روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

هانلی می‌گوید : " این فن‌آوری به معنای جایگزین کردن سی‌تی‌اسکن در بیماران با آسیب خفیف سر نیست , بلکه متخصص بالینی را با اطلاعات اضافی برای تسهیل تصمیم‌گیری بالینی معمول فراهم می‌کند . " اگر کسی با آسیب خفیف سر در ورزش یا میدان نبرد ارزیابی شود , این آزمایش می‌تواند به تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا او به انتقال سریع به بیمارستان نیاز دارد یا خیر کمک کند . متناوبا , اگر تعداد زیادی از افراد مجروح شوند , پرسنل پزشکی می‌توانند از این دستگاه برای تریاژ استفاده کنند که بیماران باید سی‌تی‌اسکن داشته باشند و چه کسی باید اول برود . آن‌هایی که " مثبت " را نشان می‌دهند , ابتدا خواهند رفت . "
این مطالعه تنها به بزرگسالان نگاه کرد و ارزیابی نکرد که دستگاه چطور می‌تواند آسیب‌های مغزی ناشی از ضربه را در کودکان یا نوجوانان پیش‌بینی کند .
به گفته هانلی , این مطالعه برای آزمایش صحت و کارآیی پیش رو طراحی شده‌است , دستگاهی که توسط شرکت جی ام یو در ایالت مریلند طراحی شده‌است . در طول هشت سال توسعه , این شرکت این و و نسل‌های پیشین دستگاه را در چندین آزمایش انسانی آزمایش کرده‌است . هدف این دستگاه سنجش احتمال اینکه بیمار بیش از ۱ میلی‌لیتر خون ریزی در مغز داشته باشد و نیاز به ارزیابی فوری توسط پرسنل پزشکی داشته باشد .
برای شروع , محققان چهار نفر از افراد بزرگ‌سال را استخدام کردند که بین ماه‌های فوریه و دسامبر با یک سری آسیب سر بسته به بخش‌های اورژانس تماس پیدا کردند . شرکت کنندگان در این پژوهش شرکت داشتند . هر پزشک براساس ورود به بخش اورژانس , ارزیابی‌های بالینی استانداردی را برای آسیب‌های سر در محل خود انجام داد . سپس یک تکنسین آموزش‌دیده , ارزیابی استاندارد مصدومیت و سیاهه علائم ضربه مغزی را اجرا کرد تا علایم بیمار را مشخص کند و سپس از دستگاه سنجش مغزی برای اندازه‌گیری الگوهای مغزی - - اساسا ً ردیابی و ثبت الگوهای موج مغزی - - از بیماران استفاده کرد . این وسیله شامل یک هدست دارای بار است که اطلاعات eeg را از پنج ناحیه روی پیشانی ضبط می‌کند و سیگنال‌ها را به سمت جلو در زمان واقعی نشان می‌دهد . به علاوه , تکنسین به اطلاعات دموگرافیک / فردی مشخصی در دستگاه , از جمله سن , نمره مقیاس اغما که میزان هوشیاری فرد را نشان می‌دهد , وارد شد .
این دستگاه طوری برنامه‌ریزی شده‌است که تقریبا ً نیمی از ویژگی‌های خاص فعالیت الکتریکی مغز را بخواند که از الگوریتمی برای تحلیل و اینکه چگونه الگوی فعالیت مغز بیمار در مقایسه با همان الگوی فعالیت مغز طبیعی در نظر گرفته می‌شود, استفاده می‌کند . برای مثال , به نظر می‌رسید که اطلاعات سریع یا آهسته از یک طرف مغز به طرف دیگر حرکت می‌کند , یا اینکه آیا فعالیت الکتریکی در هر دو طرف مغز هماهنگ بوده یا اینکه آیا یک طرف عقب است یا خیر.
دقت دستگاه با استفاده از سی‌تی‌اسکن از شرکت کنندگان تست شد . وجود هر گونه خون داخل حفره مغز یک یافته مثبت در نظر گرفته شد که نشان‌دهنده خونریزی مغزی است. پس از ۲۴ ساعت , محققان با تماس‌های تلفنی به بیماران و / یا به سوابق پزشکی پس از چند روز برای تایید بیشتر وضعیت آسیب‌دیدگی شرکت پرداختند .
از میان بیمارانی که مبتلا به سکته مغزی هستند , بیمار دچار آسیب‌های مغزی ناشی از ضربه نمی‌شود و طبق ارزیابی‌های انجام‌شده , سی‌تی‌اسکن به صورت مستقل انجام شد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: