روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ایجاد داروها بدون عوارض جانبی
منافع بزرگ مورد انتظار در نبرد علیه سرطان , اوتیسم , آلزایمر , بیشتر
منبع :
سیستم بهداشت ویرجینیا
خلاصه :
یک تکنیک جدید برای هدف‌گیری دقیق مولکول‌های هدف در داخل سلول‌ها راه را برای داروهایی که عوارض جانبی دارند هموار می‌کند . انتظار می‌رود که مزایای بزرگی در نبرد علیه سرطان , اوتیسم , آلزایمر و بیشتر وجود داشته باشد .
یک تکنیک جدید برای هدف‌گیری دقیق مولکول‌های هدف در داخل سلول‌ها راه را برای داروهایی که عوارض جانبی دارند هموار می‌کند .
j . جولیوس ژو , دکترای دانشکده پزشکی ویرجینیا و همکارانش راهی برای دستکاری مولکول‌های از کوپه به کوپه در درون سلول‌های انفرادی یافته‌اند . به طور شگفت آوری , این مولکول‌ها بسته به موقعیت خود , چیزهای مختلفی انجام می‌دهند . دانشمندان با دستکاری مولکول‌ها , می‌توانند تعیین کنند که دقیقاً کدام مکان‌ها را هدف قرار می‌دهند, در حالی که از مکان‌هایی که عوارض جانبی مضر دارند اجتناب می‌کنند .
ژو توضیح داد : " مشکل با عوارض جانبی به این دلیل است که شما نمی‌توانید مولکول‌ها را تشخیص دهید که کاره‌ای مختلفی را در یک سلول انجام می‌دهند . " اگر یک ملکول را مسدود کردید , بدون توجه به آنچه انجام می‌داد مسدود کردید . و این معمولا ً عوارض جانبی ناخواسته‌ای دارد . تقریبا ً هر دارویی که می‌تواند بیماری را درمان کند عوارض جانبی دارد, چه بزرگ و چه کوچک , اما معمولا ً همیشه چیزی دارند . "
داروی دقیق و دقیق
تا کنون مواد مخدر مولکول‌ها را بطور کلی هدف قرار داده‌اند . اگر تصور می‌شد که یک مولکول مضر باشد , محققان ممکن است تلاش کنند تا یک دارو را به طور کامل مسدود کنند. اما کار جدید ژو علامت منفی این روش تصادفی است . یک مولکول ممکن است به دلیل آنچه که در یک بخش از سلول انجام می‌دهد , مشکلاتی ایجاد کند , اما در عین حال , همان مولکول در بخش‌های دیگر کاملا ً متفاوت است - شاید چیزی بسیار مهم . بنابراین بستن آن کاملا ً مانند تلاش برای حل مشکل ازدحام ترافیکی با ممنوع کردن اتومبیل‌ها بود .
اکنون , به جای این که در تلاش برای متوقف‌کردن یک مولکول صرف‌نظر از وظایف متعدد , پزشکان می‌توانند یک مولکول ویژه را هدف قرار دهند که یک کار خاص را در یک مکان مشخص انجام دهد . این امر سطح جدیدی از دقت را به مفهوم پزشکی دقیق - پزشکی متناسب با نیازهای بیمار می‌افزاید .
کاربردهای بالقوه
ژو , از دپارتمان داروسازی " uva " , فکر می‌کند این تکنیک برای بسیاری از بیماری‌های مختلف مفید است , اما به ویژه برای سرطان‌ها و بیماری‌های نورولوژیک مانند اوتیسم و آلزایمر . او و همکارانش در مقاله جدیدی که تکنیک خود را با دانشمندان دیگر به اشتراک می‌گذارند یادداشت می‌کنند .
این تکنیک همچنین توسعه درمان‌های جدید را با اجازه محققان برای درک سریع‌تر آنچه که ملکول‌ها انجام می‌دهند و باید هدف قرار گیرند , تسریع می‌کند .
ژو گفت : " ایده [ پشت این تکنیک ] واقعا ً بسیار ساده است . " اما سال‌ها طول کشید تا این کار را انجام دهیم . "
یافته‌های منتشر شده
ژو و تیمش تکنیک جدید را در عصب‌های ژورنال علمی توصیف کرده‌اند . تیم تحقیق شامل " لی ژانگ ", پنگ ژانگ [ لی ژانگ ", " ژانگ ژانگ ", " ژانگ یو " , جان ژانگ " , جیان باتیستا " , جیان باتیستا " , " جیان باتیستا " , " جیان باتیستا " بود . لعنتی , لی لین , ریچارد آل . و ژو .
این کار حمایت مالی از گروه‌هایی در آمریکا و خارج از کشور را شامل می‌شود , از جمله موسسات ملی کمک به خدمات بهداشتی به ترتیب عبارتند از : کمک‌های بلاعوض بهداشت و درمان .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: