصطلاح Apgar می‌تواند خطر یک تشخیص بعدی از اختلالات مغزی یا صرع را پیش‌بینی کند . طبق مطالعات observational گسترده توسط محققان در Karolinska Karolinska در سوئد منتشر شده در ژورنال BMJ ، این ریسک با کاهش امتیاز Apgar افزایش می‌یابد ، اما حتی اندکی از امتیازات را می‌توان به خطر بالاتر این تشخیص‌ها مرتبط دانست .
" با این حال ، حائز اهمیت است که به یاد داشته باشیم که حتی اگر خطرات نسبی بالا باشد ، خطرات مطلق CP و صرع هنوز کوچک هستند " . این بدین معنی است که اغلب کودکانی که نمرات بسیار پایینی دارند ، CP یا صرع را توسعه نمی‌دهند .
Apgar یک سیستم امتیازی است که به طور معمول در تولد برای ارزیابی یک نیروی حیاتی neonate's در یک ، پنج و ده دقیقه پس از تولد استفاده می‌شود . مقیاس بین ۰ تا ۱۰ است ، که در آن امتیاز ۱۰ نشان‌دهنده یک کودک در سلامت کامل است . مشخص شده‌است که امتیاز کم Apgar بین ۰ و ۶ نقطه در یک یا پنج دقیقه پس از تولد با خطر بالای فلج مغزی ( CP ) و صرع ارتباط دارد و نمره بسیار پایینی بین ۰ و ۳ در ده دقیقه نشان‌دهنده خطر بسیار بالاتر CP است . با این حال ، هیچ همبستگی خطی تایید نشده است و مشخص نیست که آیا تغییرات کوچک در مقیاس در زمان‌های مختلف بر خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی تاثیر می‌گذارند یا خیر.
برای بازجویی از این رابطه ، محققان at Institutet داده‌ها را از اداره ثبت ملی پزشکی برای بیش از ۱.۲ میلیون کودک بدون ناهنجاری‌های مادرزادی در دوره کامل بین ساله‌ای ۱۹۹۹ و ۲۰۱۲ تحلیل کردند . محققان تشخیص دادند که کودکان مبتلا به صرع یا صرع پیش از سن ۱۶ سالگی در دفاتر ملی مختلف با استفاده از کده‌ای تشخیصی تشخیص داده می‌شوند و سپس ریسک CP و صرع را برای هر سطح Apgar در پنج و ده دقیقه پس از تولد و در رابطه با تغییرات در امتیاز Apgar بین ده تا پنج دقیقه محاسبه کرده‌اند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: