روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

به عنوان بخشی از روند پیشرفت در حال پیشرفت ، روانشناس شما ممکن است بخواهد برخی از ارزیابی را انجام دهد . روان شناسان برای اداره و تفسیر آزمایش‌هایی که می‌توانند به تعیین عمق افسردگی خود کمک کنند ، ویژگی‌های شخصیتی مهم را شناسایی کرده، استراتژی‌های مقابله ناسالم مانند مشکلات آشامیدن ، یا شناسایی ناتوانی‌های یادگیری را شناسایی می‌کنند . اگر والدین کودک روشن را تربیت کرده‌اند که با این وجود در تحصیلات آکادمیک تلاش می‌کند ، به عنوان مثال ، یک روانشناس ممکن است ارزیابی کند که آیا کودک به مشکلات یا ناتوانی یادگیری ناشناخته توجه دارد یا خیر . نتایج آزمون می‌تواند به روانشناس شما کمک کند یک وضعیت را تشخیص دهد یا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تفکر ، احساس و رفتار ارائه دهد .
شما و روان‌شناس نیز به بررسی مشکلات خود از طریق صحبت کردن ادامه خواهند داد . برای برخی افراد ، فقط قادر به صحبت آزادانه در مورد یک مشکل ، آسودگی را به ارمغان می‌آورد . در مراحل اولیه ، روان‌شناس شما به شما کمک خواهد کرد که توضیح دهید چه چیزی شما را آزار می‌دهد . سپس در مرحله حل مساله حرکت خواهید کرد و برای یافتن راه‌های جایگزین تفکر ، رفتار کردن و مدیریت احساسات خود با یکدیگر هم‌کاری خواهید کرد . شما ممکن است در طی جلسات خود رفتارهای جدید را ایفا کنید و تکالیف را برای تمرین مهارت‌های جدید در بین آن‌ها انجام دهید . همانطور که پیش می‌روید ، شما و psychologist پیشرفت خود را ارزیابی کرده و مشخص کنید که آیا اهداف اصلی شما باید دوباره تنظیم شوند یا گسترش یابند .
در برخی موارد ، روانشناس شما ممکن است شامل دیگران نیز باشد . اگر شما در رابطه با مشکلات مربوط به روابط هستید ، به عنوان مثال داشتن همسر یا شریک برای پیوستن به شما در یک جلسه می‌تواند مفید باشد . به طور مشابه ، فردی که مشکلات فرزند داری دارد ممکن است بخواهد فرزند خود را وارد کند. و فردی که در تعامل با دیگران مشکل دارد ، ممکن است از روان‌درمانی گروهی بهره‌مند شود .
وقتی شروع به حل مشکل روان‌درمانی می‌کنید ، مهارت‌های جدیدی یاد خواهید گرفت که به شما کمک می‌کند خودتان و دنیا را متفاوت ببینید . شما یاد خواهید گرفت که چگونه بین موقعیت‌هایی که می‌توانید تغییر دهید تمایز قائل شوید و آن‌هایی که نمی‌توانید و چطور بر روی بهبود بخشیدن به چیزها در کنترل خود تمرکز کنید .
شما همچنین انعطاف‌پذیری را یاد خواهید گرفت که به شما کمک خواهد کرد تا با چالش‌های آینده سازگار شوید . برای مثال ، مطالعه درمان افسردگی و اضطراب در سال ۲۰۰۶ نشان داد که رویکرد شناختی و رفتاری که در روان‌درمانی به کار می‌رود دارای یک اثر ماندگار است که خطر بازگشت علایم را حتی پس از پایان درمان کاهش می‌دهد . مطالعه دیگر نتیجه مشابهی را در هنگام ارزیابی اثرات بلند مدت روان‌درمانی psychodynamic یافت .
به زودی یک دیدگاه جدید و روش‌های جدید تفکر و رفتار خواهید داشت .
چطور می‌توانم بیشتر روان‌درمانی را انجام دهم ؟
روان‌درمانی با درمان‌های پزشکی یا دندان‌پزشکی تفاوت دارد که در آن بیماران معمولا ً منفعل می‌نشینند در حالی که متخصصان در آن‌ها کار می‌کنند و تشخیص و برنامه‌های درمان خود را به آن‌ها می‌گویند . روان‌درمانی در مورد یک روانشناس به شما می‌گوید که چه کار باید بکنید . ایجاد یک هم‌کاری فعال بین شما و روان‌شناس .
در واقع ، صدها مطالعه نشان داده‌اند که بخش بسیار مهمی از آنچه که روان‌درمانی را انجام می‌دهد رابطه مشارکتی بین روانشناس و بیمار است که به عنوان اتحاد درمانی شناخته می‌شود . اتحاد درمانی همان چیزی است که وقتی روانشناس و بیمار با هم‌کار می‌کنند تا به اهداف patient's دست یابند ، چه اتفاقی می‌افتد .
بنابراین یک شرکت‌کننده فعال و فعال در روان‌درمانی است . به تعیین اهداف برای درمان کمک کنید . با روانشناس خود کار کنید تا به جدول زمانی خود برسید . درباره برنامه درمان خود سوال کنید . اگر فکر نمی‌کنید که یک جلسه خوب پیش برود ، آن بازخورد را به اشتراک بگذارید و دیالوگ داشته باشید تا روان‌شناس بتواند به طور موثر رفتار شما را پاسخ دهد . از روان‌شناس خود برای پیشنهادها در مورد کتاب‌ها و وب سایت‌ها با اطلاعات مفید در مورد مشکلات خود بپرسید .
و چون تغییر رفتار مشکل است ، تمرین نیز کلیدی است . پایین افتادن به الگوهای قدیمی تفکر و رفتار آسان است ، بنابراین در مورد جلسات فکر کنید . توجه کنید که چطور نسبت به چیزها واکنش نشان می‌دهید و آنچه را در جلسات با روان‌شناس خود یاد می‌گیرید و آن را به وضعیت‌های واقعی زندگی اعمال می‌کنید.

منبع سایت سازمان روانشناسی امریکا





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: