روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تفاوت بین اختلال دوقطبی ، افسردگی
مبدا :
انجمن شیمی آمریکا
خلاصه :
بسیاری از بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی ، یک بیماری ذهنی ناتوان‌کننده‌ای که می‌تواند فرد را از کندی افسردگی شدید به سطح انرژی ابر - انسانی ببرد ، اغلب به عنوان داشتن اختلال افسردگی اساسی یا MDD تشخیص داده نمی‌شوند . اما اکنون به عنوان یک جایگزین برای اتکا به مصاحبه‌های بیمار ، دانشمندان در حال نزدیک شدن به یک آزمون هدف هستند که می‌تواند به پزشکان کمک کند بین این دو تمایز قایل شوند - و درمان بهتری را فراهم آورند .
بسیاری از بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی ، یک بیماری ذهنی ناتوان‌کننده‌ای که می‌تواند فرد را از کندی افسردگی شدید به سطح انرژی ابر - انسانی ببرد ، اغلب به عنوان داشتن اختلال افسردگی اساسی یا MDD تشخیص داده نمی‌شوند . اما اکنون به عنوان یک جایگزین برای اتکا به مصاحبه‌های بیمار ، دانشمندان در حال نزدیک شدن به یک آزمون هدف هستند که می‌تواند به پزشکان کمک کند بین این دو تمایز قایل شوند - و درمان بهتری را فراهم آورند . روش آن‌ها در مجله تحقیقات Proteome ظاهر می‌شود .
به دلایل بسیاری ، اختلال دوقطبی معمولا ً برای MDD اشتباه است . یکی از دلایل این امر این است که شرایط زمانی که بیمار دچار افسردگی می‌شود ، اغلب جلب می‌شود . و چون اختلال دوقطبی فقط حدود ۱ درصد از جمعیت در سراسر جهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد ، پزشکان گاهی اوقات فراموش می‌کنند درباره hypomania ، یک حالت فعال و هایپر اکتیو که شرایط را مشخص می‌کنند ، سوال کنند . تکنیک‌های تشخیصی فعلی شامل مصاحبه‌های ساختار یافته با بیماران هستند، اما اینها می‌توانند ذهنی و گمراه‌کننده باشند . با این حال ، تشخیص دقیق ، برای درمان سریع بیمارانی که به آن‌ها نیاز دارند ، حیاتی است . بنابراین ، پنگ Xie و همکاران برای ایجاد یک روش عینی برای تشخیص تفاوت بین اختلال دوقطبی و اختلال دو قطبی استفاده کردند .
محققان تعدادی از تکنیک‌ها را ترکیب کردند - - طیف‌سنجی جرمی - طیف‌سنجی جرمی و تشدید مغناطیسی هسته‌ای - برای تجزیه و تحلیل متابولیت های ادرار در نمونه‌ها از بیمارانی که اختلال دوقطبی یا اختلال دوقطبی داشتند . از این نتایج ، آن‌ها یک پنل از شش مشخصه زیستی را با ۸۶ تا ۹۱ درصد شانس پیش‌بینی هر اختلال شناسایی کردند .
محققان اختلال طیفی جدید به نام سندرم ALPIM را شناسایی می‌کنند .
ارتباط بین اضطراب و اختلالات فیزیکی
مبدا :
مرکز پزشکی Downstate
خلاصه :
میزان بالای ارتباط بین اختلال اضطراب و چهار حوزه بیماری جسمی توسط محققین به ثبت رسیده‌است . مطالعه جدید آن‌ها می‌تواند نحوه نگرش پزشکان و روانپزشکان به حدود و بین اختلالات روانی و پزشکی را تغییر دهد .
رابطه بین سلامت روحی و جسمی به خوبی برقرار شده‌است . اما هنگامی که بیماری‌های جسمی و جسمی رخ می‌دهند ، حساب‌های بیمار از بیماری‌های جسمی گاهی به طور خودسرانه بی‌اعتبار و یا توسط پزشک اخراج می‌شوند .
تحقیقاتی توسط جرمی دی . Coplan ، استاد روان‌پزشکی در مرکز پزشکی Downstate SUNY ، و همکارانش نرخ بالایی از ارتباط بین اختلال اضطراب و چهار حوزه بیماری جسمی را ثبت کرده‌اند . این تحقیق می‌تواند نحوه نگرش پزشکان و روانپزشکان به حدود و بین اختلالات روانی و پزشکی را تغییر دهد .
دکتر Coplan ، متخصص بی‌هوشی ، می‌گوید : " بیمارانی که به نظر می‌رسد اختلالات جسمی خاصی دارند - - بیماری‌هایی که هیچ دلیل پزشکی قابل‌شناسایی نیستند و پزشکان ممکن است در نظر داشته باشند که توسط بیمار تصور شوند - ممکن است به جای آن یک میل ژنتیکی برای ایجاد مجموعه‌ای از بیماری‌های مرتبط داشته باشند . "
محققان یک همبستگی بالا بین اختلال اضطراب ، اختلال دوقطبی ، و بیماری‌های جسمی ، با شیوع قابل‌توجه بیماری‌های جسمی خاص در میان بیماران با اختلال اضطراب در مقایسه با جمعیت عمومی پیدا کردند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: