روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

تغییرات مغز مرتبط با میگرن به شناخت ضعیف مرتبط نیست
منبع :
nih / موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی
خلاصه :
براساس مطالعه‌ای نه ساله که توسط موسسه ملی بهداشت تامین شده‌است , به نظر نمی‌رسد که زنانی که میگرن با میگرن داشته باشند , در مقایسه با کسانی که آن‌ها را ندارند , کاهش توانایی شناختی را تجربه کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که زنان مبتلا به میگرن احتمال بالاتری از تغییرات مغزی دارند که به صورت نقاط روشن در تصویربرداری تشدید مغناطیسی ظاهر می‌شوند , نوعی تصویربرداری که معمولا ً برای ارزیابی بافت‌های بدن به کار می‌رود .
براساس مطالعه‌ای نه ساله که توسط موسسه ملی بهداشت تامین شده‌است , به نظر نمی‌رسد که زنانی که میگرن با میگرن داشته باشند , در مقایسه با کسانی که آن‌ها را ندارند , کاهش توانایی شناختی را تجربه کنند.
این مطالعه همچنین نشان داد که زنان مبتلا به میگرن , احتمال بالاتری از تغییرات مغزی دارند که به صورت نقاط روشن در تصویربرداری تشدید مغناطیسی ظاهر می‌شوند .
لیندا باربر , مشاور سیاست علم بهداشت درد در دفتر مدیر موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی که بودجه مطالعه را تامین می‌کرد گفت : " این واقعیت که هیچ مدرکی دال بر افت شناختی در میان این زنان وجود ندارد , خبر خوبی است . " " ما مدتی است که می‌دانیم زنان مبتلا به میگرن تمایل به تغییر این تغییرات مغزی دارند . این مطالعه نه ساله اولین مورد از نوع خود برای تامین پی‌گیری بلندمدت ریسک است . "
مارک سی . یکی از بازرسان اصلی و یکی از بازرسان مرکز پزشکی دانشگاه لیدن هلند که این تحقیق را رهبری می‌کرد . در مورد تغییرات در ماده سفید , ساقه مغز و مخچه که بر روی اسکن به عنوان لکه‌های روشن دیده می‌شود ارزیابی شدند . مطالعات قبلی رابطه‌ای بین عوامل خطر ابتلا به آترواسکلروز و خطر ابتلا به بیماری آترواسکلروز را نشان داده‌اند .
با توجه به مطالعه مبتنی بر جمعیت که مردان و زنان را با و بدون میگرن ردیابی می‌کرد , میزان یافته‌های مغز mri تا حدودی افزایش یافت .
افراد مبتلا به میگرن شیوع بیشتری از این تغییرات در مقایسه با گروه کنترل سن و جنس نداشتند . گرچه شرکت کنندگان مونث مبتلا به میگرن در این مطالعه بیشتر مبتلا به میگرن بودند , اما رابطه مشخصی با فراوانی حملات میگرنی , نوع میگرن و نحوه درمان آن‌ها مشاهده نشد .
معیارهای استاندارد توانایی‌های شناختی مانند حافظه , تمرکز و توجه , تلفات قابل‌توجهی را در بین افراد مبتلا به میگرن نشان نداد . تغییرات مغز که به نقاط روشن دیده‌شده در mri منجر می‌شود ناشناخته است . به گفته محققان , اگر این موارد به ایسکمی و خطر سکته مغزی مرتبط باشند , تحقیقات بیشتری نیاز است .
یافته‌ها , که در مجله روانشناسی انجمن پزشکی آمریکا , مشاهده شد , مشاهدات به روز رسانی را از تحقیقاتی انجام داد که نشان می‌دهد که زنان مبتلا به میگرن بیشتر از گروه شاهد همسان بودند تا نواحی پراکنده از تغییرات ماده سفید روی اسکن‌های mri داشته باشند . مواد و روش‌ها : این مطالعه کارآزمایی بالینی بر روی ۵۰ بیمار مبتلا به میگرن انجام شد که با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند . در این مطالعه , افرادی که میگرن مکرر بیشتری داشتند , شیوع بالاتری از تغییرات مشاهده‌شده در زندگی خود را داشتند که نشان می‌دهد حملات میگرنی می‌تواند تاثیر تجمعی داشته باشد.

منبع سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: