روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

هنگامی که یک کلمه بعدا ً به کانال بی‌توجه ارائه شد ، شرکت کنندگان افزایشی را در gsr ثبت کردند ( نشان‌دهنده برانگیختگی عاطفی و آنالیز کلمه در کانال بدون نظارت ) .
تحقیقات اخیر نشان داده‌است که نکات فوق مهم هستند : به طور مثال "مورای " ( ۱۹۵۹ ) تاثیرات عمل را مورد مطالعه قرار داد . افراد مبتلا به Naive تنها می‌توانند ۸ % از ارقام ظاهر شده در پیغام سایه و یا non را شناسایی کنند که "مورای " ( که تجربه‌ای با تجربه بوده‌است ) ۶۷ درصد است .
۲. تئوری Broadbent's پیش‌بینی می‌کند که شنیدن نام شما زمانی که به شما توجه نمی‌کنید نباید غیر ممکن باشد چون پیام‌های فردی قبل از پردازش مفهوم فیلتر می‌شوند - در نتیجه مدل نمی‌تواند برای پدیده حزب Cocktail توضیح داده شود .
۳. محققان دیگر اثر مهمانی کوکتل ( گیلاس ، ۱۹۵۳ ) را تحت شرایط آزمایشگاهی نشان داده‌اند و موقعیت‌هایی را کشف کرده‌اند که در آن اطلاعات شنیده می‌شود " گوش مراقب " مداخله می‌کند تا با شرکت کنندگان اطلاعات تداخل پیدا کند .
این به این معنی است که تحلیل معنا محرک‌ها قبل از انتخاب کانال‌ها رخ داده‌است . در مدل Broadbent's ، فیلتر صرفا ً براساس آنالیز حسی ویژگی‌های فیزیکی محرک‌ها است .
مدل Attenuation Treisman's
Treisman ( ۱۹۶۴ ) با نظریه Boradbent از یک فیلتر bottleneck اولیه مطابقت می‌کند . با این حال ، تفاوت این است که فیلتر Treisman's به جای حذف مواد اولیه ، attenuates را فیلتر می‌کند .
Attenuation مثل تبدیل شدن به حجم است به طوری که اگر ۴ منبع صدا در یک اتاق داشته باشید ( تلویزیون ، رادیو ، مردم صحبت کنند ، گریه کودک ) شما می‌توانید ۳ را کاهش دهید یا تضعیف کنید تا در کلاس چهارم شرکت کنید .
این به این معنی است که مردم هنوز هم می‌توانند معنای شرکت در پیغام ( ها را پردازش کنند .
treisman مدل مورد توجه
Treisman در تجربیات خود نشان داد که شرکت کنندگان هنوز قادر به شناسایی محتوای یک پیام بی‌توجه هستند ، که نشان می‌دهد آن‌ها قادر به پردازش معنای هر دو پیغام شرکت و بدون نظارت هستند .
Treisman با استفاده از روش shadowing گفتار ، dichotic تکالیف را انجام داد . به طور معمول ، در این روش ، از شرکت کنندگان خواسته می‌شود که همزمان با صدای بلند تکرار شوند ، در حالی که یک پیام دیگر با گوش دیگر صحبت می‌شود .
برای مثال ، شرکت کنندگان از سایه پرسیدند که " من این دختر را دیدم " ، و " من را نادیده گرفتم که " هزینه جهش‌های سبز " ، که گزارش شده‌است ، " من دیدم که دختر خم شد " .
بنابراین واضح است که این پیغام بدون نظارت برای معنا و مدل فیلتر Broadbent's پردازش شده‌است ، که در آن فیلتر براساس ویژگی‌های فیزیکی فقط می‌تواند این یافته‌ها را توضیح دهد . این شواهد حاکی از آن است که مدل فیلتر Broadbent's کافی نیست ، به معنا نیست که معنا در نظر گرفته شود .
ارزیابی مدل Treisman's
۱. مدل Treisman's بر برخی از مشکلات مربوط به مدل Filter Broadbent's غلبه می‌کند ، به عنوان مثال ، مدل Attenuation می‌تواند برای سندرم آشفتگی حزب Cocktail حساب کند .
۲. مدل Treisman's توضیح نمی‌دهد که چگونه آنالیز معنایی دقیقا ً کار می‌کند .
۳. ماهیت فرآیند تضعیف هرگز دقیقا ً مشخص نشده است .
۴. یک مشکل با تمام آزمایش‌ها گوش دادن، این است که شما هرگز نمی‌توانید مطمئن شوید که شرکت کنندگان در واقع توجه به این کانال بدون نظارت را تغییر نداده اند .
درمان رفتاری :
"سول McLeod " ، منتشر شده در سال ۲۰۰۸ ، به روز ۲۰۱۵
درمان رفتاری شناختی می‌تواند برای درمان افراد با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی ذهنی مورد استفاده قرار گیرد .
CBT براساس این ایده است که چگونه ما فکر می‌کنیم ( شناخت ) ، چگونه ما احساس می‌کنیم ( احساس ) و اینکه ما چگونه رفتار می‌کنیم ( رفتار ) همه با هم تعامل دارند . به طور خاص ، افکار ما احساسات و رفتار ما را مشخص می‌کنند .
بنابراین ، افکار منفی و غیر واقعی می‌تواند باعث پریشانی و مشکلات ما شود . وقتی یک فرد از پریشانی روانی رنج می‌برد، روشی که آن‌ها شرایط را تفسیر می‌کنند نامتوازن می‌شود ، که به نوبه خود تاثیر منفی بر اعمال آن‌ها دارد .

منبع سایت روانشناسی ساده





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: