روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ارتباط بین میگرن و عملکرد ضعیف در مدرسه حتی برای کودکان با میگرن قوی‌تر , طولانی‌تر , یا برای کودکان مبتلا به میگرن مزمن و همچنین آن‌هایی که مشکلات عاطفی یا رفتاری داشتند , قوی‌تر بود .
او گفت : " با تقریبا ً یک چهارم کودکان مدرسه‌ای که دچار سردرد میگرن شده‌اند , این یک مشکل جدی است , بویژه برای کسانی که دچار حملات مکرر و شدید هستند که به سرعت فروکش نمی‌کنند . " والدین و معلمان باید این سردردها را جدی بگیرند و مطمئن شوند که کودکان به درمان و درمان مناسب نیاز دارند . "
تحقیقات نشان می‌دهند که مشکلات رفتاری سردرد بزرگ‌تری برای کودکان مبتلا به میگرن هستند .
منبع :
انتشارات sage
خلاصه :
کودکانی که سردردهای میگرنی را دریافت می‌کنند , بسیار بیشتر از سایر کودکان هستند تا مشکلات رفتاری شامل مسائل اجتماعی و توجه , اضطراب و افسردگی داشته باشند . بر طبق تحقیقات جدید , بیشتر سردردها می‌تواند بیشتر باشد .
کودکانی که سردردهای میگرنی را دریافت می‌کنند , بسیار بیشتر از سایر کودکان هستند تا مشکلات رفتاری شامل مسائل اجتماعی و توجه , اضطراب و افسردگی داشته باشند . بر طبق تحقیقات انجام‌شده در این نشریه که توسط sage منتشر شده‌است , بیشتر سردردها می‌تواند بیشتر باشد .
مارکو پولو , مدیر موسسه بری در سائو پائولو , برزیل , همراه با مارچلو سعادت دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین نیویورک در نیویورک به تحصیل در مورد بچه‌های برزیلی با سن چهل و چهار سالگی پرداخت. نویسندگان می‌گویند که این اولین مطالعه بزرگ و مبتنی بر جامعه است که نشان می‌دهد چگونه علایم رفتاری و عاطفی کودکان با سردردهای میگرنی و تنش - نوع ارتباط دارد , و برای گنجاندن داده‌هایی در مورد فراوانی سردرد .
کودکان مبتلا به میگرن , به ویژه در زمینه‌های جسمی , اضطرابی , اجتماعی , توجه و درونی سازی , نسبت به گروه کنترل , احتمال کلی بیشتری نسبت به گروه شاهد داشتند . کودکان با این ناحیه , در مواردی مانند مبتلایان به میگرن , تحت‌تاثیر قرار گرفته بودند .
تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss انجام شد . پژوهش حاضر از نوع توصیفی - همبستگی است .
زمینه و هدف: سردرد یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در بیماران مبتلا به میگرن است . انواع رفتاری که اغلب دیده می‌شوند آن‌هایی هستند که به عنوان رفتارهای درونی‌شده در نظر گرفته می‌شوند . در حالی که کم‌تر از یک پنجم افراد دچار رفتارهای درونی‌شده , بیش از نیمی از مبتلایان آسیب‌دیده بودند . رفتارهای برونی سازی مانند تبدیل شدن به قوانین پرخاشگری یا شکستن قوانین , به احتمال زیاد در میان کودکان مبتلا به سردرد بیشتر از گروه کنترل نبود . هدف این پژوهش بررسی رابطه بین توجه / بیش‌فعالی و سردرد با جزئیات بود .
" همانطور که قبلا ً توسط دیگران گزارش شده‌بود , متوجه شدیم که میگرن با مشکلات اجتماعی همراه است . " دامنه " اجتماعی " مشکلاتی را در تعامل اجتماعی و نیز رفتار اجتماعی در طول عمر شناسایی می‌کند و ممکن است با تاثیر مهمی بر زندگی فردی و اجتماعی مرتبط باشد . "
او افزود : " ارائه دهندگان باید از این امکان در کودکان با میگرن آگاه باشند تا به درستی این مشکل را حل کنند . "
تحقیقات قبلی به کودکان مبتلا به میگرن بیش از همسالان خود اشاره کرده‌است تا مشکلات جسمی یا روحی دیگری از جمله اضطراب , افسردگی و توجه و بیش‌فعالی داشته باشند . اما تا کنون مطالعات اندکی در خصوص تضاد بین این ضعف در کودکان انجام شده‌است . مولفان می‌گویند که از جمله تکرر سردرد بخشی از پازل است .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: