روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

این سیستم که توسط اسمیت و رامین eskandari ، مدیر بخش جراحی اعصاب کودکان و نویسنده ارشد در این مقاله ابداع شده ، متشکل از اتاق‌های آکریلیک مجزا در داخل یک محیط کشت سلول تحت فشار تنظیم‌شده و قابل تنظیم است . اصالت این سیستم در شرایط ازمایشگاهی توانایی نمایش یک ماتریکس ۳ D از سلول‌های مغز برای گسترش دوره‌های زمانی تحت فشار و نیز کنترل جریان ضربانی در تمام دیگر پارامترهای سیستم کشت سلول است . این امر امکان برآورد نظام‌مند و قابل تکرار اثرات فشار در سطح سلولی را میسر می‌سازد .
برای آزمایش تجربی این سیستم ، اسمیت و eskandari در دمای ۳ D به فشار ۳۰ سانتی متر H۲۰ ( ۲۲ mm Hg ) ، که فشار pathological در نظر گرفته می‌شوند، برای دوره‌های مختلف از چند ساعت تا چند روز در نظر گرفته شدند . Adenosine فسفات triphosphate ( ATP ) ، که فشار سلولی و حساسیت به آسیب را نشان می‌دهد ، اندازه‌گیری شد ، همان طور که امکان پذیر بودن سلول‌های مختلف زمانی که از فشار حذف شدند ، اندازه‌گیری شد .
تحت فشار مداوم فشار ، آزاد شدن ATP به طور قابل‌توجهی در نورون‌ها در مقایسه با کنترل در ۱۸ ساعت در معرض قرار گرفتن، در حالی که تاثیر کمی در آستروسیت ها مشاهده شد ، بسیار بالاتر بود . به طور مشابه ، داده‌های اولیه نشان می‌دهند که نورون‌ها بیشتر در معرض فشار قرار دارند و پس از چند روز در معرض فشار قرار گرفتن، یک کاهش شدید اما چشمگیر در بقا دارند ، حتی زمانی که فشار نرمال شده باشد . این مدل جدید ، استرس سلولی را با موفقیت آغاز کرد و این کار را به روش مخصوص سلول‌ها انجام داد .
این مدل که برای مطالعه hydrocephalus pediatric ( pediatric ) ایجاد شد می‌تواند در توضیح مکانیزم‌های مرتبط با انواع دیگر آسیب‌های مغزی ، از جمله تومور مغزی ، سکته ، hematoma و آسیب مغزی ناشی از ضربه مفید باشد .
eskandari می‌گوید : " توانایی متوقف‌کردن اثرات زیانبار ناشی از بیماری‌های آسیب مغزی به پزشکان اجازه می‌دهد روند ریکاوری را در برخی از the بیماری‌هایی که انسان‌ها از آن رنج می‌برند تغییر دهند . ما احساس می‌کنیم که چنین مدلی را ایجاد کرده‌ایم و هیجان‌زده هستیم تا در نهایت نتایج خود را نشان دهیم ."
مشکلات مربوط به تولد با تغییرات شیمیایی پایدار در مغز
مبدا :
کالج King's لندن
خلاصه :
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بزرگسالان نارس به دنیا می‌آیند - - که در زمان تولد دچار جراحت‌های مغزی کوچک شده‌اند - سطح دوپامین مغز بالایی دارند .
دانشگاه نیو King's لندن که امروز ( ۲۸ نوامبر ) در eLife منتشر شد نشان می‌دهد که بزرگسالان نارس به دنیا آمده‌اند - - که در زمان تولد دچار جراحت‌های مغزی کوچک شده‌اند - سطح دوپامین مغز را دارند .
این تغییر شیمیایی با کمبود انگیزه و لذت در زندگی عادی مرتبط بوده و توجه و تمرکز را به خود جلب می‌کند که می‌تواند نشانه‌های اولیه بیماری‌های روانی جدی تری مانند وابستگی به مواد و افسردگی باشد .
این مطالعه که هم‌کاری محققان from ، کالج سلطنتی لندن و دانشکده پزشکی Icahn در کوه سینا در نیویورک است ، نشان می‌دهد که اغلب افرادی که پیش از موعد به دنیا آمده‌اند سطح دوپامین کاملا ً طبیعی دارند .
مشکلات ذهنی ذهنی اغلب از ترکیب پیچیده‌ای از عوامل ژنتیکی ناشی می‌شود که افراد را آسیب‌پذیرتر می‌کند و تجربیات منفی یا استرس زا را تجربه می‌کند . مشکلات تولد می‌تواند در میان خطرناک‌ترین و dramatic تجربیات زندگی باشد .
حدود یک در ۱۰ نفر پیش از موعد به دنیا می‌آیند و اغلب در زمان تولد هیچ مشکلی ندارند . با این حال در ۱۵ تا ۲۰ درصد از کودکان متولد قبل از ۳۲ هفته بارداری ، خونریزی در اولین هفته زندگی در فضاهای پر شده به نام ventricles رخ می‌دهد که در مغز وجود دارند . اگر خونریزی قابل‌توجه باشد ، می‌تواند باعث مشکلات طولانی‌مدت شود .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: