روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

مطالعه مداخله سالمندان فنلاندی به منظور جلوگیری از کاهش اختلال شناختی و ناتوانی ( با هدایت اساتید ) یک آزمایش جامع پیش‌گیری از بارداری از جمله هدایت تغذیه‌ای , تمرین ورزشی , آموزش شناختی مبتنی بر رایانه و مدیریت شدید عوامل خطرزای قلبی و متابولیک می‌باشد . مواد و روش‌ها: این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی دو گروه کنترل و کنترل انجام شد . بعد از گذشت چند سال , نمرات شناخت ( اندازه‌گیری شده توسط آزمون روان‌پزشکی عصبی ) در گروه مداخله برای شناخت کلی و همچنین حوزه‌های شناختی مختلف بالاتر بود . این مطالعه اولین و بزرگ‌ترین گروه از نوع خود با استفاده از رویکرد سیستمی با مدت پی‌گیری طولانی بود که منجر به تغییر پارادایم در زمینه پیش‌گیری از زوال عقل شد .
اخیرا ً محققان در تیم انگشتی به بررسی مکانیسم‌های زیستی دخیل در اثرات مثبت مداخله پرداخته‌اند . شیرین شیرین و همکاران در این محاکمه بررسی شده‌اند .
زمانی که تلومر کوتاه می‌شود , ظرفیت آن‌ها برای حفاظت از dna به خطر می‌افتد . یکی از نشانه‌های زیستی پیری و بیماری‌های مرتبط با پیری , نشانگر سن زیستی سلول‌ها به جای سن تقویمی است .
مطالعات قبلی نشان داده‌اند که متغیرهای سبک زندگی و عوامل روانشناختی با کاهش وزن , مانند رژیم غذایی ناسالم , چاقی , سیگار کشیدن, استرس روانی و همچنین شرایط روانی و روانی مرتبط هستند .
بیماری آلزایمر نیز با شناخت ارتباط دارد و بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر از شیوع کمتری برخوردارند . این انجمن‌ها را می‌توان در میان افراد دارای اختلال شناختی خفیف یافت . با وجود یافته‌های مشاهده‌ای در مورد عوامل سبک زندگی , اختلال شناختی و آسیب‌شناسی , مطالعات اندکی به بررسی نقش آگاهی در زمینه کارآزمایی‌های بالینی پرداخته‌اند و هیچ یک از آن‌ها بر شناخت به عنوان نتیجه تمرکز نکرده بودند . این امر بر ارزش یافته‌های فعلی از محاکمه انگشت تاکید می‌کند .
این تیم در حال حاضر در حال بررسی تاثیر مداخله سبک زندگی در میان شرکت کنندگان انگشت است , چرا که این امر بینشی را در مورد روش‌های بالقوه برای افزایش بهره‌وری فراهم می‌کند .
رقص می‌تواند علائم پیری را در مغز کاهش دهد
منبع :
مرزها
خلاصه :
ورزش بدنی اثر ضد پیری بر ناحیه هیپوکامپ مغز دارد , ناحیه‌ای که حافظه , یادگیری و تعادل را کنترل می‌کند . یک مطالعه جدید , مقایسه انواع مختلف تمرین - - رقص و تمرین استقامتی - که توسط داوطلبان مسن به مدت هجده ماه انجام می‌شود, نشان می‌دهد که هر دو می‌توانند اثر ضد پیری بر مغز داشته باشند, اما تنها رقص با تفاوت قابل‌توجهی در رفتار مطابقت دارد . این تفاوت به چالش بیشتر یادگیری مهارت‌های رقص نسبت داده می‌شود .
وقتی بزرگ‌تر می‌شویم , دچار کاهش آمادگی ذهنی و جسمانی می‌شویم که با شرایطی مانند بیماری آلزایمر می‌تواند بدتر شود . مطالعه جدیدی که در مرزه‌ای ژورنال دسترسی آزاد در علوم اعصاب انسانی منتشر شده‌است نشان می‌دهد که افراد مسن‌تر که به‌طور معمول در ورزش فعالیت می‌کنند می‌توانند علائم پیری را معکوس کنند و رقص بیش‌ترین تاثیر را دارد .
دکتر شوقی ضیف , نویسنده این مطالعه که مقر آن در مرکز بیماری‌های نورودژنراتیو , ماگدبورگ , آلمان است , می‌گوید : " ورزش تاثیر مفیدی در کاهش یا حتی خنثی کردن کاهش در ظرفیت ذهنی و فیزیکی دارد . " در این مطالعه نشان می‌دهیم که دو نوع تمرین بدنی ( تمرین رقص و استقامتی ) هر دو ناحیه مغز را افزایش می‌دهند که با سن کاهش می‌یابد . در مقایسه , تنها رقص بود که منجر به تغییرات رفتاری قابل‌توجه از نظر تعادل بهبود یافته می‌شد . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: