روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

بیماران و خانواده‌های شرکت‌کننده در مدل abc نیاز به ارزیابی اولیه شناختی, اجتماعی و روان‌شناختی دارند . سپس تیم abc به آن‌ها کمک می‌کند تا یک برنامه درمان شخصی ایجاد کنند که معمولا ً شامل تشخیص داروهای بالقوه مضر , تجویز داروهای جدید , شروع فعالیت مغز و ورزش و مربی‌گری در زمینه راهبردهای حل مساله برای مقابله با اثرات شناختی , کارکردی و روان‌شناختی آگهی می‌شود .
سرمقاله این مجله که در ماه ژوئیه چاپ شد , به طور خوش بینانه به پایان می‌رسد : " ما ممکن است درمانی برای جنون داشته باشیم , اما امید بزرگ برای بهبود مستمر در مراقبت وجود دارد . "
نشانه‌های قطعی بیماری اسکلروز متعدد
مطالعه بزرگ‌ترین تلاش برای شناسایی نشانه‌هایی است که قبل از تشخیص ms ظاهر می‌شود .
منبع :
دانشگاه بریتیش کلمبیا
خلاصه :
محققان مشکلات سلامتی را که مقدم بر تشخیص اسکلروز متعدد است , مستند می‌کنند .
با توجه به تحقیقات جدید در دانشگاه بریتیش کلمبیا , طی پنج سال گذشته , قبل از این که افراد اولین علایم بالینی بیماری اسکلروز متعدد ( ms ) را ایجاد کنند , احتمال ابتلا به اختلالات سیستم عصبی مانند درد یا مشکلات خواب بیشتر است .
این مطالعه , بزرگ‌ترین تلاش برای مستندسازی علائم افراد قبل از اینکه بدانند ms دارند , می‌تواند پزشکان را قادر سازد تا بیماری را تشخیص دهند - - و بنابراین شروع به درمان آن - - زودتر , بنابراین احتمالا ً آسیب به مغز و نخاع را کند می‌کند .
ام . زمانی که میلین آسیب می‌بیند , ارتباط بین مغز و دیگر بخش‌های بدن مختل شده و منجر به مشکلات بینایی , ضعف عضلانی , دشواری در تعادل و هماهنگی و اختلالات شناختی می‌شود.
از آنجا که علایم متفاوت هستند , اغلب با اختلالات دیگر همراه هستند و تشخیص ms می‌تواند یک چالش باشد . تایید این بیماری معمولا ً با تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( mri ) , تست پالس‌های عصبی , یا آزمایش مایع نخاع انجام می‌شود .
کانادا یکی از بالاترین نرخ رشد در جهان را دارد , به دلایلی که از دانشمندان دور است .
محققان به رهبری هلن مک لین , استاد بخش عصب‌شناسی در دانشگاه ubc , سوابق سلامت افراد مبتلا به‌ام اس را در ساسکچوان , ساسکچوان , مانیتوبا و نوا اسکوشیا قرار دادند و آن‌ها را با سوابق سلامت افراد بدون بیماری مقایسه کردند .
درمان درده‌ای عضلانی اسکلتی بیش از سه برابر درد بیماران مبتلا به ms بود .
دو شرط دیگر با نرخ‌های بالاتر در میان افراد مبتلا به بیماری ms : سردرد میگرن و اختلالات اضطرابی یا اضطرابی که شامل افسردگی , اضطراب و اختلال دو قطبی است .
میزان بالای این بیماری‌ها همچنین با استفاده بیشتر از داروها برای اختلالات اسکلتی - عضلانی , اختلالات سیستم عصبی و اختلالات دستگاه ادراری - ادراری همراه با داروهای ضد افسردگی و آنتی‌بیوتیک‌ها مطابقت دارد .
این مطالعه که در مجله " ام اس اس " منتشر شده‌است , شواهدی قطعی ارائه می‌کند مبنی بر اینکه ms می‌تواند با نشانه‌های اولیه بیماری که به عنوان یک بیماری " کلاسیک " شناخته نمی‌شود , مانند تاری دید یا بی‌حسی یا ضعف در اندام‌ها , مقدم باشد . به تازگی کتاب‌های درسی پزشکی اظهار داشتند که خانم مبتلا به نارساخوانی است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: