روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

اثر انگشت مغزی منحصر به فرد می‌تواند اثربخشی دارو را پیش‌بینی کند
از تکنیک می ‌توان برای طبقه‌بندی بهتر بیماران مبتلا به بیماری‌های عصبی استفاده کرد .
منبع :
دانشگاه مک گیل
خلاصه :
درمان شخصی - - ارائه درمان‌های خاص به ویژه برای فیزیولوژی منحصر به فرد بیمار - هدف محققان و پزشکان به مدت طولانی بوده‌است . تحقیقات جدید روشی برای ارائه درمان شخصی به بیماران مبتلا به بیماری‌های نورولوژیک است .
درمان شخصی - - ارائه درمان‌های خاص به ویژه برای فیزیولوژی منحصر به فرد بیمار - هدف محققان و پزشکان به مدت طولانی بوده‌است . تحقیقات جدید روشی برای ارائه درمان شخصی به بیماران مبتلا به بیماری‌های نورولوژیک است .
محققان در موسسه عصبی مونترال و بیمارستان ( عصبی ) دانشگاه مک گیل و مرکز بهداشت روانی , آنچه را که آن‌ها یک اثر درمانی شخصی شخصی می‌نامند , توسعه داده‌اند . هدف از این مطالعه تعیین اثربخشی هدف قرار دادن عوامل زیستی خاص ( پروتئین آمیلوئید / پروتئین تاو , التهاب , اختلال عملکرد عصبی ) در کنترل سیر بیماری بیمار می‌باشد . نتایج آن‌ها در نشریه " ژورنال دات کی جی " منتشر شد .
برای تجزیه و تحلیل داده‌های عصبی از بیماران آلزایمر و افراد سالم از تکنیک‌های هوش مصنوعی و روش‌های هوش مصنوعی استفاده شد . داده‌ها شامل حالت‌های چندگانه توموگرافی پخش پوزیترون ( pet ) و تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( mri ) هستند . از این میان , مدینه - مدینه و همکارانش قادر به دسته‌بندی بیماران تحت تیپ‌های مغزی خود بودند .
نویسندگان این تست‌ها را با مقایسه آن‌ها با پروفایل ‌های ژنتیکی فرد بیمار نشان دادند . آن‌ها بیماران را در یک ژن یک‌سان یافتند , بیان ژن مشابه داشتند , به این معنی که مکانیسم اثر ژن‌ها بر فیزیولوژی آن‌ها مشابه است . از آنجا که داروهایی که برای کنترل بیماری استفاده می‌شوند باید بیان ژن و خصوصیات مغز را در همان زمان تغییر دهند , داروهایی که برای تحت تیپ‌های مختلف تجویز می‌شوند موثرتر از داروهایی هستند که برای درمان تمام بیماران آلزایمر طراحی شده‌اند .
این اولین مطالعه برای مشخص کردن ارتباط مستقیم بین دینامیک مغز , پاسخ‌های درمانی پیش‌بینی‌شده و تغییرات مولکولی و شناختی در بیماران است. مواد و روش‌ها : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی بر روی ۶۰ بیمار بستری در بیمارستان امام رضا ( ع ) انجام شد . همچنین می‌تواند باعث بهبود اثربخشی و کاهش هزینه کارآزمایی‌های بالینی گردد .
مدینه - مدینه می‌گوید : " با حفظ اصول پزشکی شخصی , چارچوب معرفی‌شده می‌تواند منجر به مراقبت‌های پزشکی موثرتر , کاهش اثرات نامطلوب ثانویه و کاهش قابل‌توجه هزینه‌های دارویی / کلینیکی مرتبط با آزمایش‌های بالینی شود و در نتیجه چرخه ارزیابی عوامل درمانی جدید را تسریع بخشد . " کار آینده ما بر روی اعمال فشار بر سایر اختلالات عصبی متمرکز خواهد بود , به طور گسترده آن را تایید می‌کند, و از همه مهم‌تر اینکه ابزارهای تحلیلی حاصل را در دسترس جامعه بین‌المللی قرار می‌دهند . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: