روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

روان‌درمانی یک درمان مشارکتی براساس رابطه بین یک فرد و یک روانشناس است . زمین در گفتگو ، محیط حمایتی ایجاد می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد تا آزادانه با فردی که هدف ، بی‌طرف و nonjudgmental است ، صحبت کنید . شما و روان‌شناس با هم برای شناسایی و تغییر تفکر و الگوهای رفتاری که شما را از احساس بهترین حالت دور نگه می‌دارند کار خواهند کرد .
زمانی که این کار را کردید ، تنها مشکل را حل کرده‌اید ، بلکه مهارت‌های جدیدی را یاد خواهید گرفت تا بتوانید با هر چالشی که در آینده پیش می‌آید مقابله کنید .
چه زمانی باید روان‌درمانی را مد نظر داشته باشید ؟
به خاطر بسیاری تصورات غلط درباره روان‌درمانی ، ممکن است تمایلی به امتحان آن نداشته باشید . حتی اگر واقعیت‌ها را به جای افسانه‌ها بدانید ، ممکن است از امتحان کردن آن احساس عصبانیت بکنید .
احساس عصبانیت ، اضطراب ، عصبانیت و عصبانیت که عصبانیت ارزش آن را دارد . این به این دلیل است که هر زمان که کیفیت زندگی شما چیزی نیست که شما می‌خواهید باشد ، روان‌درمانی می‌تواند کمک کند.
برخی از مردم به دنبال روان‌درمانی می‌گردند چون احساس افسردگی ، اضطراب و یا عصبانیت می‌کنند . برخی دیگر ممکن است خواهان کمک به یک بیماری مزمن باشند که در ارتباط عاطفی یا جسمی آن‌ها دخالت می‌کند . با این حال ممکن است افراد دیگری مشکلات بلندمدتی داشته باشند که به هدایت ناوبری نیاز دارند . آن‌ها ممکن است از طریق طلاق ، با یک لانه خالی مواجه شوند ، احساس شکست توسط یک شغل جدید و یا غصه خوردن یک خانواده یا مرگ ، برای مثال .
علائمی که می‌توانید از این روش درمانی بهره‌مند شوید عبارتند از:
احساس شدید و طولانی ناامیدی و ناراحتی را احساس می‌کنید .
به نظر می‌رسد مشکلات شما با وجود تلاش‌های شما و کمک از خانواده و دوستان بهتر می‌شوند .
تمرکز بر تکالیف کاری و انجام فعالیت‌های روزمره بسیار دشوار است .
شما بیش از حد نگران می‌شوید ، انتظار بدترین یا پیوسته را دارید .
اعمال شما ، مانند نوشیدن بیش از حد الکل ، استفاده از مواد مخدر یا پرخاشگر بودن ، به شما یا دیگران آسیب می‌رساند .
انواع مختلف روان‌درمانی چه هستند ؟
رویکردهای مختلفی برای روان‌درمانی وجود دارد . روان شناسان به طور کلی یک یا چند مورد از این ها را نقاشی می‌کنند . هر چشم‌انداز نظری به عنوان یک نقشه راه برای کمک به روان‌پزشک عمل می‌کند تا مشتریان و مشکلات آن‌ها را درک کرده و راه‌حل‌ها را توسعه دهد .
نوع رفتاری که دریافت می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت : تحقیقات روان‌شناسی جاری ، گرایش نظری psychologist's و آنچه که برای موقعیت شما بهتر عمل می‌کند .
دیدگاه نظری روانشناس شما بر آنچه در دفتر او می‌گذرد تاثیر خواهد گذاشت . روانشناسان که از روش درمانی - رفتاری برای مثال استفاده می‌کنند ، یک رویکرد عملی برای درمان دارند . ممکن است روان‌شناس شما از شما بخواهد که با وظایف ویژه‌ای که برای کمک به رشد مهارت‌های مقابله موثرتر ساخته شده‌اند ، مقابله کنید . این رویکرد اغلب شامل تکالیف تکالیف است . روان‌شناس شما ممکن است از شما بخواهد اطلاعات بیشتری کسب کنید ، مانند قطع کردن واکنش‌های شما به یک موقعیت خاص . یا روانشناس شما ممکن است از شما بخواهد که مهارت‌های جدید بین جلسات را تمرین کنید ، از جمله درخواست از کسی که با آسانسور در آسانسور باشد تا دکمه‌های آسانسور را فشار دهد . همچنین ممکن است تکالیف را مطالعه کنید تا بتوانید در مورد یک موضوع خاص بیشتر یاد بگیرید .
در مقابل ، رویکردهای روان‌کاوی و انسانی به طور معمول بیشتر بر روی صحبت کردن تمرکز می‌کنند تا انجام دادن . شما ممکن است جلسات خود را به بحث در مورد تجربیات اولیه خود برای کمک به شما و روان‌شناس خود برای درک بهتر علل ریشه‌ای مشکلات فعلی خود صرف کنید .
روانشناس شما ممکن است عناصری از چند سبک روان‌درمانی را ترکیب کند . در واقع ، اغلب درمانگران خودشان را به یک رویکرد محدود نمی‌کنند . در عوض ، آن‌ها عناصر رویکردهای مختلف را با توجه به نیازهای مشتری ترکیب می‌کنند .
مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این است که آیا روان‌شناس شما متخصص در این زمینه است که شما به کمک نیاز دارید و آیا روان‌شناس شما احساس می‌کند که او می‌تواند به شما کمک کند.

منبع سایت سازمان روانشناسی امریکا





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: