روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

محققان موسسه تحقیقات Rotman Baycrest Health the مطالعه روان‌پزشکی عصبی از بازیکنان بازنشسته هاکی روی یخ را تا به امروز گزارش کرده‌اند . آن‌ها دریافتند که فارغ التحصیلان درگیر در این مطالعه ، که بیشتر آن‌ها در لیگ هاکی بازی می‌کردند ، از آسیب‌های مغزی قابل‌توجه در مورد آزمایش عینی معاف بودند . با این وجود ، بازیکنان سطح بالایی از چالش‌های احساسی ، رفتاری و شناختی در مورد شکایات ذهنی و ذهنی را گزارش کردند .
عملکرد شناختی و psychosocial در بازیکنان هاکی حرفه‌ای هاکی در ژورنال عصب‌شناسی ، Neurosurgery و روان‌پزشکی منتشر شد .
این مطالعه که در سال ۲۰۱۰ آغاز شد توسط دکتر برایان لوین ، neuropsychologist و دانشمند ارشد موسسه تحقیقات Rotman و استاد روانشناسی و پزشکی در دانشگاه تورنتو هدایت می‌شود . این رشته بر عملکرد شناختی بازیکنان بازنشسته هاکی روی یخ و عملکرد رفتاری آن‌ها در رابطه با سن ، تاریخچه ضربه مغزی و ریسک ژنتیکی تمرکز دارد .
دکتر لوین می‌گوید : " به ویژه در نمونه‌های پس از مرگ ورزش‌کاران سابق ، توجه زیادی به آسیب‌های مکرر و عصبی مکرر ورزش‌کاران سابق صورت‌گرفته است . این مطالعه طولی به ما این امکان را می‌دهد که تغییرات در طول زمان را ردیابی کنیم تا سلامت و سلامت مغز ورزش‌کاران حرفه‌ای بازنشسته را درک کنیم ."
سی و سه ورزش‌کار حرفه‌ای بازنشسته در کنار مردان سالم ۱۸ ساله که از جامعه به عنوان یک گروه مقایسه‌ای با سابقه ورزش‌های برخوردی حرفه‌ای استخدام شده‌بودند ، مورد آزمایش قرار گرفتند . تمام افراد یک باتری طولانی از تست‌های ذهنی و مداد و تست‌های شناختی کامپیوتری ، پرسشنامه و مطالعات تصویربرداری مغزی را به پایان رساندند .
اسکات تورنتن که در مسابقات لیگ هاکی برای ۱۷ فصل بازی می‌کرد و اکنون صاحب چندین کسب‌وکار در Collingwood ، اونتاریو است ، برای شرکت در جریان مطالعه با انجمن اچ آل ان داوطلب شد . تورنتن می‌گوید که او نگران عملکرد حافظه او است و در این فکر است که آیا این مربوط به ضربات مغزی است که در طی دوران حرفه‌ای هاکی او متحمل شد .
تورنتن می‌گوید : " امید من این است که این مطالعه طولی به تمام بازیکنان هاکی و همه کسانی که در این بازی شرکت دارند کمک خواهد کرد و گفت که هاکی یک ورزش بسیار فیزیکی است و جراحت پای یا پا بسیار متفاوت از ضربه به سر است . پس از جراحت ، ما اغلب به روی یخ برمی گردیم و بازی را ادامه می‌دهیم ، اما برای هر کسی که درگیر بازی باشد برای احترام به عواقب این نوع تصمیمات مهم است ."
دکتر کری Esopenko ، استادیار دانشگاه Rutgers و هم‌کار سابق خود در موسسه تحقیقات Rotman ، این مطالعه را مدیریت کرده و می‌گوید که تیم محققان رویکرد جامعی را اتخاذ کرده و هر دو را با شکایت در مورد عملکرد شناختی و روانی آن‌ها و افرادی که فاقد آن بودند مطالعه کردند .
دکتر Esopenko می‌گوید : " وقتی این مطالعه آغاز شد ، ما چندین ماه را صرف آماده‌سازی سری مناسب برای ارزیابی سلامت مغز در بازیکنان بازنشسته هاکی روی یخ کردیم .
در حالی که فارغ التحصیلان و گروه‌های مقایسه با سطح مشابهی در مورد آزمایش‌ها توجه و حافظه انجام شدند ، نقطه‌ضعف ظریفی برای فارغ التحصیلان در زمینه عملکرد اجرایی و عقلانی ، با عملکرد در این تست‌ها در ارتباط با تعداد ضربات مغزی که در گروه فارغ التحصیلان به وجود آمده‌است ، وجود داشت .
تمام شرکت کنندگان یک نمونه خون برای آنالیز ژنتیک ، با تمرکز روی ژن APOE فراهم کردند . محققان دریافتند که the ها؟ ۴ آلل که با افزایش خطر جنون در مطالعات قبلی همراه بود ، همراه با علایم روانی ، مانند افسردگی ، اما نه تغییرات شناختی مرتبط بود . تست طولی برای تعیین اهمیت این یافته مورد نیاز است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: