روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

این کار توسط موسسه تحقیقاتی موسسه تحقیقات پزشکی , یک موسسه ملی جایزه استقلال اولیه و موسسه ملی پیری موسسه ملی بهداشت انجام شده‌است . مضمون تنها مسئولیت نویسندگان است و لزوما ً نشان‌دهنده دیدگاه‌های رسمی موسسات ملی سلامت نیست .
تحقیقات جدید سلول‌های مغزی را شناسایی می‌کند که یادگیری را بهبود می‌بخشد
منبع :
دانشگاه اوپسالا
خلاصه :
عملکرد حافظه و یادگیری هنوز مشخص نشده است, به خصوص در سطح مدارهای عصبی . اما محققان امروزه یک شبکه عصبی خاص را با نقش محوری در یادگیری کشف کرده‌اند . این مطالعه ممکن است دارای پتانسیل کاهش حافظه خنثی در بیماری آلزایمر باشد .
عملکرد حافظه و یادگیری هنوز مشخص نشده است, به خصوص در سطح مدارهای عصبی . اما محققان در دانشگاه اوپسالا به طور مشترک با همکاران برزیلی , یک نورون از مغز خاص را با نقش مرکزی در یادگیری کشف کردند . این مطالعه که در نورونی منتشر شده‌است , ممکن است دارای پتانسیل کاهش حافظه خنثی در بیماری آلزایمر باشد .
زمانی که فرد مبتلا به جنون , خوردن شام را فراموش می‌کند , به خاطر آسیب هیپوکامپ است . در مقابل , همان فرد می‌تواند یک سفر ماهیگیری به نروژ را سال‌ها قبل توصیف کند . هر دو حالت شامل استفاده از حافظه اپیزودیک , ذخیره مغزی وقایعی است که ما شخصا ً در آن درگیر بوده‌ایم . بیماری‌های جنون به توانایی تشکیل خاطرات جدید , به ویژه از زمان شروع بیماری , آسیب می‌رسانند .
محققان دانشگاه اوپسالا به طور مشترک با همکاران برزیلی , نورون‌های خاصی را در مغز یافتند که بخش مهمی از یادگیری را بازی می‌کنند . همان گروه تحقیقاتی قبلا ً " سلول‌های نگهبان " یا " به زبان فنی " را کشف کرده بود . این نواحی در هیپوکامپ واقع شده‌اند و در شکل‌گیری خاطرات جدید فعال هستند . یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که فعالیت این سلول‌ها بر کدگذاری خاطرات در مغز تاثیر دارد .
هنگامی که سلول‌ها در آزمایش‌ها روی موش‌های آزمایشگاهی آزمایش شدند , حافظه موش‌ها و عملکردهای یادگیری رو به وخامت گذاشت . وقتی این سلول‌ها غیرفعال شدند , عملکرد حافظه جدید بهبود یافت . این تحقیق درک می‌کند که چگونه یک جز در مدارهای حافظه می‌تواند بر شکل‌گیری حافظه تاثیر بگذارد .
ما انتظار داشتیم که قادر باشیم یادگیری را مختل کنیم , چون به نظر می‌رسد که تاثیر آزمایش ما در سطح سلولی , عملکرد عادی سیستم عصبی را مختل کند . به هر حال , ما متعجب شدیم که یادگیری و حافظه نیز می‌تواند بهبود یابد . "
همچنین امید به مقابله با از دست رفتن حافظه در بیماری آلزایمر و زوال عقل وجود دارد . اولین علایم بیماری آلزایمر , شایع‌ترین و آشنای زوال عقل , مربوط به حافظه ضعیف است . حافظه کوتاه‌مدت به ویژه مختل می‌شود . برای کسانی که از علائم جنون رنج می‌برند , از دست دادن وظایف حافظه یک مشکل اصلی روزمره است . متاسفانه درمان یا داروهایی وجود ندارد که بتواند بیماری‌های زوال عقل را از توسعه متوقف کند.
" گام بعدی این است که این موضوع را دقیق‌تر بررسی کنیم , در آزمایش‌های بیشتر بر روی موضوعات حیوانات قابل‌مقایسه با انسان . ما به دانش بیشتری نیاز داریم قبل از اینکه آزمایش‌ها به طور مصنوعی در انسان تحریک شوند . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: