روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

توماس Wolbers ، متخصص متخصص در پیری و شناخت در مرکز بیماری‌های neurodegenerative ، می‌گوید : " در انسان‌ها ، ناوبری بسیار more از یادگیری و حافظه است ، اما تاثیر زیادی بر زندگی روزمره دارد و ساختارهای کلیدی " شبکه ناوبری " در مغز بسیار حساس به پیری و عوامل pathological هستند ."
در حال حاضر ، بیماری Alzheimer's براساس سابقه پزشکی individual's ، عوامل خطر ژنتیکی ، و عملکرد در آزمایش‌هایی که حافظه ، زبان و نقص استدلال را اندازه‌گیری می‌کنند ، تشخیص‌داده شده‌است . Wolbers و همکارانش از آمریکا و انگلستان نشان می‌دهند که نقص جهت‌یابی از اولین نشانه‌های پیشرفت Alzheimer's هستند . برای مثال افراد مسن سالم به شدت ترجیح می‌دهند تا اشیا و نشانه‌های مربوط به موقعیت جسم خود ( یک استراتژی خود محور ) را به جای رابطه با اشیا خارجی مانند نقاط جهانی یا مرزها ( یک استراتژی allocentric ) ترسیم کنند . این جانبداری استراتژیک باعث می‌شود که آن‌ها چیدمان فضایی یک محیط را بیاموزند و در نتیجه تحرک شان را کاهش دهند، نشانه نگران‌کننده در افراد جوان‌تر .
Wolbers می‌گوید : " این می‌تواند تا ۱۰ سال پس از شروع of برای یک فرد برای نشان دادن نتایج غیر عادی بر روی آزمون‌های شناختی استاندارد که امروزه موجود هستند و that's ۱۰ سال که شما برای درمان آن از دست داده‌اید ، باید یک درمان موثر در امتداد مسیر انجام شود .
با وجود این که هر دو آن‌ها در حال عقب‌نشینی هستند ، یک جفت موانع در نظر گرفته شده‌است . اولی فقدان آزمون‌های استاندارد برای وظایف جهت‌یابی و هنجارهای جمعیت است که نتایج را ارزیابی می‌کنند . با این حال ، فن‌آوری واقعیت مجازی مقرون‌به‌صرفه و قابل‌حمل در حال ساخت شرایط آزمون استاندارد است ، با این حال ، در حالی که نویسنده هم‌کار جان وینر ( @ جان Wiener ) از دانشگاه United mobile ، یک بازی طراحی‌شده برای جمع‌آوری داده‌های جمعیتی در مورد تصمیمات ناوبری برای تحقیقات جنون است .
Wolbers می‌گوید که هدف دور دوم این است که توانایی‌های ناوبری به طور وحشیانه از فردی به فرد دیگر متفاوت است تا برای حافظه یا کارکرده‌ای شناختی دیگر . Wolbers می‌گوید : " یک ابزار تشخیصی موثر ممکن است نیاز به طولی بودن ، ردیابی یک رفتار کش تیرانی در نقاط مختلف در طول عمر خود داشته باشد و به دنبال نشانه‌هایی از کاهش زود یا شتاب دهنده باشد " .
با چنین data و چیدمان واقعیت مجازی ، محققین به این نتیجه رسیدند که یک باتری تست ناوبری مشابه آن‌هایی است که برای حافظه و یادگیری استفاده می‌شوند . در حال حاضر ، Wolbers پیشنهاد می‌کند که افراد از مهارت‌های ناوبری در مغز خود استفاده کرده و از آن به ویژه در یک عصر متداول در تکنولوژی ماشین و GPS دستی استفاده می‌کنند .
او می‌گوید : " شواهد رو به رشدی وجود دارد که اگر شما بیش از حد بر این فن‌آوری تکیه داشته باشید ، می‌تواند تاثیر مضری بر توانایی ناوبری شما داشته باشد و در دراز مدت ممکن است برای ایجاد شرایط pathological خطر داشته باشد . "
Unraveling آلزایمر : مطالعه جدید نشان می‌دهد که چگونه سلول‌های مغزی بد عمل می‌کنند
مبدا :
سیستم مراقبت درمانی دانشگاه کارولینای شمالی
خلاصه :
دانشمندان می‌دانند که رسوبات غیر عادی و انبوه سلول‌های ایمنی فعال در مغز افراد مبتلا به آلزایمر تجمع می‌کنند . در حال حاضر پژوهشگران تمرکز کرده‌اند که چگونه این پروتئین‌ها و التهاب در آزمایش‌ها آزمایشگاهی واکنش نشان می‌دهند تا نشان دهند که چگونه درمان‌ها ممکن است فرآیند بیماری را معکوس کنند.

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: