روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

دانشمندان همچنین به دنبال بررسی این موضوع هستند که چگونه یک عامل استرس زا ممکن است فعال کردن عوامل آزاد سازی corticotropin ( CRF ) در مناطق مختلف مغز دخیل در ترس و مقررات اضطراب را تغییر دهد . موش‌های ماده در واکنش به یک عامل استرس زا ، فعالیت نورون‌های CRF را در مرکز ادغام استرس مغز در مقایسه با موش‌های نر ، افزایش داده و این اثر منسوب به سطوح استروژن موجود است.
راسل گفت ، درک درست این که چگونه TBI می‌تواند با واکنش استرس body's تداخل داشته باشد ممکن است در را برای توسعه مداخلات بهتر در درمان هر دو شرایط سلامت روانی و هم در نتیجه شرایط سلامتی ذهنی باز کند .
او گفت : " آسیب مغزی ناشی از آسیب‌های مغزی کوتاه و بلند مدت است که ممکن است منجر به اختلالات اضطراب و اضطراب شود . تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است تا مشخص شود که چرا این تاثیرات روی می‌دهند و چگونه باید آن‌ها را درمان کرد ."
اختلال در مسیر مغز ، هورمون‌های استرس را تغییر داده و عوامل موثر بر تفاوت معنی‌دار بین مردان و زنان را تغییر می‌دهد .
مبدا :
دانشگاه علوم بهداشتی Uniformed
خلاصه :
مغز مردان و زنان به طور متفاوتی برنامه‌ریزی شده‌است ، و وقتی به آسیب‌های مغزی ضربه وارد می‌شود ( TBI ) ، زنان بیشتر شبیه به اضطراب ، افسردگی و اختلال استرس پس از حادثه هستند . تا به حال ، مشخص نیست که چرا ، اما یک مطالعه جدید ، آن پیوند گم‌شده را فراهم می‌کند - یک مسیر بالقوه مختل شده در مغز .
مغز مردان و زنان به طور متفاوتی برنامه‌ریزی شده‌است ، و وقتی به آسیب‌های مغزی ضربه وارد می‌شود ( TBI ) ، زنان بیشتر شبیه به اضطراب ، افسردگی و اختلال استرس پس از حادثه هستند . تا کنون ، it's مشخص نشده است که چرا ، اما یک مطالعه جدید توسط محققان در دانشگاه خدمات Uniformed ( USU ) ، آن پیوند گم‌شده را فراهم می‌کند - - یک مسیر بالقوه مختل شده در مغز .
این مطالعه ، " تاثیرات وابسته به سکس و آسیب ناشی از انفجار مغز خفیف در واکنش استرسی neuroendocrine " ، توسط مرکز علوم عصبی و پزشکی احیا کننده در USU تامین شد . این یافته‌ها در جلسه سالانه endocrine Society's توسط نویسنده اصلی اشلی راسل ، یک کاندیدای دکترای علوم عصبی در اف . ادوارد ابر دانشکده پزشکی در USU و دستیار تحقیق USU الیزابت Shupe .
تقریبا ً تمام بافت‌های بدن تحت‌تاثیر اثر متقابل سیستم‌های عصبی و غدد درون‌ریز هستند . آن‌ها هورمون‌ها را تولید می‌کنند که خواب ، حالت و متابولیسم را منظم می‌کنند . محققان USU با هم‌کاری همکاران دانشگاه ایالتی کلورادو به دنبال درک بهتر این موضوع هستند که چرا این انفجار تاثیر متفاوتی بر زنان و مردان ، به ویژه در سیستم neuroendocrine داشته‌است . آن‌ها مطالعات هورمونی ، رفتاری و تشریحی را به منظور اندازه‌گیری انسجام سیستم اصلی body's ، محور hypothalamic - آدرنالی ( hpa ) انجام دادند . آن‌ها دریافتند که یک TBI ملایم می‌تواند این سیستم را مختل کند، و تغییر هورمون‌های استرس با افزایش رفتار اضطراب مانند رفتار وابسته به جنس ، هم‌بسته بود . محققان بر این باورند که آشکار کردن اصول اساسی neuroendocrine dysregulation در نهایت اجازه درمان بهتر را می‌دهد .
هر ساله حدود ۱.۵ میلیون نفر مبتلا به TBI نفر تشخیص‌داده شده‌اند و در ارتش آسیب مغزی در اثر انفجار وسایل انفجاری که در جنگ‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد شایع‌ترین مورد شایع است .
" در حال حاضر ، هیچ معیار درمانی برای کاهش اثرات اختلالات بعدی neuropsychiatric بعد از یک TBI وجود ندارد . راسل گفت : " با این حال ، این یافته‌ها به ما این امکان را می‌دهند تا ببینیم که یک جراحت خفیف باعث اختلال در سیستم neuroendocrine می‌شود ، که امیدواریم به شرایط بهتر درمان و حمایت بهتر از warfighters منجر شود . "
وی افزود که این یافته‌ها همچنین می‌توانند به شکل‌های دیگر of که ممکن است ناشی از تصادف خودرو یا آسیب ورزشی باشد ، ترجمه شوند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: