روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

فواید آنتی‌اکسیدانی خواب :
منبع :
چند
خلاصه :
دانشمندان دریافتند که موتانتهای با خواب کوتاه نقص مشترکی در حساسیت به استرس اکسیداتیو حاد دارند و بنابراین خواب از فرآیندهای آنتی‌اکسیدان حمایت می‌کند .
درک خواب در جامعه مدرن به طور فزاینده‌ای مهم شده‌است , جایی که کمبود مزمن خواب در آن شایع و فراگیر شده‌است . به دلیل همبستگی بین کمبود خواب و اثرات منفی سلامتی , کارکرد اصلی خواب یک راز باقی می‌ماند . اما در یک مطالعه جدید منتشر شده در ماه جولای در مجله دسترسی باز به زیست‌شناسی , ونسا هیل , می می و همکاران در دانشگاه کلمبیا , نیویورک , دریافتند که موتانتهای مگس سرکه کوتاه نقص مشترکی در حساسیت به استرس اکسیداتیو حاد دارند و بنابراین خواب از فرآیندهای آنتی‌اکسیدان حمایت می‌کند . درک این رابطه جهت‌دار باستانی بین خواب و استرس اکسیداتیو در مگس میوه خوار می‌تواند بینش زیادی در مورد بیماری‌های انسان مدرن مانند اختلالات خواب و بیماری‌های نورودژنراتیو فراهم کند .
چرا باید بخوابیم ? در طول خواب , حیوانات آسیب‌پذیر , غیرمتحرک و کم‌تر نسبت به محیط خود حساس هستند ; آن‌ها قادر به تولید علوفه , جفت و یا گریز از شکارچیان نیستند . با وجود هزینه خواب , تقریبا ً همه حیوانات می‌خوابند و پیشنهاد می‌کنند که خواب یک تابع حفظ‌شده ضروری و تکاملی از انسان به مگس سرکه را برآورده کند .
محققان استدلال کردند که اگر خواب برای یک کارکرد اصلی سلامتی نیاز باشد , حیوانات که به طور قابل‌توجهی کم‌تر از معمول می‌خوابند , همگی باید یک نقص در آن کارکرد اصلی داشته باشند . برای این مطالعه , از یک گروه متنوع از جهش‌یافته‌های مگس سرکه کوتاه ( مگس سرکه ) استفاده کردند . آن‌ها دریافتند که این موتانتهای با خواب کوتاه در واقع یک نقص مشترک دارند : آن‌ها همگی به استرس اکسیداتیو حاد حساس هستند .
استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد اضافی است که می‌تواند سلول‌ها را آسیب رسانده و منجر به اختلال در عملکرد اندام شود . رادیکال‌های آزاد سمی یا گونه‌های فعال اکسیژن , سلول‌ها را از متابولیسم طبیعی و آسیب‌های محیطی می‌سازند . اگر وظیفه خواب دفاع از استرس اکسیداتیو باشد , افزایش خواب باید مقاومت به استرس اکسیداتیو را افزایش دهد . هیل و همکاران از دو روش دارویی و ژنتیکی برای نشان دادن این مطلب استفاده کردند .
در نهایت , مولفان پیشنهاد کردند که اگر خواب دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی است , احتمالا ً استرس اکسیداتیو ممکن است خود خواب را تنظیم کند . همسو با این فرضیه , آن‌ها دریافتند که کاهش استرس اکسیداتیو در مغز با بیان ژنه‌ای آنتی‌اکسیدان باعث کاهش میزان خواب می‌شود . این نتایج به یک رابطه دوسویه بین خواب و استرس اکسیداتیو اشاره می‌کند - یعنی , کارکرده‌ای خواب برای دفاع از بدن در برابر استرس اکسیداتیو و استرس اکسیداتیو به نوبه خود به خواب کمک می‌کند .
این کار مربوط به سلامت انسان است زیرا اختلالات خواب با بسیاری از بیماری‌های مرتبط با استرس اکسیداتیو مانند آلزایمر , پارکینسون و هانتینگتون ارتباط دارد . کاهش خواب می‌تواند افراد را نسبت به استرس اکسیداتیو و بیماری بعدی حساس‌تر کند ; برعکس , اختلال آسیب‌شناسی پاسخ آنتی اکسیدانت می‌تواند منجر به از دست رفتن اختلالات خواب و بیماری‌های همراه شود .
درمان جدید آتروفی عضلانی در مدل بیماری لو را به تاخیر می‌اندازد .
مطالعه موشی می‌تواند پایه‌ای برای درمان‌های انسانی آینده باشد
منبع :
کیس وسترن رزرو
خلاصه :
براساس یک مطالعه جدید , افزودن یک پروتئین منفرد در نخاع می‌تواند به جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک کند . محققان سطوح بالایی از پروتیین را پیدا کردند که از تخریب عصب , آتروفی عضلات و فلج در مدل موشی بیماری جلوگیری می‌کردند . این مطالعه جدید حاکی از آن است که می‌تواند یک روش درمانی نوین برای این بیماری باشد .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: