روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

افرادی که دچار زوال عقل شدند ، به طور متوسط ۱۷ درصد از زمان خواب خود را در خواب REM صرف کردند، در حالی که در مقایسه با ۲۰ درصد کسانی که دچار جنون نشدند ، ۲۰ درصد از زمان خواب خود را صرف کردند . محققان بعد از تنظیم سن و جنسیت ، ارتباط بین دو درصد پایین خواب REM را پیدا کردند و زمان بیشتری برای رسیدن به مرحله خواب REM و خطر بزرگ‌تر زوال عقل پیدا کردند . در حقیقت ، برای هر درصد کاهش در خواب REM ، ۹ درصد افزایش در خطر جنون وجود داشت . نتایج مشابه بعد از این بود که محققان برای عوامل دیگری که ممکن است بر خطر یا خواب ، مانند عوامل بیماری قلبی ، علایم افسردگی و استفاده از دارو تاثیر بگذارند ، تطبیق داده شدند .
دیگر مراحل خواب با افزایش خطر جنون همراه نبود .
Pase گفت : " یافته‌های ما به خواب REM بعنوان یک پیش‌بینی‌کننده زوال عقل اشاره دارد . با روشن کردن نقش خواب در آغاز زوال عقل ، امید این است که سرانجام راه‌هایی ممکن برای مداخله شناسایی شود تا جنون بتواند به تاخیر بیافتد و یا حتی از آن جلوگیری شود ."
محدودیت‌های این مطالعه شامل یک اندازه نمونه کوچک است . مطالعات بر روی گروه‌های بزرگ‌تر از افراد باید برای تایید یافته‌ها انجام شود . همچنین هیچ داده‌ای در زمینه کار شیفت در بین شرکت کنندگان مطالعه وجود نداشت ، که می‌تواند باعث ایجاد الگوهای خواب غیرمعمول و احتمالا ً منجر به اختلالات خواب شود .
هوش مصنوعی ، جنون را قبل از شروع نشانه‌ها پیش‌بینی می‌کند.
تکنولوژی جدید می‌تواند مراقبت بیمار را بهبود بخشد، جستجو برای درمان Alzheimer's را تسریع کند
مبدا :
دانشگاه مک گیل
خلاصه :
تصور کنید که اگر پزشکان بتوانند سال‌ها قبل تعیین کنند که احتمالا ً مبتلا به زوال عقل است . چنین توانایی‌های تشخیصی به بیماران و خانواده‌هایشان زمان می‌دهد تا برنامه‌ریزی کنند و درمان و مراقبت را مدیریت کنند . به لطف تحقیقات هوش مصنوعی ، این نوع قدرت پیش‌بینی را می‌توان به زودی در همه جا برای پزشکان در دسترس قرار داد .
تصور کنید که اگر پزشکان بتوانند سال‌ها قبل تعیین کنند که احتمالا ً مبتلا به زوال عقل است . چنین توانایی‌های تشخیصی به بیماران و خانواده‌هایشان زمان می‌دهد تا برنامه‌ریزی کنند و درمان و مراقبت را مدیریت کنند . به لطف تحقیقات هوش مصنوعی انجام‌شده در دانشگاه مک گیل ، این نوع قدرت پیش‌بینی به زودی در همه جا برای پزشکان در دسترس خواهد بود .
دانشمندان آزمایشگاه سلامت روانی داگلاس Translational neuroimaging neuroimaging at McGill از تکنیک‌های هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ برای توسعه الگوریتمی استفاده کردند که قادر به تشخیص امضاهای جنون دو سال قبل از شروع آن بود و با استفاده از یک amyloid PET از مغز بیماران در معرض خطر توسعه بیماری Alzheimer's استفاده کرد . یافته‌های آن‌ها در یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله neurobiology پیری ظاهر شد .
دکتر پدرو روزا - Neto ، نویسنده هم‌کار پژوهش و استادیار بخش عصب‌شناسی دانشگاه عصب‌شناسی و رشته روانشناسی ، انتظار دارد که این فن‌آوری روش درمان بیماران را تغییر داده و تحقیقات درمانی را به شدت تسریع نماید .
" با استفاده از این ابزار ، آزمایش‌ها کلینیکی تنها می‌توانند بر افراد با احتمال بالای پیشروی به زوال عقل در چارچوب زمانی مطالعه تمرکز کنند . دکتر سرج Gauthier ، مولف اصلی و پروفسور عصب‌شناسی و اختلالات روانی مک گیل، اضافه می‌کند : "این امر تا حد زیادی هزینه و زمان لازم برای انجام این مطالعات را کاهش می‌دهد " .
amyloid به عنوان نوعی جنون از زوال عقل
دانشمندان مدت‌ها می‌دانستند که پروتئینی که به عنوان amyloid شناخته می‌شود در مغز بیماران با اختلال شناختی خفیف ( MCI ) جمع می‌شود ، شرایطی که اغلب منجر به زوال عقل می‌شود . اگرچه تجمع of دهه‌ها قبل از رخ دادن علائم زوال عقل آغاز می‌شود ، این پروتئین به طور قابل اطمینانی به عنوان یک biomarker پیش‌بینی‌کننده استفاده می‌شود زیرا همه بیماران MCI بیماری Alzheimer's را توسعه نمی‌دهند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: