روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

هیچ معیار فعالیت فیزیکی در میانه زندگی با آمادگی جسمانی دیرهنگام یا شروع جنون مرتبط نبود . این مطالعه یافته‌های مطالعات مقطعی دیگر را تایید می‌کند که سطوح بالاتر فعالیت بدنی و فعالیت ورزشی اندازه‌گیری شده در زمان به آزمون شناختی با عملکرد شناختی بهتر همراه است . نویسندگان همچنین به این مساله نگاه کردند که آیا الگوهای تغییر در سطوح فعالیت جسمانی در طول عمر با سلامت شناختی همراه است و هیچ ارتباطی پیدا نکردند .
محققان می‌گویند که این ایده که ممکن است در پیش‌گیری یا محدود کردن آلزایمر نقش داشته باشد, محققان می‌گویند , از آنجا که فعالیت فیزیکی حداقل در مدل‌های موشی تجمع کمتری از پلاک‌های b - آمیلوئیدی نشان داده‌است , که تصور می‌شود در جنون از جمله آلزایمر نقش دارد . علاوه بر این , فعالیت فیزیکی جریان خون را به مغز بهبود می‌بخشد که با عملکرد شناختی بهتر ارتباط دارد . این امر ممکن است توضیح دهد که چرا مطالعات نشان می‌دهند که ورزش ممکن است در کوتاه‌مدت به آمادگی شناختی کمک کند .
گراس می‌گوید : " این یافته‌ها تلویحات مهمی برای حرکت به جلو دارند . " ما هنوز نیاز به تمرکز بر علل و مکانیسم‌های آلزایمر و جنون داریم, زیرا هنوز نمی‌دانیم که کدام تدابیر پیشگیرانه ممکن است کارساز باشند یا نباشند . تا حالا , وقتی در جامعه درباره آلزایمر صحبت می‌کنم , متوجه می‌شوم که مردم در درک اینکه چیزی وجود ندارد که هر کسی ممکن است برای جلوگیری از یک بیماری آلزایمر در حال توسعه انجام دهد , احساس راحتی می‌کنند . البته هدف محققان شناسایی عواملی است که ممکن است به افراد سالمند کمک کند تا عملکرد شناختی خود را در سال‌های بعد حفظ کنند . مطالعات بیشتر مانند پیش نشانگرها مورد نیاز است . "
خواب rem کم‌تر دچار خطر جنون بیشتر شد
منبع :
آکادمی علوم اعصاب آمریکا
خلاصه :
براساس یک مطالعه جدید , افرادی که حرکت چشم کمتری دریافت می‌کنند ممکن است خطر بیشتری در توسعه جنون داشته باشند . خواب rem مرحله خواب است که خواب رخ می‌دهد .
طبق مطالعه جدیدی که در مجله پزشکی مغز و اعصاب آمریکا منتشر شده‌است , افرادی که حرکت چشم کمتری دارند ممکن است خطر بیشتری در توسعه جنون داشته باشند . خواب rem مرحله خواب است که خواب رخ می‌دهد .
پنج مرحله خواب وجود دارد . مرحله اول خواب سبک است . مرحله دوم زمانی است که بدن شروع به آماده‌سازی برای خواب عمیق شامل مراحل سه‌گانه و چهار می‌کند . مرحله پنجم خواب rem است . در طول این مرحله خواب , چشم‌ها به سرعت حرکت می‌کنند و فعالیت مغز و همچنین دمای بدن بالاتر , ضربان سریع‌تر و تنفس سریع‌تر را افزایش می‌دهد . اولین مرحله rem حدود یک ساعت به یک ساعت و نیم خواب رخ می‌دهد و سپس در طول شب چندین بار تکرار می‌شود .
نویسنده تحقیق متیو پی . دکتری از دانشگاه تکنولوژی سوینبرن در استرالیا " ما فهمیدیم که کدام مراحل خواب ممکن است با جنون مرتبط باشد و در حالی که ما ارتباطی با خواب عمیق پیدا نکردیم , با خواب rem انجام دادیم . "
برای مطالعه , محققان به افرادی که به طور متوسط از ماساچوست بودند نگاه کردند . در طول مطالعه , چرخه‌های خواب برای هر شرکت‌کننده اندازه‌گیری شد . محققان داده‌های خواب را جمع‌آوری کردند و سپس شرکت کنندگان را به مدت سه سال پی‌گیری نمودند . در طی این مدت افراد مبتلا به جنون مبتلا به بیماری آلزایمر تشخیص داده شدند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: