روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

روش جدید برای نگاشت مدارهای مغزی
دانشمندان یک تکنیک جدید برای نگاشت جریان‌های الکتریکی در مغز به مراتب بیشتر از قبل ایجاد کرده‌اند .
مبدا :
موسسه فرانسیس کریک
خلاصه :
دانشمندان در شاهکاری از nanoengineering یک تکنیک جدید را برای نگاشت جریان‌های الکتریکی در مغز به مراتب بیش از پیش به وجود آورده‌اند . دانشمندان در سراسر جهان می‌توانند از این تکنیک برای کشف معماری بخش‌های مختلف مغز استفاده کنند .
دانشمندان در شاهکاری از nanoengineering یک تکنیک جدید را برای نگاشت جریان‌های الکتریکی در مغز به مراتب بیش از پیش به وجود آورده‌اند .
در مغز ، گروه‌های اختصاصی از نورون‌ها که در microcircuits به هم متصل می‌شوند به ما در پردازش اطلاعات درباره چیزهایی که می‌بینیم ، بو و مزه کمک می‌کنند . دانستن اینکه چه تعداد و چه نوع از سلول‌ها از این microcircuits تشکیل می‌شوند ، به دانشمندان درک عمیق‌تری از نحوه محاسبه اطلاعات پیچیده در مورد جهان پیرامون خود می‌دهد . اما تکنیک‌های موجود نتوانسته اند یک تصویر کامل را ترسیم کنند .
این تکنیک جدید که توسط محققان موسسه فرانسیس کریک توسعه داده شد ، بر محدودیت‌های قبلی فایق آمد و آن‌ها را قادر ساخت تا تمامی ۲۵۰ سلول را که بخشی از مغز موش را تشکیل می‌دهند ، بسازند - چیزی که قبلاً هرگز به دست نیامده است .
این روش که امروزه در ارتباطات طبیعت منتشر می‌شود می‌تواند توسط دانشمندان سراسر جهان برای کشف معماری بخش‌های مختلف مغز مورد استفاده قرار گیرد .
آندریاس شافر ، رهبر گروه در کریک که این تحقیقات را رهبری می‌کرد ، گفت : " به طور سنتی ، دانشمندان یا از ویروس‌های برچسب دار استفاده کرده‌اند و یا رنگ کردن را با یک جریان الکتریکی کاربردی برای لکه کردن سلول‌های مغز استفاده کرده‌اند ، اما این رویکردها یا don't همه سلول‌ها را برچسب می‌زنند و یا به بافت اطراف آسیب می‌زنند . "
با ایجاد یک سری سوراخ‌های ریز در نزدیکی انتهای یک micropipette با استفاده از ابزارهای مهندسی نانو ، این تیم دریافت که آن‌ها می‌توانند از رنگ‌های باردار استفاده کنند ، اما جریان الکتریکی را در یک منطقه گسترده‌تر توزیع کنند، تا سلول‌های لکه را بدون آسیب رساندن به آن‌ها توزیع کنند . و برخلاف روش‌هایی که از بردارهای ویروسی استفاده می‌کنند، آن‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ % از سلول‌ها را در the که در حال تحقیق بودند ، لکه‌دار کنند . آن‌ها همچنین موفق به بررسی نسبت‌های مختلف انواع مختلف سلولی در این مدار شدند که ممکن است به عملکرد این بخش از مغز منجر شود .
آندریاس افزود : " بدیهی است که ما در مقیاس بسیار کوچکی کار می‌کنیم ، اما وقتی مغز از واحدهای تکراری ساخته می‌شود ، می‌توانیم چیزهای زیادی در مورد نحوه عملکرد مغز به عنوان یک ماشین محاسباتی با مطالعه آن در این سطح یاد بگیریم . اکنون که ما ابزاری برای نقشه‌برداری این واحدهای کوچک داریم ، می‌توانیم با انواع خاص سلول تداخل پیدا کنیم تا ببینیم که چگونه رفتار و پردازش حسی را مستقیما ً کنترل می‌کنند ."
تغییرات اساسی جدید در بیماری Parkinson's شناسایی شدند
مبدا :
دانشگاه نیوکاسل
خلاصه :
یک مطالعه پیشگام دریافته است که بیماران مبتلا به Parkinson's ، اشتباه‌ات بیشتری در DNA میتوکندری در درون the دارد که منجر به افزایش مرگ سلولی در این ناحیه می‌شود .
یک مطالعه پیشگام دریافته است که بیماران مبتلا به Parkinson's ، اشتباه‌ات بیشتری در DNA میتوکندری در درون the دارد که منجر به افزایش مرگ سلولی در این ناحیه می‌شود .
کارشناسان در دانشگاه نیوکاسل و ساسکس ، انگلستان ، همچنین نشان دادند که سلول‌های زنده مغزی در the کپی‌های بیشتری از DNA میتوکندری دارند و قبلا ً شناسایی نشده است .
درک عمیق‌تر در مورد بیماری Parkinson's ، یک هدف جدید برای درمان بیماران با شرایط ناتوان‌کننده‌ای است .
محققان می‌گویند که یافته‌های آن‌ها ، که در کتاب تاریخچه عصب‌شناسی منتشر شده ، " شگفت‌آور " هستند ، زیرا نتایج از آنچه در مطالعات مناطق مغز مشاهده شده‌است که انواع دیگر سلول‌های مغز را در نظر می‌گیرند متفاوت هستند .
دکتر جوانا Elson ، یک نسل شناس mitochondrial در دانشگاه نیوکاسل گفت : " مطالعه ما یک گام بزرگ برای به دست آوردن بینش پیشرفته در شرایط سخت است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: