روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

این مطالعه شامل تصویرسازی مغز تشدید مغناطیسی ( ام - MRI ) با ۱۲۸ نفر با اسکیزوفرنی و ۱۳۰ فرد سالم در دو مکان و با ۳۹ بیمار مبتلا به اختلال دوقطبی و ۴۳ فرد سالم در یک مکان سوم بود . بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی ، علایم اختلالات روانی را تجربه می‌کنند ، اما علایم منفی ندارند ، بنابراین این بیماران بعنوان یک گروه مقایسه‌ای دیگر عمل می‌کنند . این سه محل در CAMH ، بیمارستان Zucker Hillside در Glen Oaks نیویورک و موسسه مرکزی بهداشت روان در مان‌هایم ، آلمان بودند .
محققان از یک رویکرد منحصربفرد به نام تحلیل شبکه برای مطالعه چگالی شبکه کلی ، یا سطح اتصال ، در مغز استفاده کردند .
دکتر Voineskos می‌گوید : " ما تغییراتی را در تعدادی از روابط بین مناطق مغز با شیزوفرنی شدیدتر ، در مقایسه با دیگر گروه‌ها ، از جمله آن‌هایی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند ، پیدا کردیم .
این مطالعه همچنین تحقیقات قبلی تیم خود را تایید می‌کند که تغییرات در بافت سفید را نشان می‌دهد که این مناطق را در مغز به هم متصل می‌کند ، در میان کسانی که شیزوفرنی شدیدتر دارد .
نویسندگان مقاله می‌نویسند که این شبکه‌های ناقص برای فرایندهای مغز مرتبط با علایم منفی و عملکرد اجتماعی که بیماران تجربه می‌کنند ، مهم هستند . براساس این یافته‌ها ، بازرسان از موسسه ملی بهداشت روانی برای انجام یک مطالعه چند مرکزی از تعداد زیادی از افراد مبتلا به شیزوفرنی استفاده می‌کنند تا دامنه کامل نقص در مدارات مغز که اختلال اجتماعی را پیش‌بینی می‌کنند ، ایجاد کنند .
از طریق این تحقیق ، مدارهای ویژه مغز می‌توانند برای توسعه روش‌های درمانی جدید برای علایم منفی و اختلال اجتماعی مورد هدف قرار گیرند . چنین مطالعاتی در حال حاضر با استفاده از فن‌آوری واقعیت مجازی و تحریک مغزی در حال انجام هستند .
چگونه استفاده از شاهدانه بر مردم با اختلال دوقطبی تاثیر می‌گذارد
مبدا :
دانشگاه لنکستر
خلاصه :
اولین مطالعه برای بررسی استفاده از گیاه شاهدانه در زمینه زندگی روزمره میان مردم با اختلال دوقطبی ، نشان داده‌است که چگونه این دارو با افزایش علائم افسردگی و هم manic مرتبط است .
اولین مطالعه برای بررسی استفاده از گیاه شاهدانه در زمینه زندگی روزمره میان مردم با اختلال دوقطبی ، نشان داده‌است که چگونه این دارو با افزایش علائم افسردگی و هم manic مرتبط است .
حدود ۲ درصد جمعیت انگلستان دارای اختلال دوقطبی می‌باشند و تا حدود ۶۰ درصد از گیاه شاهدانه در برخی نقاط زندگی خود استفاده می‌کنند ، اما تحقیقات در این زمینه محدود است و دلایلی برای سطوح بالای استفاده مشخص نیست .
دکتر الیزابت تایلر از مرکز تحقیقات سلامت روانی در دانشگاه لنکستر ، مطالعه‌ای را به ریاست پروفسور استیون جونز و همکارانش از دانشگاه منچستر ، پروفسور کریستین Barrowclough ، نانسی Black و لسلی - آنه کارتر انجام داد .
او گفت : " یک نظریه که برای توضیح سطح بالای مصرف مواد مخدر استفاده می‌شود این است که افراد از گیاه شاهدانه برای درمان علایم اختلال دوقطبی استفاده می‌کنند " .
هر شرکت‌کننده یک دفتر یادداشت روزانه در مورد وضعیت احساسی خود و مصرف مواد مخدر را در چند نقطه تصادفی در طول یک دوره در هفته کامل کرد . این امر مردم را قادر می‌سازد تا تجربیات روزمره خود را در لحظه قبل از اینکه فراموش کنند چگونه احساس می‌کنند ، ثبت کنند .
یک فرد مبتلا به اختلال دو قطبی و استفاده از شاهدانه در این باره اظهار نظر می‌کند: " من کمی سیگار می‌کشم تا حالت مرا بالا ببرد و خودم را کمی دیوانه کنم ، اما این حالت روحی من را بالا می‌برد و مرا به یک مجموعه ذهنی متفاوت تبدیل می‌کند."

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: