روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

وی افزود : مطالعات محدودی در مورد ارتباط استفاده از گیاه شاهدانه و علائم جنون آمیزی وجود دارد که نشان می‌دهد این موضوع یک مساله بالینی نسبتا ً فراموش‌شده می‌باشد . با این حال ، بررسی ما نشان می‌دهد که استفاده از گیاه شاهدانه ، یک مساله بالینی مهم است که در ابتدای دوره تکامل اختلال دو قطبی رخ می‌دهد . تحقیقات بیشتری برای در نظر گرفتن مسیرهای خاص از گیاه شاهدانه به شیدایی و این که چگونه این موارد ممکن است تحت‌تاثیر آسیب‌پذیری ژنتیکی و عوامل خطر محیطی قرار گیرد ، مورد نیاز است .
" رایج‌ترین دارویی است که در زمان زیر ۱۸ سال و در طی این دوره بحرانی از خدمات توسعه مورد استفاده قرار می‌گیرد ، باید به ویژه از واکنش و پاسخگویی به مشکلاتی باشد که استفاده از شاهدانه می‌تواند باعث جمعیت‌های نوجوان شود.
چرا نوجوانان باید علائم اختلالات روانی را به معرض نمایش بگذارند ؟
مبدا :
Helsingin yliopisto ( دانشگاه هلسینکی )
خلاصه :
به گفته یکی از مطالعات اخیر ، اختلالات بصری و توهم مربوط به یک خطر بالا از جنون در ارتباط با فرآیندهای فکری self بین نوجوانان و علائم روان‌شناختی است . نشانه‌های اولیه خطر جنون را معمولا ً می ‌توان قبل از شروع یک اختلال تمام‌عیار تشخیص داد .
بیمارانی که شیزوفرنی معمولاً به طور کلی ریسک بالاتری از خودکشی را نشان می‌دهند . تحقیقات پیشین در مورد نوجوانان دارای علائم روان‌شناختی نیز نشان داده‌اند که الگوهای فکری self در بین کسانی که ریسک بالاتری از جنون را نشان می‌دهند ، بیشتر از آن‌هایی است که چنین ریسکی را نشان نمی‌دهند .
خطر جنون بر پایه این امر ارزیابی می‌شود که آیا بیمار مبتلا به روان‌پریشی می‌باشد یا نه ، که به طور متناوب ملایم‌تر بوده و کم‌تر از جنون در روان‌پریشی رخ می‌دهد .
یک گروه تحقیقاتی به رهبری docent Niklas Grano ، دکترای روانشناسی ( روانشناسی ) ، فرآیندهای تفکری خود مخرب را در یک سوم از نوجوانان ۱۵ ساله یافت که به شناسایی زودهنگام و مداخله در بخش درمان HUCH به خاطر اختلالات ذهنی ابتدایی منسوب بودند . این مطالعه نشان داد که همه نشانه‌های خطر جنون در این نوجوانان بیشتر از علائم روان‌شناختی است ، اما هیچ فکر self وجود ندارد . علائم افسردگی نیز بیشتر در نوجوانان مبتلا به علائم بیماری جنون تشخیص داده می‌شود .
اختلالات بصری و توهمات به خصوص به شدت به رفتار خود مخرب مرتبط هستند .
Grano توضیح می‌دهد : " مطالعه ما نشان می‌دهد که افکار مخرب خود به طور همزمان با علائم خطر جنون ناشی از روان‌پریشی هستند " .
Grano اضافه می‌کند : " از آنجا که اختلال بینایی یا توهمات به طور واضح به افکار خود مخرب مرتبط هستند ، نوجوانان باید مستقیما ً از آن‌ها سوال کنند که آیا هرگز از آن‌ها رنج برده‌اند یا خیر . "
مطالعه مقطعی که در بیمارستان مرکزی دانشگاه هلسینکی انجام شد ، ۳۰۹ تن از نوجوانان که در پروژه تحقیقاتی Jorvi Psychosis و مداخله ( JERI ) در دپارتمان روان‌درمانی دانشکده روانشناسی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ شرکت داشتند ، مورد مطالعه قرار گرفت . در ابتدای ارتباط درمانی ، شرکت کنندگان به بررسی بررسی علایم افسردگی ، علائم خطر جنون و فرآیندهای فکری - پرداختند . آن‌ها همچنین برای نشانه‌های خطر جنون مورد مصاحبه قرار گرفتند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: