روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تیم لوین در حال حاضر روی مجموعه‌ای از مقالات مرتبط کار می‌کند که داده‌های مربوط به تصویربرداری از مغز را گزارش می‌کنند . این یک مطالعه طولی است . بازیکنان هر چهار سال یکبار مورد آزمایش قرار خواهند گرفت و گزینه‌ای برای اهدا کردن مغز خود به علم و پس از هر گونه تایید بیماری بالقوه مغز دارند .
انجمن فارغ التحصیلان ان اچ آل با توجه به عضویت در این مطالعه به محققان کمک کرد اما نقش دیگری در این مطالعه نداشت . کمک‌های مالی از موسسه تحقیقات بهداشت کانادا , بنیاد تحقیقاتی انتاریو , وزارت تحقیقات و نوآوری انتاریو , علوم سلامت روان , دوستان زنان کارآفرین و انجمن آلزایمر پس از دکترا , این مطالعه را ممکن ساخت .
ابزار پیش‌بینی وضع هوا برای ارزیابی سلامت مغز نوزادان محروم از اکسیژن
منبع :
مرکز پزشکی جنوب
خلاصه :
محققان کودکان یک ابزار تحلیلی برای پیش‌بینی وضع هوا برای ارزیابی اثربخشی درمان برای کاهش آسیب مغز در نوزادان که از گرسنگی در هنگام تولد رنج می‌برند , استفاده کرده‌اند .
محققان اطفال مرکز پزشکی جنوب غربی یک ابزار تحلیلی برای پیش‌بینی وضع هوا برای ارزیابی اثربخشی درمان برای کاهش آسیب مغزی در نوزادان که از گرسنگی در هنگام تولد رنج می‌برند , استفاده کرده‌اند .
ابزار تحلیلی موسوم به فن‌آوری تحلیل موجک برای پیش‌بینی الگوهای آب و هوایی بلند مدت از جمله آل نینو شناخته شده‌است . محققان جنوب غربی می‌گویند همین ابزار تحلیلی می‌تواند به بهبود ارزیابی و درمان نوزادان مبتلا به آسفیکسی کمک کند . روش غیر تهاجمی , نقشه‌های حرارتی واقعی مغز کودک را تولید می‌کند که پزشکان می‌توانند برای تعیین اینکه آیا درمان‌های مختلف برای جلوگیری از آسیب مغز موثر هستند یا خیر , استفاده کنند .
اینها کودکانی هستند که چیزی فاجعه‌بار در بدو تولد رخ می‌دهد . آنچه که این فن‌آوری انجام می‌دهد , اندازه‌گیری پارامترهای فیزیولوژیک جریان خون و فعالیت سلول‌های عصبی است تا تصویر زمان واقعی از آنچه که ما تماس‌های عصبی و عصبی نامیده می‌شود تولید کند . اگر همبستگی بالایی بین این دو متغیر وجود داشته باشد , شما می‌دانید که اوضاع به خوبی پیش می‌رود . "
آنالیز موجک اطلاعاتی را از دو فن‌آوری غیر مهاجم که در حال حاضر در روز به روز در مراقبت ویژه نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرند , مرتبط می‌سازد . این روش نتایج آزمون‌های متداول را به روشی پیچیده ترکیب می‌کند و معیاری جدید از سلامت مغز به نام جفت شدگی عصبی - عصبی ایجاد می‌کند . وقتی فعالیت نورون‌ها و پرفیوژن مغز همگام می‌شوند - همانطور که توسط نواحی وسیع قرمز بر روی نقشه‌های حرارتی ایجاد شده توسط این روش - - درمانی بخوبی کار می‌کند .
براساس یک مقاله منتشر شده در لنست . این امر می‌تواند به دلایل متعددی رخ دهد , مانند اینکه بندناف دور گردن کودک پیچیده شده باشد, یک زایمان دشوار و یا جدایی جفت از رحم به همین زودی . این نوزادان در معرض خطر ابتلا به عوارض جدی مانند فلج مغزی , صرع و نقص شناختی هستند .
هیچ تیماری تا حدود ۱۰ سال پیش در دسترس نبود , زمانی که یک مطالعه ملی که حزب التحریر در آن شرکت داشت, نشان داد که کاهش دمای هسته‌ای کودک می‌تواند تاثیر آسفیکسی زمان تولد را برای برخی نوزادان خنثی کند . اکنون پتو خنک کاری استاندارد است , اما فقط نیمی از نوزادان با یک بس‌تر خنک‌کننده درمان می‌شوند .
تا زمان تطبیق تکنولوژی موجک , پزشکان نتوانستند تشخیص دهند کدام نوزادان از درمان خنک‌کننده بهره‌مند هستند و نوزادان ممکن است به درمان‌های اضافی نیاز داشته باشند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: