روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

آسیب Alzheimer's به موش با ترکیبی کاهش می‌یابد که ژن APOE را هدف قرار می‌دهد .
APOE یک ژن خطر بزرگ Alzheimer's است.
مبدا :
دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن
خلاصه :
افرادی که متغیر ژنتیکی APOE۴ را در دست دارند ریسک قابل‌توجهی برای رشد بیماری Alzheimer's دارند . در حال حاضر، محققان یک ترکیب را شناسایی کرده‌اند که پروتیین APOE را در مغز موش هدف قرار می‌دهد و از آسیب ناشی از بتا amyloid پروتئین Alzheimer's محافظت می‌کند . یافته‌ها نشان می‌دهند که APOE می‌تواند به طور بالقوه یک هدف واقعی برای درمان یا پیش‌گیری باشد .
افرادی که متغیر ژنتیکی APOE۴ را در دست دارند ریسک قابل‌توجهی برای رشد بیماری Alzheimer's دارند .
در حال حاضر، پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس یک ترکیب را شناسایی کرده‌اند که پروتیین APOE را در مغز موش هدف قرار می‌دهد و از آسیب ناشی از بتا amyloid پروتئین Alzheimer's محافظت می‌کند .
دیوید Holtzman ، نویسنده ارشد MD ، گفت : " دانشمندان چندین سال است که به APOE علاقه نشان داده‌اند ، اما تنها چند نمونه وجود دارد که در آن‌ها محققان آن را با ترکیب در حیوانات زنده هدف قرار داده‌اند . " و نامزد پ . دکتر جونز ، رئیس بخش عصب‌شناسی نیز می‌گوید: " یافته‌های ما نشان می‌دهد که APOE تنها در خطر ابتلا به بیماری و پیشرفت بیماری دخیل نیست ، بلکه می‌تواند به طور بالقوه هدف واقعی درمان یا پیش‌گیری باشد ."
این مطالعه در روز ۶ دسامبر در روزنامه journal به چاپ رسید .
Alzheimer's که در سن ۶۵ سالگی فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، با plaques مغز که از یک پروتئین چسبنده که به عنوان بتا شناخته می‌شود مشخص می‌شود . این لوح‌ها در مغز بیماران Alzheimer's سال قبل از علایم مشخصه از دست رفتن حافظه و اغتشاش تشکیل می‌شوند . APOE۴ ، ریسک Alzheimer's را تا حدی با تشویق بتا amyloid برای جمع‌آوری into مخرب افزایش می‌دهد .
Holtzman ، نویسنده اول و دانشجوی دکترای علوم پزشکی ( MD - Phat Huynh ) و همکارانش ، موش‌ها را به طور ژنتیکی مورد مطالعه قرار دادند که به طور ژنتیکی مستعد رشد plaques هستند و این امر تنوع ژنتیکی انسانی را حمل می‌کند . افراد مبتلا به APOE۴ تا ۱۲ برابر خطر توسعه Alzheimer's نسبت به کل جمعیت را تشکیل می‌دهند .
محققان پروتیین APOE را با استفاده از نوعی از مولکول‌های مبتنی بر DNA که توسط Tracy کول ، PhD ، و دیگران در Ionis Pharmaceuticals ایجاد شده‌است ، هدف قرار دادند . مولکول - - به عنوان an antisense شناخته می‌شود - - با دستورالعمل‌های مربوط به ساختن پروتیین APOE تداخل می‌کند .
محققان این ترکیب را به سیال اطراف مغز موش تازه متولد شده تزریق کردند . برای مقایسه ، آن‌ها به موش‌های تازه متولد شده یا saltwater ( placebo ) یا a ( placebo ) دادند که با دستورالعمل APOE تداخل ندارد . سطوح پروتیین APOE در حدود نیمی از موش‌ها با استفاده از ترکیب APOE در مقایسه با آن‌هایی که دارونما یا آب شور را دریافت کرده بودند ، کاهش یافت .
دو ماه بعد ، محققین به موش‌ها مقدار قابل‌توجهی از درمان و یا آب شور دادند . آن‌ها مغز mice's را در ۴ ماه گذشته بررسی کردند . در این زمان ، مغز این موش‌ها معمولا ً با plaques علامت‌گذاری می‌شوند و آسیب‌های مفصلی را نشان می‌دهند .
موش‌هایی که the antisense oligos را دریافت کرده بودند تقریبا ً به اندازه بسیاری از amyloid بر روی plaques saltwater داشتند . هر لوحه به اندازه نیمی از آسیب به نورون‌های نزدیک منفجر شد ، شاخصی که این ترکیب مانع برخی از آسیب‌های عصبی شده بود که منجر به بیماری Alzheimer's شد .
در حالی که نتایج دلگرم‌کننده هستند ، کار بیشتری قبل از اینکه مجتمع بتواند در مردم ارزیابی شود ، مورد نیاز است . جوانان سالم که هیچ نشانه‌ای از Alzheimer's ندارند ، بعید است که به گرفتن یک دارو برای پیش‌گیری از بیماری که ممکن است هرگز رخ ندهد ، علاقه‌مند باشند . بنابراین محققین مورد آزمایش قرار گرفتند که آیا ایجاد ترکیب APOE پس از amyloid به نظر می‌رسد از تغییرات بیشتر در مغز جلوگیری کند یا خیر. برای بیشتر افرادی که یک روز با Alzheimer's تشخیص داده می‌شود ، plaques در اواخر بزرگسالی تشکیل می‌شوند . در این موش‌های اصلاح‌شده ژنتیکی ، plaques در حدود ۶ هفته قدمت دارند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: