روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

محققان دانشکده پزشکی مریلند ارتباط دوطرفه بین آسیب تروماتیک مغز و تغییرات روده‌ای یافته‌اند . این برهمکنش‌ها ممکن است منجر به افزایش عفونت در این بیماران شوند و ممکن است آسیب مزمن مغز را بدتر کند .
این اولین مطالعه برای پی بردن به این است که آسیب مغزی در موش‌ها می‌تواند باعث ایجاد تغییرات در دراز مدت در کولون شود و اینکه عفونت‌های باکتریایی بعدی در دستگاه گوارش می‌تواند منجر به افزایش التهاب مغز پس از آسیب و کاهش ضایعات بافتی شود . یافته‌ها اخیرا ً در مجله روانشناسی , رفتار و ایمنی منتشر شده‌اند .
او گفت : " این نتایج نشان‌دهنده تعاملات دو طرفه قوی بین مغز و دستگاه گوارش است که ممکن است به توضیح افزایش بروز عفونت‌های سیستمیک پس از آسیب مغزی و اجازه به رویکردهای درمان جدید کمک کند . " پروفسور براون در رشته‌های بی‌هوشی , کالبدشناسی و اعصاب , روان‌پزشکی , عصب‌شناسی , و اعصاب در اعصاب و اعصاب مرکز تحقیقات بی‌هوشی و بی‌هوشی .
محققان سالهاست که می‌دانند که آسیب مغزی اثرات قابل‌توجهی بر دستگاه گوارش دارد , اما تاکنون دانشمندان تشخیص نداده اند که آسیب مغزی می‌تواند کولون را به سایر نواحی بدن منتقل کند , باعث عفونت شود .
در این مطالعه , محققان به بررسی موش‌های آزمایشگاهی پرداختیم . آن‌ها دریافتند که پس از ضربه , دیواره روده کولون به شدت نفوذپذیر شده , تغییراتی که در طول ماه ادامه داشت .
روشن نیست که چگونه tbi این تغییرات را سبب می‌شوند . یک عامل کلیدی در این فرآیند , سلول‌های گلیا روده‌ای , دسته‌ای از سلول‌ها است که در روده وجود دارند . این سلول‌ها شبیه سلول‌های عصبی مغز هستند و هر دو نوع سلول‌های گلیا پس از tbi فعال می‌شوند . پس از tbi , چنین فعال‌سازی با التهاب مغز همراه است که به آسیب بافتی تاخیری در مغز کمک می‌کند . محققان نمی‌دانند که آیا فعال‌سازی ecg ها پس از آنکه tbi به آسیب روده‌ای کمک می‌کند یا نه , به جای تلاش برای جبران خسارت است .
محققان همچنین بر ماهیت دو سویه این فرآیند متمرکز شده‌اند : چگونه اختلال عملکرد روده ممکن است التهاب مغز و از دست رفتن بافت پس از tbi را بدتر کند . آن‌ها موش‌های صحرایی را مبتلا به انداختند . coli , که انسان را آلوده می‌کند . در موش‌های مبتلا به این باکتری , التهاب مغز بدتر شد . علاوه بر این در هیپوکامپ یک ناحیه کلیدی برای حافظه , موش‌های مبتلا به tbi هستند و پس از آن نورون‌های بیشتری نسبت به حیوانات بدون عفونت از دست داده‌اند .
این امر نشان می‌دهد که tbi ممکن است باعث ایجاد یک چرخه معیوب شوند که در آن آسیب مغزی باعث اختلال در عملکرد دستگاه گوارش می‌شود که این امر باعث بدتر شدن آسیب اولیه مغز می‌شود . رب .
میتوکندری سالم می‌تواند جلوی آلزایمر را بگیرد
منبع :
مدرسه اکول پلی‌تکنیک لوزان
خلاصه :
با استفاده از روش بیوانفورماتیک و تجربی , دانشمندان دریافته اند که کشیدن میتوکندری در برابر آسیب می‌تواند باعث توقف بیماری‌های ناشی از سمیت آمیلوئید , مانند بیماری آلزایمر شود.
بیماری آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل در سراسر جهان است . یکی از ویژگی‌های بارز این بیماری تجمع پلاک‌های سمی در مغز است که توسط تجمع غیرطبیعی پروتئین به نام بتا آمیلوئید در نورون‌ها تشکیل شده‌است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: