روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

سوپر ضمیر بر اصول اخلاقی عمل می‌کند و به ما انگیزه می‌دهد که رفتار مسئولانه و پذیرا از نظر اجتماعی داشته باشیم .
معمای اصلی تمام وجود انسانی این است که هر عنصر از دستگاه ذهنی ، خواسته‌های ما را بر ما می‌سازد که با دو عنصر دیگر ناسازگار هستند . تعارض درونی غیرقابل‌اجتناب است .
به عنوان مثال ، سوپر ضمیر می‌تواند باعث شود فرد احساس گناه کند اگر قوانین از آن پیروی نکنند . وقتی اختلافی بین اهداف نهاد و سوپر ضمیر وجود دارد ، ضمیر باید بعنوان داور عمل کند و در این درگیری میانجیگری کند . ضمیر می‌تواند مکانیسم‌های دفاعی مختلفی ( فروید ، ۱۸۹۴ ، ۱۸۹۶ ) را برای جلوگیری از غرق شدن از اضطراب ایجاد کند .
مکانیزم‌های دفاعی
مکانیسم‌های دفاعی جدول
برای اطلاعات بیشتر در مورد مکانیزم‌های دفاعی اینجا کلیک کنید .
مراحل psychosexual
در جامعه " ویکتوریایی repressive " که در آن فروید با آن زندگی می‌کرد و به ویژه زنان کار می‌کرد ، مجبور به سرکوب نیازهای جنسی خود شدند . در بسیاری از موارد ، نتیجه نوعی بیماری عصبی بود .
فروید به دنبال درک ماهیت و تنوع این بیماری‌ها از طریق بازگشت سابقه جنسیتی بیماران خود بود . این مساله در وهله اول تحقیقی درباره تجربیات جنسی نبود . خیلی مهم‌تر ، نیازها و خواسته‌های بیمار ، تجربه عشق ، تنفر ، احساس گناه ، احساس گناه و ترس - و اینکه چطور این احساسات قوی را کنترل می‌کردند .
این چیزی بود که به controversial بخش کار فروید منجر شد - نظریه تکامل psychosexual و عقده ادیپ .
فروید معتقد بود که کودکان با میل جنسی ( لذت جنسی ) به دنیا می‌آیند . چندین مرحله از کودکی وجود دارد که در طی آن کودک از یک " شی " متفاوت لذت می‌برد .
مراحل psychosexual
برای سلامت روانی ، ما باید هر مرحله را با موفقیت تکمیل کنیم . ناهنجاری ذهنی می‌تواند در صورتی رخ دهد که یک مرحله با موفقیت تکمیل نشود و فرد در یک مرحله خاص ثابت شود . این نظریه خاص نشان می‌دهد که شخصیت بزرگسالان چگونه توسط تجربیات کودکی تعیین می‌شود .
مراحل زیر بنایی:
تحلیل خواب
فروید ( ۱۹۰۰ ) ، رویاهایی را در نظر گرفت که جاده سلطنتی را به ضمیر ناخودآگاه تبدیل کرد ، زیرا در رویا است که the ego's پایین آورده شده‌اند تا برخی از مواد سرکوب‌شده ، هرچند به شکل تحریف‌شده ، به آگاهی برسند . رویاها ، وظایف مهمی را برای ذهن ناخودآگاه انجام می‌دهند و به عنوان سرنخ‌های ارزشمندی به این کار می‌پردازند که ذهن ناخودآگاه چگونه عمل می‌کند .
در ۲۴ ژولای ۱۸۹۵ ، فروید رویای خود را داشت که اساس نظریه او را شکل می‌داد . او در مورد یک بیمار ، Irma ، که در درمان آن طور که امیدوار بود عمل نکرده بود ، نگران شده بود . در واقع فروید خودش را مقصر می‌دانست و احساس گناه می‌کرد .
فروید در خواب دید که او با Irma در یک مهمانی ملاقات کرده و او را معاینه کرده‌است . او سپس یک فرمول شیمیایی برای یک دارو دید که یک پزشک دیگر برق Irma را قبل از چشمانش دریافت کرده بود و متوجه شده‌بود که شرایط او ناشی از یک سرنگ کثیف است که توسط پزشک دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد . احساس گناه از بین رفت .
فروید این رویا را به عنوان آرزوی تحقق تعبیر کرد . او آرزو کرده بود که شرایط بد Irma's تقصیر او نباشد و این آرزو را با اطلاع دادن به اینکه یک پزشک دیگر مقصر است انجام داده‌است . براساس این رویا ، فروید ( ۱۹۰۰ ) به این نتیجه رسید که یکی از وظایف اصلی خواب‌ها ، تحقق آرزوها است .
فروید از محتوای آشکار یک رویا ( آنچه که رویا به یاد می‌آورد ) و محتوای پنهان ، معنای نمادین خواب ( یعنی آرزوی اصلی ) ، تمایز قایل شد . محتوای بارنامه اغلب براساس وقایع روز استوار است .
فرآیندی که به موجب آن آرزوی اصولی به محتوای بارنامه ترجمه می‌شود dreamwork نامیده می‌شود . هدف of تبدیل خواسته ممنوعه به یک شکل غیر تهدید کننده است ، در نتیجه اضطراب را کاهش می‌دهد و به ما اجازه می‌دهد تا به خواب ادامه دهیم . Dreamwork شامل فرآیند چگالش ، جابجایی ، و پیچیدگی ثانویه است .

منبع سایت روانشناسی ساده





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: