روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ترکیب شناسایی شده که از آسیب زدایی محافظت می‌کند
منبع :
دانشگاه لیورپول
خلاصه :
محققان یک ترکیب جدید را شناسایی کرده‌اند که از آسیب در کرم نماتود محافظت می‌کند . این کشف ممکن است به درمان بیماری‌های نورودژنراتیو انسان در آینده منجر شود .
محققان دانشگاه لیورپول یک ترکیب جدید را شناسایی کرده‌اند که از آسیب دیدن در کرم‌های نماتود محافظت می‌کند . این کشف ممکن است به درمان بیماری‌های نورودژنراتیو انسان در آینده منجر شود .
با رشد پیش‌بینی‌شده جمعیت سالمندی , مواردی از قبیل بیماری آلزایمر , بیماری پارکینسون و بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ( als ) افزایش می‌یابد . با این حال , اکثر درمان‌های رایج بهبود یا اصلاح بیماری نیستند و تلاش‌ها برای توسعه درمان‌های جدید با نرخ‌های فرسایش بالا مواجه شده‌است .
مواد و روش‌ها : این پژوهش از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . بنابراین کاندیدای مناسبی برای درمان بیماری‌های نورودژنراتیو چندگانه است . با این حال غلظت بالای دارو برای اثرات حفاظتی آن در مدل‌های حیوانی مورد نیاز است که ممکن است پتانسیل انتقالی آن را محدود کرده و مانع از شناسایی مکانیسم مولکولی آن شود .
چند برابر قوی‌تر
محققان به رهبری پروفسور آلن مورگان از موسسه پزشکی انتقالی دانشگاه یک نسخه قوی از دارو برای جلوگیری از این موانع ایجاد کردند .
در یک رویکرد مشارکتی که شامل اساتید دانشگاه لیورپول در شیمی است , ( پروفسور پل اونیل , دکتر نیل بری ) , رزونانس مغناطیسی هسته‌ای ( دکتر مری کوان , پروفسور باب بارکلی ) تیم , یک مولکول محافظت عصبی جدید به نام mps را شناسایی کرد که از نظر شیمیایی شبیه به ترکیبات شیمیایی است , اما در کاهش این آسیب در یک مدل کرم عصب بسیار قدرتمندتر است .
پروفسور مورگان گفت : " تحقیقات ما یک فعالیت حفاظت کننده جدید از نمایندگان مجلس را آشکار کرده‌است که بیش از ۳ برابر قوی‌تر از قدرت است . این کشف احتمالا ً پتانسیل انتقالی برای درمان als و بیماری‌های نورودژنراتیو دیگر دارد . "
مطالعه نشان می‌دهد که اکثریت بزرگسالان مسن‌تر با جنون احتمالی , احتمالا ً از آن بی‌اطلاع هستند .
تحصیلات کم‌تر و همراهی بدون همراهی با فقدان تشخیص رسمی یا آگاهی از تشخیص
منبع :
پزشکی جانز هاپکینز
خلاصه :
تحلیل اطلاعات جمع‌آوری‌شده برای مطالعه طولانی‌مدت و با حمایت فدرال از پیر و معلولیت به شواهدی می‌افزاید که اکثریت قابل‌توجهی از سالمندان مبتلا به جنون احتمالی در ایالات‌متحده هرگز به طور حرفه‌ای تشخیص داده نشده یا از آن‌ها بی‌اطلاع بوده‌اند . تحلیل پزشکی جانز هاپکینز در مورد اطلاعات جمع‌آوری‌شده برای مطالعه طولانی‌مدت و حمایت‌شده از سن و معلولیت به شواهدی می‌افزاید که اکثریت قابل‌توجهی از سالمندان مبتلا به جنون احتمالی در ایالات‌متحده هرگز به طور حرفه‌ای تشخیص داده نشده یا از آن‌ها بی‌اطلاع بوده‌اند .
گزارشی از یافته‌ها در نشریه شماره ماه مجله پزشکی عمومی منتشر شد . محققان می‌گویند که اغلب یافته‌ها , برآورده‌ای مشابه قبلی را تایید می‌کنند , اما مراجعه نکردن به پزشک یا کلینیک به عنوان یک عامل خطر جدی برای عدم تشخیص و یا عدم آگاهی رسمی تشخیص داده می‌شود .
دکتر امجد امجد , استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید : " جمعیت بزرگی در آنجا وجود دارد که در مورد آن نمی‌دانند . " او می‌گوید : " این پیامدها به طور بالقوه برای برنامه‌ریزی و تحویل مراقبت‌های بهداشتی , ارتباطات بیمار - پزشک و بیشتر بسیار عمیق‌تر هستند . "

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: