روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ارتباط بیولوژیکی بین مشکلات تولد و خطر بیشتر مسایل سلامت روانی مشخص نیست ، اما یک نظریه این است که استرس ناشی از تولد پیچیده می‌تواند منجر به افزایش سطح دوپامین شود که در افراد مبتلا به شیزوفرنی نیز افزایش می‌یابد .
محققین از ترکیبی از تصویربرداری ( PET ) و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی مغز ( MRI ) از مغز با طیف وسیعی از آزمایش‌ها روانی به منظور شناسایی تغییرات دقیق در شیمی و ساختار مغز پس از آسیب‌های اولیه مغز استفاده کردند . آن‌ها سه گروه از افراد را مقایسه کردند : بزرگسالانی که بسیار preterm متولد شده بودند و آسیب‌های مغزی اولیه را متحمل شدند ، بزرگسالانی که بسیار preterm متولد شده بودند که آسیب مغزی را حفظ کرده و در کوتاه‌مدت به دنیا آمده بودند .
دکتر شان Froudist والش ، اولین نویسنده کتاب ، که این مطالعه را در کالج King's لندن انجام داد ، گفت : " مردم بیش از ۱۰۰ سال است که بیماری‌های روانی خاصی می‌توانند مربوط به مشکلات در توسعه اولیه مغز شوند . مطالعات با استفاده از مدل‌های حیوانی نشان داده‌اند که چگونه آسیب‌های مغزی اولیه و بیماری‌های روانی می‌توانند به هم متصل شوند ، اما این تئوری‌ها در آزمایش‌ها با انسان‌ها مورد آزمایش قرار نگرفته اند .
ما دریافتیم که دوپامین ، یک ماده شیمیایی that's برای یادگیری و لذت ، در افرادی که دچار آسیب مغزی زودرس شده‌اند ، تاثیر دارد ، اما نه به روشی که افراد زیادی در آن فکر می‌کردند - سطح دوپامین در این افراد بسیار پایین‌تر بود . این مساله می‌تواند مهم باشد که چگونه به درمان افرادی که از آسیب مغزی اولیه رنج می‌برند و بیماری روانی را توسعه می‌دهند ، فکر کنیم . من امیدوارم که این امر به دانشمندان ، دکترها و سیاست گذاران برای توجه بیشتر به مشکلات زایمان و اینکه چطور می‌توانند در طولانی‌مدت مغز را تحت‌تاثیر قرار دهند ، انگیزه ببخشد . …
دکتر Chiara Nosarti ، نویسنده ارشد مشترک دانشگاه King's لندن ، گفت : کشف یک مکانیسم بالقوه که عوامل خطر اولیه زندگی را به بیماری‌های روانی بزرگسالان پیوند می‌دهد می‌تواند یک روز منجر به درمان هدفمند و موثر مشکلات روانی در افرادی شود که در هنگام تولد دچار مشکل شده‌اند . …
پروفسور الیور howes ، نویسنده ارشد مشترک دیگر نیز از King's گفت : " این یافته‌ها می‌تواند به توسعه روش‌هایی برای جلوگیری از توسعه مشکلات در افرادی که زود به دنیا می‌آیند ، کمک کند . …
این مطالعه در ماه مارس of و شورای تحقیقات پزشکی تامین شد و از سوی موسسه ملی تحقیقات پزشکی Maudsley ( NIHR ) تحت حمایت قرار گرفت .
تخمین زده شدن آسیب مغزی در کودکان برای اولین بار با استفاده از داده‌های خدمات درمانی روزمره
مبدا :
کالج سلطنتی لندن
خلاصه :
تحقیقات جدید تخمین زده‌است که هر ساله پنج نوزاد در هر ۱، ۰۰۰ نوزاد در انگلستان دچار یک بیماری یا علایم مرتبط با آسیب مغزی می‌شوند .
تحقیقات جدید تخمین زده‌است که هر ساله پنج نوزاد در هر ۱، ۰۰۰ نوزاد در انگلستان دچار یک بیماری یا علایم مرتبط با آسیب مغزی می‌شوند .
این مطالعه که توسط محققان در واحد تحلیل داده‌های نوزادان در کالج سلطنتی لندن و بیمارستان Hospital و بیمارستان وست مینیستر انجام شد ، داده‌ها را در مورد بچه‌هایی که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به دنیا آمده‌اند آنالیز کردند تا عددی که ممکن است دچار آسیب مغزی شده و یا به زودی پس از تولد آسیب ببینند را ارزیابی کنند .
محققان به طور معمول داده‌های NHS را ثبت کردند و بنابراین قادر به اندازه‌گیری میزان شیوع آسیب مغزی در نوزادان بدون هیچ گونه فشار اضافی برای دکترها یا پرستارها بودند . در نهایت ، این تحقیق می‌تواند منجر به درک بهتری از نحوه پیش‌گیری از آسیب مغزی در preterm و کودکان کامل شود .
دکتر کریس Gale ، نویسنده ارشد و مدرس ارشد بالینی در کالج امپریال کالج سلطنتی لندن و مشاور بنیاد ملی خدمات بهداشت و خدمات درمانی، گفت : " آسیب مغزی در یا زود بعد از تولد یک مشکل جدی است ، چرا که می‌تواند منجر به شرایط بلند مدت در زندگی مانند فلج مغزی ، نابینایی ، ناشنوایی و کمبودهای آموزشی شود . از این موارد می‌توان از نسبت این موارد اجتناب کرد ."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: