روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

کارشناسان دانشگاه منچستر و سالفورد خاندان سلطنتی سالفورد نیز به این تحقیق کمک کرده‌اند .
این می‌تواند تا حدی توضیح دهد که چرا افرادی که دچار ضربه شده‌اند مستعد ابتلا به عفونت هستند .
ما اکنون قصد داریم تا با توسعه و آزمودن درمان‌های جدیدی که می‌توانند این نقص‌های ایمنی را با سلول‌های بی هدف خاصی قطع یا رد کنند , یافته‌های خود را بسازیم .
پروفسور کریگ اسمیت , از طرف گروه تحقیقات ضربه‌ای در بنیاد سلامت ملی سالفورد , می‌گوید : " عفونت‌ها یکی از عوارض مهم سکته هستند و منجر به نتیجه بدتری برای بیماران می‌شوند . این یک مطالعه مهم است که بینش‌های جدیدی در مورد این که چگونه ضربه بر سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد , ایجاد می‌کند که امیدواریم منجر به روش‌های جدیدی برای جلوگیری از عفونت بعد از سکته شود . "
آنتی‌بادی به کشف پروتیین درگیر در آلزایمر و دیگر بیماری‌ها کمک می‌کند.
ممکن است منجر به روش‌های جدیدی برای تشخیص , پایش آسیب مغز شود
منبع :
دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن
خلاصه :
پروتئین‌های تاو پروتئین مغز افراد مبتلا به بیماری‌های نورودژنراتیو مانند آلزایمر و باکسر را نشان می‌دهد . امروزه , گروهی از دانشمندان راهی برای اندازه‌گیری میزان پروتئین تاو در خون یافته‌اند که به طور دقیق میزان پروتئین تاو در مغز را منعکس می‌کند . مطالعه حاضر در موش‌ها و گروه کوچکی از افراد , اولین گام در جهت آزمون غیر تهاجمی تاو می‌باشد .
تاو پروتئین تاو پروتئین را به مغز افراد مبتلا به آلزایمر و بسیاری از بیماری‌های نورودژنراتیو دیگر , از جمله آنسفالوپاتی تروماتیک مزمن , می‌رساند . چنین بیماری‌های مبتنی بر تاو می‌توانند منجر به از دست رفتن حافظه , سردرگمی و در برخی رفتارهای پرخاشگرانه شوند . اما راه ساده‌ای برای مشخص کردن اینکه آیا علائم افراد به پروتئین تاو در مغز آن‌ها متصل است یا خیر وجود ندارد .
با این حال , اکنون تیمی که توسط دانشمندان در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن هدایت می‌شود , راهی برای اندازه‌گیری میزان پروتئین تاو در خون یافته‌است . این روش به طور دقیق میزان پروتئین تاو در مغز را منعکس می‌کند که مورد توجه دانشمندان است زیرا با آسیب‌های عصبی ارتباط دارند . مطالعه حاضر در موش و گروه کوچکی از افراد , اولین گام در جهت آزمون غیر تهاجمی تاو می‌باشد .
در حالی که ارزیابی بیشتر در افراد ضروری است , چنین آزمونی به طور بالقوه می‌تواند برای غربال سریع بیماری‌های مبتنی بر پروتئین تاو به کار رود , پیشرفت بیماری را پایش کرده و کارایی درمان طراحی‌شده برای هدف را اندازه‌گیری کند .
این تحقیق در ۱۱ آوریل در پزشکی انتقالی علم منتشر شده‌است .
نویسنده ارشد دیوید کامرون , دکتر اندرو بی , می‌گوید : " ما نشان دادیم که شما می‌توانید پروتئین تاو در خون را اندازه‌گیری کنید و بینشی در مورد وضعیت تاو در مایع اطراف مغز فراهم می‌کند . " p . استاد جونز و رئیس بخش عصب‌شناسی دانشگاه واشنگتن گفت :
تاو یک پروتئین طبیعی مغز است که در حفظ ساختار نورون‌ها نقش دارد . اما وقتی پروتئین تاو آن را تشکیل می‌دهد, آسیب می‌بیند و نورون‌های مجاور را می‌کشد .
او گفت : " افراد مبتلا به تاو دارای طیف وسیعی از علائم هستند زیرا اساسا , هر جا که تاو جمع می‌شود , آن بخش‌های مغز رو به انحطاط است . " " پس اگر در یک منطقه حافظه باشد , دچار مشکلات حافظه می‌شوید . اگر در یک ناحیه حرکتی است , دچار مشکل می‌شوید . "
تست غربالگری مبتنی بر خون , که احتمالا ً سال‌ها از آن دور است , روش نسبتا ً آسانی برای شناسایی افرادی است که علائم آن‌ها ممکن است به علت مشکلات مربوط به تاو , بدون قرار دادن آن‌ها در تست‌های تهاجمی , گران یا پیچیده باشد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: