روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

بی‌هوشی , جراحی پیوند یافته با کاهش حافظه و تفکر
منبع :
کلینیک مایو
خلاصه :
در بالغین نسبت به بی‌هوشی عمومی , در معرض بی‌هوشی عمومی و جراحی با کاهش ظریف در حافظه و مهارت‌های تفکر همراه است . تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss انجام شد .
با توجه به تحقیقات کلینیک مایو جدید , در بزرگسالان , مواجهه با بی‌هوشی عمومی و جراحی با کاهش ظریف در حافظه و مهارت‌های تفکر همراه است . تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss تجزیه و تحلیل شد . نتایج در ژورنال بی‌هوشی بریتانیا نمایان می‌شود .
پژوهشگران متذکر می‌شوند : اگر چه کاهش عملکرد مغز کوچک است , اما می‌تواند برای افراد با کارکرد شناختی کم یا اختلال شناختی خفیف قبل موجود که با بی‌هوشی عمومی در نظر گرفته می‌شوند , معنادار باشد . در افراد مسن با ذخیره شناختی مرزی که هنوز از نظر بالینی مشخص نیست , قرار گرفتن در معرض بی‌هوشی و جراحی ممکن است مشکلات اساسی در حافظه و تفکر داشته باشد .
یک متخصص بی‌هوشی در کلینیک مایو که نویسنده ارشد این مطالعه است می‌گوید : " ما باید مطمئن باشیم که بیماران در نظر گرفتن جراحی و خانواده‌هایشان به درستی مطلع هستند که خطر اختلال شناختی ممکن است . " علاوه بر این , استراتژی‌های جایگزین باید با بیماران قبل از جراحی مورد بحث قرار گیرند تا کسانی که تصور می‌کنند در خطر هستند . این مطالعه دلایل دیگری را برای متخصصین بالینی فراهم می‌کند تا ارزیابی روتین قبل از عمل افراد مسن را برای روشن‌شدن بیشتر خطر مواجهه با جراحی و بی‌هوشی , انجام دهند . این ابتکار توسط انجمن سالمندان آمریکا تایید شده‌است اما به طور گسترده در عمل بالینی قرار نگرفته است . "
ارتباط بین مواجهه با بی‌هوشی و جراحی و کاهش شناختی در سالمندان سال‌ها مورد بحث بوده‌است . مطالعات حیوانی پیشنهاد کرده‌اند که مواجهه با داروهای استنشاقی ممکن است با تغییرات مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر ارتباط داشته باشد; با این حال اکثر مطالعات انجام‌شده در انسان به طور مداوم ارتباط بین بی‌هوشی و نقص عملکرد مغز را نشان نداده اند .
در این مطالعه , محققان از منابع مطالعه سالمندی , یک مطالعه اپیدمیولوژیک طولانی‌مدت و آینده‌نگر درباره تغییرات شناختی مرتبط با پیری استفاده کردند . شرکت کنندگان در این بخش در ایالت مینه سوتا , در فواصل ۵ ماهه تحت ارزیابی شناختی قرار می‌گیرند . برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. پژوهشگران به بررسی این موضوع پرداختند که آیا قرار گرفتن در معرض جراحی و بی‌هوشی در طی سه سال قبل از شروع درمان با کاهش شناختی همراه بوده‌است و اینکه آیا مواجهه با بی‌هوشی پس از مطالعه , با تغییر شناختی همراه بوده‌است . در حالی که بزرگسالان مسن‌تر اغلب کاهش شناختی را به عنوان بخشی از فرآیند پیری طبیعی تجربه می‌کنند , کاهش در مواجهه با بی‌هوشی و عمل جراحی کم‌تر از آن است که با پیری هنجاری مرتبط باشد .
مولفان تاکید کردند که تعیین این که آیا بی‌هوشی , جراحی یا شرایط زمینه‌ای که جراحی را ایجاب می‌کند , ممکن نیست .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: