روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

در حالی که لایه‌های شانه برای محافظت از بازیکنان طراحی شده‌اند ، اغلب آن‌ها با کلاه‌های پلاستیکی محکم طراحی شده‌اند که ممکن است باعث ضربه مغزی بازیکنان شوند . محققان ، به رهبری پروفسور SFU ، استیو Robinovitch ، افزودن یک لایه خارجی از فوم نرم بر روی کلاهک شانه را مورد آزمایش قرار دادند تا ببینند که آیا این امر شدت اثرات منفی بر شانه را کاهش می‌دهد یا خیر.
محققان فرضیه خود را با داشتن چک باکس در سطح دانش آموزان که به راحتی چک می‌شوند ، آزمایش کردند و در حالی که دارای پدهای شانه بالا و اصلاح‌شده بودند ، چک را " بسیار سخت " به سر می‌برند .
آن‌ها دریافتند که یک لایه ۲ سانتیمتر از کف بر روی کلاهک شانه منجر به کاهش ۲۵ درصد در شتاب خطی بالای سر و کاهش ۱۲ درصد در سرعت دورانی پیک می‌شود .
یافته‌های آن‌ها که به تازگی در ژورنال پزشکی و علوم ورزشی در ورزش و ورزش منتشر شده‌است، برای حفاظت از سلامت مغز بازیکنان هاکی ، از تغییرات روی سکوهای شانه استفاده می‌کنند .
چرا اهمیت دارد ؟
ارتباط شانه به سر ، معمول‌ترین علت ضربه مغزی هاکی روی یخ در هاکی روی یخ ، ۴۲ درصد از موارد در لیگ هاکی ملی را تشکیل می‌دهد .
در مطالعه SFU ، ادغام فوم کف در قسمت بالای درپوش پلاستیکی of ، شدت ضربه را به سر کاهش داده و بررسی بیشتری را به عنوان روشی برای کمک به جلوگیری از آسیب‌های مغزی در هاکی روی یخ تضمین می‌کند .
آسیب‌های مغزی ناشی از آسیب‌های مغزی زنان را در معرض مشکلات سلامت روانی قرار می‌دهند
مبدا :
جامعه endocrine
خلاصه :
آسیب‌های مغزی بر محور استرس بدن در موش‌های نر و مرد تاثیر متفاوتی دارند . نتایج می‌تواند به توضیح این موضوع کمک کند که چرا زنانی که آسیب‌های انفجار را تجربه می‌کنند در معرض خطر بزرگ توسعه مشکلات بهداشت روانی نسبت به مردان قرار دارند .
آسیب‌های مغزی ناشی از آسیب‌های مغزی بر محور استرس body's در موش‌های نر و مرد ، طبق تحقیقاتی که در جلسه سالیانه endocrine Society's ۹۹ ، اندو ۲۰۱۷ ، در اورلاندو ، Fla ارائه شد . نتایج می‌تواند به توضیح این موضوع کمک کند که چرا زنانی که آسیب‌های انفجار را تجربه می‌کنند در معرض خطر بزرگ توسعه مشکلات بهداشت روانی نسبت به مردان قرار دارند .
در حدود ۱.۵ میلیون نفر هر ساله آسیب مغزی ناشی از ضربه مغزی را تشخیص می‌دهند . در میان افراد نظامی ، آسیب‌های ایجاد شده به ویژه در این منطقه شایع است . بین ۱۵ درصد و ۳۰ درصد از سربازانی که مبتلا به سرطان هستند ، بعدها با اختلالات neuropsychiatric مانند افسردگی ، اضطراب و اختلال استرس پس از حادثه تشخیص‌داده شده‌اند . با این که مردان بیشتر به احتمال زیاد تجربه خود را تجربه می‌کنند ، زنان در معرض خطر ابتلا به اختلالات روانی در حال توسعه به خاطر آسیب هستند .
این مطالعه بررسی می‌کند که چگونه آسیب‌های انفجار محور استرس را مختل می‌کنند، به ویژه محور hypothalamic - آدرنالی ، یک مسیر سیگنال دهی که در واکنش استرسی body's دست دارند . هورمون‌های تولید شده توسط غدد در محور استرس ، بخش‌هایی از مغز را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند که در تنظیم ترس و اضطراب عمل می‌کنند .
اشلی راسل ، اولین نویسنده و یک نامزد دکترای علوم عصبی در دانشگاه خدمات Uniformed در USU ، گفت : " این مطالعه نشان می‌دهد که آسیب‌های مغزی ناشی از ضربه مغزی به طور متفاوت در زنان و مردان متفاوت است .
محققان هر دو موش نر و مرد را در اثر انفجار ملایم ۱۵ psi با استفاده از ora Blast Advanced در USU در معرض انفجار ملایم قرار دادند . در مقایسه با موش‌های صحرایی که جراحت انفجار را دریافت نمی‌کنند ، موش زخمی سطوح متفاوتی از corticosterone را تولید می‌کند که یک هورمون آزاد شده در زمانی که محور استرس فعال می‌شود آزاد می‌شود . این تفاوت در واکنش استرسی پس از جراحت پس از انفجار هم کوتاه‌مدت و هم کوتاه‌مدت مشاهده شد . موش‌های ماده زخمی که باعث زخمی شدن موش‌های نر شدند ، dysregulation بیشتری نسبت به موش‌های نر با TBI نشان دادند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: