روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

دکتر Kathrin Rehfeld ، مولف اصلی این مطالعه ، که در مرکز بیماری‌های دامی آلمان ، ماگدبورگ ، آلمان ، می‌گوید : " ورزش تاثیر مفید کند شدن یا حتی کاهش اثرات ناشی از سن در توانایی‌های ذهنی و فیزیکی دارد . در مقایسه ، تنها رقص بود که منجر به تغییرات رفتاری قابل‌توجه در شرایط تعادل بهبود یافته شد ."
افراد مسن مسن با سن ۶۸ سالگی به این مطالعه جذب شدند و یک دوره هفتگی هجده ماهه برای یادگیری برنامه‌های رقص ، یا استقامت و آموزش انعطاف‌پذیری تعیین کردند . هر دو گروه افزایش در منطقه شاهد مغز را نشان دادند . این مساله حائز اهمیت است زیرا این منطقه می‌تواند مستعد کاهش سن در برابر سن باشد و از بیماری‌هایی مثل Alzheimer's تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد . همچنین نقش کلیدی در حافظه و یادگیری و همچنین حفظ تعادل one's ایفا می‌کند .
در حالی که تحقیقات قبلی نشان داده‌اند که تمرین فیزیکی می‌تواند با کاهش رشد مغزی مرتبط باشد ، مشخص نیست که آیا یک نوع ورزش می‌تواند بهتر از یک روش دیگر باشد . برای ارزیابی این امر ، روال معمول ورزش داده‌شده به داوطلبان متفاوت بود . برنامه آموزش تناسب اندام، تمرینات تکراری مانند دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی شمالی را انجام داد ، اما گروه رقص هر هفته با چیزی جدید به چالش کشیده شد .
دکتر Rehfeld توضیح می‌دهد : " ما تلاش کردیم seniors خود را در گروه رقص با تغییرات مداوم رقص ژانرهای مختلف ( جاز ، میدان ، لاتین - آمریکایی و خط رقص ) فراهم کنیم . مراحل ، الگوهای بازو ، اشکال ، سرعت و ریتم هر هفته یک‌بار تغییر کردند تا آن‌ها را در یک فرآیند یادگیری ثابت نگه دارند . چالش برانگیزترین جنبه آن‌ها این بود که کاره‌ای روزمره را تحت فشار زمان و بدون هیچ گونه راهنمایی از مربی به یاد آورد."
این چالش‌های اضافی به خاطر تفاوت قابل‌توجه در تعادل نمایش‌داده‌شده توسط شرکت کنندگان در گروه رقص ، در نظر گرفته می‌شوند . دکتر Rehfeld و همکارانش در حال ایجاد برنامه‌های آمادگی جدید هستند که پتانسیل به حداکثر رساندن اثرات ضد پیری روی مغز را دارند .
در حال حاضر ، ما یک سیستم جدید به نام " Jymmin " ( jamming و gymnastic ) را ارزیابی می‌کنیم . این یک سیستم مبتنی بر سنسور است که صداها ( ملودی ، ریتم ) را براساس فعالیت فیزیکی تولید می‌کند . ما می‌دانیم که بیماران دچار زوال عقل هنگام گوش دادن به موسیقی ، به شدت واکنش نشان می‌دهند . ما می‌خواهیم جنبه‌های امیدبخش فعالیت فیزیکی و موسیقی فعال را با مطالعه امکان‌سنجی با بیماران مبتلا به زوال عقل ترکیب کنیم ."
دکتر "Rehfeld " با توصیه به این نتیجه رسید که می‌تواند ما را از صندلی بلند کند و با ریتم مورد علاقه خود برقصد .
" من معتقدم که هر کسی مایل است تا حد امکان یک زندگی مستقل و سالم داشته باشد . فعالیت فیزیکی یکی از عوامل سبک زندگی است که می‌تواند به این کار کمک کند ، چندین عامل خطر را خنثی کرده و کاهش مربوط به سن را کاهش دهد . من فکر می‌کنم رقصیدن یک ابزار قدرتمند برای ایجاد چالش‌های جدید برای بدن و ذهن ، به ویژه در سنین بالاتر است ."
این مطالعه به مجموعه‌ای وسیع‌تر از تحقیقات در مورد اثرات شناختی و عصبی فعالیت فیزیکی و شناختی در طول عمر تبدیل می‌شود .
فعالیت فیزیکی در midlife مرتبط با شایستگی شناختی در سال‌های بعد ، مطالعات بلند مدت است .
فعالیت در زندگی بعد ، آمادگی شناختی کوتاه‌مدت را بهبود بخشید .
مبدا :
دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ
خلاصه :
مطالعه‌ای که سطح فعالیت ۶۴۶ بزرگ‌سال را طی ۳۰ سال پی‌گیری کرد نشان داد که بر خلاف تحقیقات قبلی ، ورزش در میانه زندگی با شایستگی شناختی در سال‌های بعد مرتبط نبوده است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: