روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

پروفسور ریچارد پیج اضافه کرد: " نه تنها اندازه اثر ضد ویروسی قابل‌توجه است , بلکه این حقیقت که - با وجود مدت نسبتا ً کوتاهی و زمان درمان - در بیشتر بیماران به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد , به نظر می‌رسد که از آسیب طولانی‌مدت در مغز جلوگیری می‌کند که منجر به آلزایمر می‌شود .
استاد لوین گفت : " خیلی وقت پیش بود که متوجه شدیم , در بسیاری از افراد مسن که مبتلا به ویروس ایدز هستند , ویروس هم در مغز وجود دارد و در نهایت منجر به خطر بیماری آلزایمر در مغز افرادی می‌شود که یک فاکتور ژنتیکی خاص دارند .
این مطالعه نشان داد که ویروس هرپس سیمپلکس در داخل پلاک‌های آمیلوئید در مغز بیماران آلزایمر قرار دارد .
ما پیشنهاد کردیم که ویروس در مغز با حوادثی مانند استرس , سرکوب سیستم ایمنی و عفونت / التهاب در جاه‌ای دیگر دوباره فعال شود .
" بنابراین ما معتقدیم چرخه فعال شدن مجدد در مغز در نهایت منجر به آلزایمر در برخی بیماران می‌شود . "
تمرین ناقص : آزمایش شناختی مکرر می‌تواند نشانه‌های اولیه زوال عقل را مشخص کند .
منبع :
دانشگاه کالیفرنیا - سن دیگو
خلاصه :
بیماری آلزایمر یک بیماری نورودژنراتیو پیشرونده است که اغلب با اختلال شناختی خفیف شروع می‌شود . محققان دریافته اند که آزمایش مکرر مردان میانسال یک " اثر تمرین " تولید می‌کند که کاهش شناختی حقیقی و ردیابی تاخیری mci را پنهان کرده‌است .
بیماری آلزایمر یک بیماری نورودژنراتیو پیشرونده است که اغلب با اختلال شناختی خفیف یا mci شروع می‌شود .
اما در یک مقاله منتشر شده در مجله آلزایمر و جنون : تشخیص , ارزیابی و پایش بیماری , گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو دریافتند که آزمایش مکرر مردان میانسال یک " اثر تمرین " تولید می‌کند که کاهش شناختی حقیقی و ردیابی تاخیری mci را پنهان کرده‌است .
جرمی آ . المن استادیار روانشناسی و هم‌کاری با کارول e . فران تز دکترای ژنتیک رفتار پیری در دانشکده پزشکی سن دیگو نتیجه این است که نتایج آن‌ها ممکن است به طور دقیق واقعیت وضعیت آن‌ها را منعکس نکند . "
محققان میان مردان میانسال و میانسال را در یک مطالعه شش‌ماهه از دوران جنگ ویتنام مورد آزمایش قرار دادند ( یک مطالعه طولی از دوقلوهای مرد - مرد که زمانی در ارتش خدمت کرده بودند . گروه دوم نیز برای اولین بار آزمون شدند . برای محاسبه اثرات تمرینی از تفاوت‌های بین‌گروهی استفاده شد .
دانشمندان دریافتند که در اکثر حیطه‌های شناختی , اثرات تمرین مهمی وجود دارد , و تشخیص mci پس از تصحیح اثرات تمرین دو برابر شده‌است . به بیان دیگر , " به عبارت دیگر , برخی از مردان از سطوحی که نشان می‌دهند کاهش ارزش در آزمون پی‌گیری خودداری می‌کنند , خودداری کرده‌اند . "
نویسندگان می‌گویند این اختلاف پیامدهای بالینی قابل‌توجهی دارد . برای مثال , دو نفر با ویژگی‌های مشابه که نمرات تست شناختی یکسانی را درست بالای آستانه تشخیص mci دارند , در نظر بگیرید . تنها تفاوت : یک فرد برای اولین بار تست می‌شود در حالی که دیگری چنین آزمون‌هایی را قبلا ً انجام داده‌است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: