روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

bioroboticist Calogero Oddo می‌گوید : " این دانش در یک نسل جدید از دستان روباتیک حساس گنجانده خواهد شد که قادر به انتقال اطلاعات دقیق لمسی به amputees هستند . چنین بازوان رباتیک با غنای انسان‌ها مانند لامسه ، برای انجام وظایف پیچیده در ربات‌های جراحی ، نجات ، خدمات و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند ."
عملکرد مغز از شبکه‌های عصبی پیچیده تشکیل شده‌است . در موارد بیماری‌های عصبی مثل Alzheimer's ، سکته و Parkinson's ، عملکرد این شبکه‌ها تغییر می‌کند . با این حال ، مطالعه دقیقا ً همان چیزی که رخ می‌دهد ، و نیز ارزیابی درمان‌های متفاوت ، دشوار بوده‌است . روش ارایه‌شده توسط این محققان سوئدی و ایتالیایی می‌تواند یک گام بزرگ به جلو در این زمینه باشد .
مصنوعی برای لمس اشیا مختلف ساخته شد که الگوهای مختلفی از سیگنال‌های الکتریکی ایجاد می‌کند . پس از آن ، آن‌ها به بخشی از پنجه یک موش anesthetized تغذیه شدند و سپس با کمک الکترودهای موجود در مغز و تکنیک‌های تحلیلی پیشرفته ، محققان توانستند واکنش‌ها را در شبکه‌های نورونی اندازه‌گیری کنند . آن‌ها توانستند واکنش‌های را با وضوح بسیار بالا ثبت کنند چون سیگنال‌های الکتریکی به دقت کنترل شدند و بنابراین می‌توانند چندین بار با تکرارپذیری دقیق تحویل داده شوند .
اگر از تجربیات زندگی واقعی استفاده کنید ، در هر زمان به شرایط یکسانی دست پیدا می‌کنید . هنریک Jorntell می‌گوید : " برای مثال کافی است که انگیزه‌ای که حس لامسه را فراهم می‌کند ، حدود ۱۰ میکرومتر از طریق پوست را به ترتیب برای الگوهای عصبی تغییر می‌دهد تا کاملا ً متفاوت باشند . "
برای گروه ایتالیایی ، و برای همه افراد درگیر در تحقیق روی prostheses پیشرفته ، این روش یک ابزار جدید برای بررسی the که the می‌تواند فراهم کند فراهم می‌کند . در مورد پژوهشگران لوند ، این روش ابزاری را برای مطالعه نحوه هم‌کاری نورون‌ها در مغز سالم و در مدل‌های حیوانی با بیماری‌های مختلف عصبی فراهم می‌کند . این حقیقت که هم‌کاری شامل حس لامسه است ، از اهمیت کمتری برخوردار است ؛ هنگامی که این مساله به بیماری‌های عصبی مربوط می‌شود ( و حتی اگر آسیب محلی باشد ) کل شبکه عصبی مختل می‌شود . بنابراین پاسخ brain's به تاثیرات حسی می‌تواند سلامت کل مغز را منعکس کند .
هنریک Jorntell می‌گوید : " این ابزار در قطعنامه خود منحصر به فرد است ، در توانایی اش برای تولید مجدد آزمایش‌ها به روش مشابه ، و در آن فعالیت مغزی می‌تواند به طور عینی و دقیق اندازه‌گیری شود . "
ربات دکتر می‌تواند به حل معضل ضربه مغزی در مناطق روستایی آمریکا کمک کند .
مبدا :
مرکز پزشکی جنوب غربی
خلاصه :
از شهرهای شلوغ گرفته تا جوامع کوچک کشاورزی ، چراغ‌های روشن استادیوم محلی ، برج‌های رایجی برای مراسم نماز جمعه فوتبال دبیرستان هستند . اما این استادیوم معمولا ً از پزشکانی که می‌توانند به سرعت تشخیص دهند و آسیب‌های سر را درمان کنند ، بسیار دور هستند . یک مطالعه اول از نوع خود نشان می‌دهد که فن‌آوری برای تسهیل این معضل وجود دارد : با استفاده از یک روبات کنترل از راه دور ، یک متخصص اعصاب که صدها مایل دورتر از میدان نشسته می‌تواند ورزشکارانی را برای ضربه مغزی با دقت مشابه پزشکان سایت مورد ارزیابی قرار دهد .
از شهرهای شلوغ گرفته تا جوامع کوچک کشاورزی ، چراغ‌های روشن استادیوم محلی ، برج‌های رایجی برای مراسم نماز جمعه فوتبال دبیرستان هستند .
اما در سرتاسر زمین‌های وسیع آمریکای شمالی ، این استادیوم‌ها معمولا ً از پزشکانی که می‌توانند به سرعت تشخیص دهند و آسیب‌های سر را درمان کنند ، بسیار دور هستند .
اولین مطالعه از نوع خود از " پیتر اودانل " در این زمینه است . موسسه مغز و کلینیک مایو نشان می‌دهد که تکنولوژی برای تسکین این معضل وجود دارد : با استفاده از یک روبات کنترل از راه دور ، یک متخصص اعصاب که صدها مایل دورتر از میدان نشسته می‌تواند ورزشکارانی را برای ضربه مغزی با دقت مشابه پزشکان سایت مورد ارزیابی قرار دهد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: