روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

محققان یا e را به مایع اطراف مغز موش‌های پیر دو هفته‌ای معرفی کردند و سپس مغز موش را در چند ماهگی بررسی کردند . آن‌ها هیچ تفاوتی در تعداد پلاک‌ها یا مقدار کل بتا آمیلوئید بین موش‌هایی که ترکیب و آن‌هایی که فقط آب‌نمک را دریافت کرده بودند , پیدا نکردند . این ترکیب نتوانست مقدار تجمعات آمیلوئیدی را در مغز موش‌ها کاهش دهد .
با این حال , در موش‌های درمان‌شده با آپولیپوپروتئین e , هر پلاک فقط نیمی از آسیب را به نورون‌های احاطه‌کننده ایجاد می‌کند و پیشنهاد می‌کند که حتی یک شروع دیرهنگام می‌تواند آسیب ناشی از بتا آمیلوئید را کاهش دهد .
تاش بایف گفت : " اگر می‌خواهید آپولیپوپروتئین e را برای تاثیر بر فرآیند آمیلوئید هدف قرار دهید , بهترین چیز این است که قبل از پلاک شروع شود . " اما حتی اگر دیرتر شروع کنید , ممکن است میزان آسیب ناشی از پلاک را کاهش دهید . حالا که نشان دادیم ممکن است d را هدف قرار دهیم , می‌توانیم شروع کنیم به یافتن بهترین روش برای انجام آن . "
آسیب مغزی لیتیوم کلراید مربوط به سندرم الکل جنینی
منبع :
دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک
خلاصه :
یک دوز از لیتیوم کلراید , دارویی که برای درمان بیماری و پرخاشگری دو قطبی استفاده می‌شود , اختلالات خواب , فقدان حافظه و مشکلات یادگیری مرتبط با سندرم الکل جنینی را مسدود می‌کند .
یک دوز از لیتیوم کلراید , دارویی که برای درمان بیماری و پرخاشگری دو قطبی استفاده می‌شود , اختلالات خواب , فقدان حافظه و مشکلات یادگیری مرتبط با سندرم الکل جنینی را مسدود می‌کند .
مطالعه جدیدی که در مجله علوم اعصاب آسیای میانه آنلاین منتشر شد و توسط محققان در دانشکده پزشکی نیویورک منتشر شد , مطالعه جدیدی نشان داد که دادن دارو به موش‌های تازه متولد شده پس از مصرف الکل باعث از بین رفتن بیش‌فعالی و نقص خواب دیده‌شده وقتی که جوندگان در معرض الکل بالغ می‌شوند . علاوه بر این , محققان گزارش کردند که موش‌های تیمار شده با کلرید لیتیوم در مقایسه با موش‌های تیمار نشده دارای مقدار یک‌سان الکل بودند .
محقق ارشد تحقیقات دونالد ویلسون گفت : " مطالعه ما نشان داد که کلرید لیتیوم از بسیاری از اثرات مخرب عصبی ناشی از سو مصرف الکل بر مغز هنوز در حال توسعه , بویژه تاثیر روی قسمت‌هایی از خواب کنترل مغز جلوگیری می‌کند . "
موش‌ها پس از تولد , یک مدل خوب برای اندازه‌گیری تاثیر بر رشد جنین انسان هستند , زیرا مغز نوزادان موش پس از تولد , به نقاط عطف توسعه‌ای دست می‌یابند که با پستانداران دیگر , از جمله انسان قابل‌مقایسه است .
ویلسون , استاد بهداشت دانشگاه نیویورک هشدار می‌دهد که پیشنهاد پیشنهاد لیتیوم کلراید به عنوان درمان یا درمان پیشگیرانه برای سندروم الکل جنین زود است . او می‌گوید : " این دارو برای مادران باردار بسیار خطرناک است . " آزمایش‌ها بیشتر باید تحت نظارت دقیق پزشکی برای اطمینان از ایمنی مادران و کودکان انجام شود .
لی سایتو , یک محقق ارشد تحقیقات , می‌گوید که درمان احتمالی بیشتری می‌تواند از شیمی مرتبط با عمل کلرید لیتیوم استفاده کند , اما اثرات جانبی کمتری دارد . سایتو , استادیار تحقیقات دانشگاه نیویورک می‌گوید : " لیتیوم کلرید مشهور است که مسیرهای بسیاری را مسدود می‌کند که منجر به مرگ سلول‌های مغزی می‌شوند, در حالی که برخی دیگر که منجر به بقا می‌شوند , مانند فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز , یا bdnf را افزایش می‌دهند . او می‌گوید آزمایش‌ها بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود که آیا مواد شیمیایی که تولید bdnf را تحریک می‌کنند همچنین اثرات سو مصرف الکل در پستانداران تازه متولد شده را کاهش می‌دهند .
مونیکا لوین , محقق دکترا در دانشگاه نیویورک می‌گوید : با توجه به اهمیت برابری , این مطالعه دانشمندان را به تعیین اینکه آیا ثابت کردن مسائل خواب به تنهایی مرتبط با سو مصرف الکل است , نزدیک‌تر می‌کند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: