روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

در نوسان سریع از اوج شادی و انرژی تا ناراحتی ، خستگی ، و اغتشاش ، بیماران اختلال دوقطبی ( BD ) به شدت احساس ناامیدی می‌کنند و عمدتا ً در جهان تنها هستند . و بنا به گفته موسسه ملی بهداشت ، بین ۲۵ تا ۵۰ درصد از تقریبا ً ۳ درصد از آمریکایی‌ها بدون اقدام به خودکشی ، حداقل یک‌بار اقدام به خودکشی کردند . Lithium در بین درمان‌های موثر برای BD است ، و حتی به عنوان دیگر داروهای تثبیت‌کننده دارو در دسترس باقی می‌ماند . اما حدود نیمی از بیمارانی که از لیتیوم استفاده کرده‌اند ، به درمان پاسخ نمی‌دهند .
یک مطالعه جدید در دانشگاه تل‌آویو که در مجله علوم عصبی مولکولی منتشر شده‌است ممکن است راه را برای بهبود اثربخشی لیتیوم در این بیماران هموار سازد . مطالعه نشان داد که فاکتور رشد انسولین مانند ۱ ( IGF - ۱ ) که به دلیل نقش محوری آن در رشد بافت شناخته شده‌است ، قادر به افزایش حساسیت بالای سلول‌های خون در بیماران اختلال دوقطبی که لیتیوم در ابتدا بی‌اثر بود ، می‌باشد .
این تحقیق توسط دکتر النا Gurwitz دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته پزشکی و بیوشیمی دانشکده پزشکی و بیوشیمی دانشکده پزشکی دانشگاه علم اعصاب و دکتر نوام Shomron استاد دانشکده پزشکی و پروفسور Haim ورنر از دانشکده پزشکی دانشکده پزشکی و محققان در ایتالیا و آلمان هدایت شد .
یک امید جدید
دکتر Gurwitz می‌گوید : " Lithium در مدیریت اختلال دو قطبی برای بیش از ۵۰ سال در نظر گرفته شده‌است ، با اینکه نیمی از بیماران به اندازه کافی به درمان مزمن لیتیوم واکنش نشان نمی‌دهند . اگر کار می‌کند ، بیماران سال‌ها این کار را انجام می‌دهند . اگر نه ، آن‌ها باید جایگزین‌هایی را کشف کنند که در مطالعات کلینیکی بلند مدت موثر بوده‌اند ."
محققان تاثیرات in vitro از فاکتور رشد انسولین ۱ ( IGF - ۱ ) را بر روی حساسیت lithium در خطوط سلولی خون هر دو بیماران دو قطبی lithium و غیر پاسخگو بررسی کردند . آن‌ها دریافتند که وقتی IGF - ۱ به سلول‌های خونی کشت داده اضافه شد ، تنها حساسیت لیتیوم در سلول‌های خونی بیماران اختلال دوقطبی که به لیتیوم therapy واکنش نشان ندادند ، افزایش یافت .
دکتر Milanesi می‌گوید : " مطالعه ما نشان می‌دهد که فقدان فعالیت کافی IGF - ۱ ممکن است بر مقاومت لیتیوم در درمان اختلال دو قطبی تاثیر بگذارد ، و این هورمون و یا داروهایی که عمل آن‌ها را تقلید یا ترویج می‌کند ، باید برای درمان بهبود یافته این اختلال در نظر گرفته شود . "
دکتر Gurwitz افزود : " با این حال ، با توجه به اینکه IGF - ۱ برای استفاده انسان در افرادی که در این هورمون کمبود دارند ، آزمایش بالینی of - ۱ در بیماران اختلال دو قطبی مقاوم در برابر لیتیوم اثبات شده‌است ، به سختی می ‌توان این ایده را آزمایش کرد .
استفاده از فیس بوک می‌تواند بدتر شود، همچنین بهبود شرایط سلامت روانی
مبدا :
انجمن جامعه‌شناسی انگلیسی
خلاصه :
فیس بوک می‌تواند به مردم کمک کند تا از مشکلات سلامت روانی رهایی یابند اما باید با احتیاط و استراتژیک به کار گرفته شوند چون ممکن است علائم را بدتر کنند ، تحقیقات جدید نشان می‌دهد .
فیس بوک می‌تواند به مردم کمک کند تا از مشکلات سلامت روانی رهایی یابند اما باید با احتیاط و استراتژیک به کار گرفته شوند چون ممکن است علائم را بدتر کنند ، تحقیقات جدید نشان می‌دهد .
دکتر Keelin هوارد به شرکت انگلیسی Association's Sociological در گلاسگو گفت که کاربرانی که با آن‌ها مصاحبه کرده‌است found ، manic و علائم افسردگی آن‌ها را بدتر کرده‌است .
دکتر هوارد ، از دانشگاه جدید Buckinghamshire ، تحقیقات خود را با ۲۰ نفر در سنین ۲۳ - ۶۸ ساله انجام داد که شرایطی مانند اسکیزوفرنی ، اختلال دوقطبی ، افسردگی و اضطراب داشتند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: