روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ارتباط معنی‌داری بین سردردهای مکرر و نیاز به تصحیح بینایی مشاهده نشد . محققان با مقایسه نتایج امتحانات کلینیک کودکان مبتلا به سردرد , به این نتیجه رسیدند . نتایج آزمون سلامت چشم و آزمون بینایی از آزمون‌های قبلی برای ۹۰ درصد از کودکان ثابت ماند . همچنین کودکانی که در حال حاضر عینک داشتند , در زمان مراجعه به درمانگاه برای سردرد , به نسخه‌های جدید نیاز نداشتند . با وجود این که حدود ۶۰ درصد از کودکان گزارش داده‌اند که سردردها هنگام انجام تکالیف بصری مانند تکلیف انجام می‌شود و در حدود ۹ درصد از نشانه‌های بصری مرتبط با سردرد , نیاز به تصحیح بینایی به نظر نمی‌رسد عامل اصلی یا عامل مهمی در هر یک از این موارد باشد .
محققان به این نتیجه رسیدند که بیشتر سردردها به مرور زمان حل می‌شوند . پی‌گیری گزارش والدین نشان داد که سردرد در ۱۰۰ درصد موارد مطالعه بهبود یافت , از جمله آن‌هایی که تجویز کردند و آن‌هایی که نسخه اصلاح بینایی جدیدی دریافت نکردند . کودکانی که نسخه‌های جدید دریافت می‌کردند به احتمال زیاد دچار سردرد نشدند . ارزیابی علل سردرد و پرداختن به پیامدهای بلندمدت کودکان خارج از حیطه این مطالعه بود .
فتح‌الله رات که رهبری تیم تحقیق را برعهده داشت , گفت : " ما امیدواریم که مطالعه ما به مطمئن شدن والدین کمک کند که در بیشتر موارد , سردردها با مشکلات بینایی یا چشمی مرتبط نیستند و اغلب سردردها به موقع مشخص می‌شوند . " این اطلاعات همچنین باید برای پزشکان خانواده و متخصصین اطفال در مراقبت از کودکان و والدینی که دارای این نگرانی مشترک هستند , مفید باشد . "
حدود ۳۰ درصد از کودکان در این مطالعه دارای شرایط چشم بودند که فراتر از نیاز به اصلاح بینایی , از جمله استرابیسم , چشم تنبلی و سایر موارد نادر و جدی‌تر بود . 17 % سابقه خانوادگی میگرن داشتند . از آنجا که این یک مطالعه گذشته‌نگر بود , محققان نتوانستند میگرن را به کودکان مرتبط کنند .
منبع :
آکادمی علوم اعصاب آمریکا
خلاصه :
با توجه به عوامل موثر بر سردرد , کودکان مبتلا به میگرن احتمالا ً کم‌تر از حد متوسط عملکرد تحصیلی دارند .
طبق تحقیقات جدید منتشر شده در مجله پزشکی آکادمی علوم اعصاب آمریکا , کودکان مبتلا به میگرن در مقایسه با بچه‌هایی که سردرد ندارند کم‌تر از حد متوسط عملکرد تحصیلی دارند .
این مطالعه نشان داد که کودکان مبتلا به میگرن در مقایسه با افراد مبتلا به میگرن بیش از بیمارانی که سردرد ندارند کم‌تر از میانگین عملکرد تحصیلی خود را دارند .
" مطالعات به بار میگرن برای نوجوانان نگاه کرده‌اند , اما کاره‌ای کمتری برای تعیین اثر میگرن بر کودکان کوچک‌تر انجام شده‌است . " سی ان ان , دکترای دانشگاه , نیوجرسی , و عضو آکادمی علوم اعصاب آمریکا .
برای مطالعه , معلمان دانش آموزان اطلاعاتی درباره عملکرد دانشجویان ارائه کردند که همان اطلاعاتی است که برای هیات‌های آموزشی ارائه شده‌است . معلمان نیز پرسشنامه محقق ساخته برای مشکلات عاطفی و رفتاری را تکمیل کردند و با پرسشنامه‌ای شامل سوابق پزشکی , سردرد و سایر اطلاعات مصاحبه شدند .
نتایج این مطالعه نشان داد که 86 / 57 درصد از کودکان مبتلا به میگرن مزمن , یا میگرن در طی یک ماه یا بیشتر دچار میگرن احتمالی بوده‌اند که به این معنی است که آن‌ها همه بجز یکی از معیارهای میگرن را ملاقات کرده‌اند و معیارهای کامل برای هر نوع سندرم سردرد را احراز نمی‌کنند .

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: