روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

آسیب مغزی ناشی از ضربه خفیف که به مغز ضربه می‌زند ، یک ضربه روحی عمومی و غیر عادی است که ناشی از ضربه‌ای به سر است . روری اسپنس و همکارانش روشی را برای ایجاد ضربه مغزی و بازیابی مطالعه در خطی از zebrafish که به طور ژنتیکی شبیه انسان‌ها هستند ، توسعه دادند . آن‌ها دریافتند که در سه روز اول آسیب ، ماهی در گروه ضربه مغزی آهسته‌تر از شنا کردن یک مدرسه ماهی‌هایی است که قبلا ً شنا کرده بودند، یک اندازه‌گیری حافظه فضایی که در دیگر مدل‌های حیوانی مغز و بیماران انسان اختلال ایجاد می‌کند .
محققان تفاوت‌ها در بیان ژنی که در جنبه‌های مختلف واکنش آسیب و بهبود ، از جمله تکثیر و مهاجرت سلول‌های جدید مغزی ، در مقایسه با ماهی کنترل ، را شناسایی کردند .
اثرات مکمل متفاوتی از رفتار استروژن در sclerosis چندگانه
مبدا :
دانشگاه کالیفرنیا - لس‌آنجلس
خلاصه :
یک مطالعه ، مبنای سلولی این که چگونه هورمون در برابر آسیب به سیستم عصبی مرکزی محافظت می‌کند را نشان می‌دهد .
مطالعه‌ای توسط محققان UCLA بر مبنای سلولی نشان داد که چگونه استروژن هورمون استروژن را در برابر آسیب به سیستم عصبی مرکزی در افراد مبتلا به اسکلروز چندگانه ( MS ) حفظ می‌کند . محققان دریافتند که رفتار استروژن ، اثرات مثبتی بر روی دو نوع سلول در طول سلول‌های ایمنی بدن در مغز و همچنین سلول‌های به نام oligodendrocytes اعمال می‌کند . فعالیت‌های مکمل در این دو نوع ، حفاظت از بیماری‌ها را فراهم می‌کند .
تصلب چندگانه ، یک بیماری عصبی مزمن ، نقص بینایی ، ضعف و فقدان حسی و نیز کاهش شناختی است . این نشانه‌ها وقتی پدیدار می‌شوند که سلول‌های ایمنی التهابی غلاف میلین را که فرآیندهای عصبی را احاطه کرده ، از بین می‌برند . فقدان این عایق‌بندی محافظ ارتباط الکتریکی بین سلول‌های عصبی را مختل می‌کند .
سه‌ماهه سوم بارداری پیش از این به منظور کاهش نرخ بازگشت به میزان تقریبی ۷۰ درصد در مقایسه با قبل از بارداری نشان داده شده‌است و مطالعات دیگر در طول مدت طولانی به خاطر بارداری متعدد از آن بهره‌مند شده‌اند . استروژن به تنهایی برای بارداری منحصر به فرد است که توسط دکتر Rhonda Voskuhl و همکارانش پیشنهاد شده‌است تا در مورد حفاظت از حاملگی در هر دو مدل MS MS و نیز در دو آزمایش موفقیت‌آمیز بالینی درمان estriol در بیماران MS بکار گرفته شوند .
اینکه این اتفاق چگونه رخ می‌دهد یک سوال مهم باقی مانده‌است . Voskuhl ، که آخرین مطالعه را بر عهده داشت ، گزارش داد که مطالعات نشان می‌دهد که استروژن با فعال کردن پروتیین به نام بتای گیرنده استروژن ، مغز را از آسیب حفاظت می‌کند . تحقیقات جدید او مشخص می‌کند که کدام یک از سلول‌ها در مغز این اثر حفاظتی را میانجی می‌کنند .
محققان ابتدا ERb را در سلول‌های ایمنی مغز یا در oligodendrocytes ، سلول‌هایی که غلاف میلین را می‌سازند ، به عنوان راهی برای پاسخ دادن به استروژن در طول MS مانند بیماری در موش ، حذف کردند . سپس آن‌ها بدون یا با ERb در این سلول‌ها درمان شدند تا بپرسند که آیا حفاظت از بیماری‌ها از بین رفته‌است یا خیر . فقدان حفاظت در طول درمان به این معنا بود که درمان در سلولی که گیرنده را حذف می‌کند عمل می‌کند . نتایج نشان داد که رفتار استروژن هم بر روی هر دو سلول‌های ایمنی مغز همانند on عمل می‌کند و منجر به ترمیم میلین و معلولیت کم‌تر می‌شود .
توسعه دهندگان دارو اغلب با هدف قرار دادن تنها یک واحد تک سلول ، روش‌های درمانی را بهینه می‌کنند . در مقابل ، این مطالعه تایید می‌کند که این ترکیب استروژن - مانند می‌تواند MS را از طریق اثرات مکمل بر دو نوع سلول مجزا ، با MS مبارزه کند . Voskuhl و دیگر محققان UCLA در حال حاضر در حال توسعه یک ترکیب استروژن نسل بعدی با اثرات بیو شیمیایی مقاوم بر oligodendrocytes و سلول‌های ایمنی در مغز هستند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: