روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

بازاندیشی درمان بیماری‌های نورودژنراتیو : پروتیین‌های چندگانه را هدف قرار دهید
مطالعه در بسیاری از بیماری‌های نورودژنراتیو وجود دارد و گسترش درمان برای بیشتر آن‌ها ممکن است موفقیت‌آمیز باشد .
منبع :
دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا
خلاصه :
براساس مطالعه اخیر , هدف قرار دادن چندین پروتئین در یک زمان ممکن است کلید اصلی درمان بیماری‌های نورودژنراتیو باشد .
تقریبا ً همه بیماری‌های نورودژنراتیو اصلی - - از آلزایمر تا پارکینسون - - تعریف می‌شوند و توسط حضور یکی از چهار پروتئین که فاسد شده‌اند تشخیص داده می‌شوند . به همین دلیل , تحقیقات و مطالعات تحقیقاتی با هدف جلوگیری یا کاهش این بیماری اغلب بر روی یکی از این پروتئین‌های مربوطه انجام می‌شود . با این حال , با توجه به مطالعه اخیر که در مغز توسط محققان پزشکی پن منتشر شده‌است , هدف قرار دادن چندین پروتئین - - شناخته‌شده به نام " دارو " است .
این پروتئین‌ها نامیده می‌شوند - - پروتئین‌هایی که نورون‌ها را تجمع و تخریب می‌کنند - - در درجات مختلفی از همه بیماری‌های نورودژنراتیو مختلف وجود دارند و ممکن است همدیگر را تحریک کنند تا شدت بیماری را در بسیاری از بیماران مسن تحریک کنند . شیوع این آسیب‌ها نشان می‌دهد که هر بیماری ممکن است در نهایت به درمان ترکیبی از پروتئین‌های مختلف بیماری نیاز داشته باشد و نه تنها یک درمان , در بیماران با بیماری زودرس و هم در مرحله بعدی .
نویسنده ارشد جان کیو گفت : " از نظر تاریخی , تمرکز بیشتر آزمایش‌های بالینی بر روی هدف قرار دادن پروتئین‌های آسیب‌شناختی اولیه یک بیماری نورودژنراتیو مشخص مانند ذخایر پروتئین تاو و آلزایمر برای بیماری آلزایمر بوده‌است , اما اکنون می‌بینیم که بسیاری از این پروتئین‌های تجمعی مرتبط با این بیماری بر اکثر بیماران مسن‌تر در طیف کامل تظاهرات بالینی و آلزایمر تاثیر می‌گذارند . " دکترای پزشکی و پزشکی و مدیر موسسه پن در پیری . " این به ما قدرت نفوذ بیشتری برای پیدا کردن راه‌هایی برای تشخیص هویت خاص بیمار با زیستی بسیار پیچیده و تکنولوژی‌های تصویربرداری می‌دهد . این امر به ما و دیگر محققان اجازه می‌دهد تا با شرکت کنندگان با درمان‌های هدفمند ویژه در آزمایش‌های بالینی بهتر مطابقت کنند . "
مطالعه - - که در مرکز تحقیقات بیماری‌های نورودژنراتیو در مرکز تحقیقات " پن " قرار دارد , نشان داد که بیماران با اشکال جدی‌تر از بیماری‌ها , آسیب‌های بیشتری داشته‌اند . محققان همچنین دریافتند که افزایش سن و حضور آلل i - - یک ژن خاص مرتبط با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر - - فاکتورهای خطر برای آسیب هستند .
محققان بیماران مبتلا به بیماری‌های زیر را مورد مطالعه قرار دادند : بیماری آلزایمر , بیماری پارکینسون , فلج مغزی پیشرونده , آتروفی سیستم چندگانه , آتروفی سیستم متعدد , بیماری پارکینسون , و بدون جنون , بیماری پارکینسون , اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ( اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ( اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ( اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ( اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ( als ) .
در حالی که آسیب‌ها در بیماری آلزایمر و آلزایمر مشاهده شده‌است , به ندرت در بیماری‌های نورودژنراتیو دیگر گزارش می‌شود .
نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss تجزیه و تحلیل شد . به عنوان مثال , 26 % از بیماران مبتلا به cbd هستند که در آن پروتئین تاو پروتئین اصلی دارد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: