روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

برای زنان ، کیفیت خواب ضعیف ، شدت و فراوانی افسردگی را پیش‌بینی کرده و شدت و تنوع جنون را افزایش داده‌است . در بین مردان ، امتیاز افسردگی پایه و یک ویژگی شخصیتی که عصبانیت نامیده می‌شوند ، پیش‌بینی‌های قوی‌تر از وضعیت روحی هستند تا کیفیت خواب . این تحقیق در ژورنال رشد عاطفی به چاپ رسید . یک سوال بی‌پاسخ این است که چرا خواب ضعیف بر زنان اختلال دو قطبی بیش از مردان تاثیر می‌گذارد . یک مکانیسم بیولوژیکی در کار وجود دارد .
ساندرز گفت : " یک پیشنهاد از مدل‌های حیوانی وجود دارد که هورمون‌های جنسی بر سیستم ریتم شبانه‌روزی تاثیر می‌گذارند که یک سیستم زیستی است که بر نیاز ما به خواب تاثیر می‌گذارد . یا بهتر است این کار را با نوع خواب که زنان دارند انجام دهد . ما باید تحقیقات بیشتری در مورد پایه‌های زیستی انجام دهیم تا این مساله را بهتر درک کنیم."
حتی قبل از اینکه این سوال جواب داده شود ، ساندرز می‌گوید که پیام روشن است : " ما برای پزشکان و بیماران بسیار مهم هستیم که تشخیص دهیم کیفیت خواب فاکتور مهمی است که باید در بیماران اختلال دوقطبی ، به ویژه در زنان درمان شود ."
شاهراه microtubule در شبکیه چشم به تامین انرژی برای بینایی کمک می‌کند .
مبدا :
انتشارات دانشگاه راکفلر
خلاصه :
محققان یک گروه ضخیم از microtubules را در نورون‌های خاصی در شبکیه چشم کشف کرده‌اند که به باور آن‌ها عمل به عنوان جاده انتقال برای میتوکندری کمک می‌کند که به تامین انرژی مورد نیاز برای پردازش بصری کمک می‌کند .
محققان یک گروه ضخیم از microtubules را در نورون‌های خاصی در شبکیه چشم کشف کرده‌اند که به باور آن‌ها عمل به عنوان جاده انتقال برای میتوکندری کمک می‌کند که به تامین انرژی مورد نیاز برای پردازش بصری کمک می‌کند . یافته‌ها در شماره ماه جولای مجله فیزیولوژی ژنرال ظاهر می‌شوند .
شبکیه ، لایه‌ای از بافت در پشت چشم است که نور را به ایمپالس‌های عصبی تبدیل می‌کند . شبکیه حاوی نورون‌های کوچک و ویژه‌ای به نام سلول‌های قطبی است که اطلاعات را از سلول‌های photoreceptor حساس به نور به نورون‌های ganglion انتقال می‌دهند ، که اطلاعات را به مغز برای تفسیر به عنوان تصویر می‌فرستند .
سلول‌های دو قطبی به طور مداوم فعال هستند و چند نورون دیگر مشترک هستند . آن‌ها به یک منبع دائمی انرژی نیاز دارند تا در انتشار مداوم محتوای تعداد زیادی مخزن سیناپسی میانجیگری کنند ، که فرستنده‌ها را که اطلاعات بین نورون‌ها را منتقل می‌کنند ، ذخیره می‌کنند . یک مطالعه جدید از ساختار subcellular می‌تواند به توضیح این مساله کمک کند که چگونه پایانه‌های عصبی دو قطبی با چنین تقاضاهای انرژی اضافی مواجه می‌شوند .
با استفاده از میکروسکوپ سه‌بعدی برش دار ، محققانی از موسسه ملی قلب ، ریه و خون و دانشگاه ییل ، معماری subcellular پایانه‌های presynaptic در سلول‌های دو قطبی زنده ماهی‌ها را مورد بررسی قرار دادند . سلول‌های دو قطبی Goldfish دارای پایانه‌های presynaptic عظیمی هستند که آن‌ها را به خصوص متمایل به تحقیق می‌کند . در صورت غیر منتظره ، گروه گروه انبوهی از microtubules را که جزیی از اسکلت سلولی cell's است کشف کرد که از آکسون یک نورون به پایانه سیناپسی بسط داده می‌شود و سپس اطراف فضای داخلی پایانه را دور می‌زند .
گروه microtubule به نظر می‌رسد با میتوکندری ، - شناخته‌شده برای تامین انرژی به سلول‌ها - در پایانه سیناپسی ، ارتباط دارد . هنگامی که محققان داروها را برای مهار حرکتی از پروتیین‌های " موتور" خاص اجرا کردند که میتوکندری و سایر کالا را در سلول با سفر همراه با microtubules ، میتوکندری انباشته در آکسون نورون و هرگز آن را به پایانه سیناپسی منتقل می‌کند .
یافته‌ها پیشنهاد می‌کنند که این ساختارهای microtubule که قبلا ً ناشناخته بودند ، یک " شاهراه " برای حمل و نقل of برای حفظ منابع انرژی در ترمینال‌های سیناپسی این نورون‌های بسیار فعال مرتبط با دید فراهم می‌کنند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: