روانشناسی
نوشته شده توسط : فهیمه

ارتباط ژنتیکی بین صرع و میگرن
منبع :
ویلی
خلاصه :
تحقیقات جدید نشان‌دهنده حساسیت ژنتیکی مشترک به صرع و میگرن است . یافته‌ها نشان می‌دهد که داشتن سابقه فامیلی اختلالات تشنجی شانس ابتلا به میگرن با اورا افزایش می‌دهد .
تحقیقات جدید نشان‌دهنده حساسیت ژنتیکی مشترک به صرع و میگرن است . یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که داشتن سابقه فامیلی اختلالات تشنجی فرصت میگرن با اورا افزایش می‌دهد .
شواهد پزشکی مشخص کرده‌است که میگرن و صرع اغلب در بیماران رخ می‌دهند . مطالعات قبلی نشان داده‌اند که افراد مبتلا به صرع احتمالا ً بیشتر از جمعیت عمومی دچار سردرد میگرن هستند . با این حال , مشخص نیست که آیا همبودی از یک عامل ژنتیکی مشترک منتج می‌شود یا خیر .
" صرع و میگرن هر کدام به تنهایی تحت‌تاثیر عوامل ژنتیکی هستند " . هدف از این مطالعه تعیین حساسیت ژنتیکی به صرع و میگرن در جمعیت وسیعی از بیماران مبتلا به صرع می‌باشد . "
مطالعه حاضر با هدف بررسی و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده از شرکت کنندگان در طرح ژنوم صرع / ژنوم صرع انجام شد . ~~~ یک مطالعه ژنتیکی بیماران مبتلا به صرع و خانواده‌های بیماران مبتلا به صرع انجام شد . مطالعه حاضر به بررسی یکی از ابعاد زوج - والد - فرزند با صرع کانونی یا صرع تعمیم‌یافته علت ناشناخته می‌پردازد. بیشتر افراد مبتلا به صرع فاقد اعضای خانواده بودند . هدف از این مطالعه بررسی عوامل موثر بر بروز صرع در افراد مبتلا به صرع می‌باشد .
بررسی شرکت کنندگان مبتلا به صرع نشان داد که شیوع بیماری - زمانی که علایم دیگری مانند لکه‌های کور یا چراغ‌های چشمک‌زن , قبل از سردرد رخ می‌دهد - - هنگامی که افراد زیادی در خانواده با اختلالات تشنجی وجود دارند , افزایش می‌یابد . در این مطالعه شرکت کنندگان مبتلا به صرع که سه یا چند خویشاوند نزدیک با صرع داشتند , بیش از دو برابر بیماران مبتلا به تشنج بودند . به عبارت دیگر , هرچه میزان تاثیر ژنتیکی بر صرع بیشتر باشد , میزان ma افزایش می‌یابد. این نتیجه شواهدی را فراهم می‌کند که یک ژن یا ژن وجود دارند که سبب صرع و هم میگرن می‌شوند .
شناسایی اثرات ژنتیکی بیماری صرع همراه با سایر اختلالات مانند میگرن در بیماران مبتلا به صرع اهمیت دارد . تحقیقات قبلی نشان داده‌است که شرایط همزمان کیفیت زندگی , موفقیت درمان و مرگ و میر بیماران مبتلا به صرع را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و برخی متخصصان پیشنهاد می‌کنند که این بیماران ممکن است تاثیر بیشتری بر بیماران داشته باشند . در واقع , شرایط همراه در موسسات ملی تحقیقات پزشکی صرع و در گزارش اخیر بیماری صرع از موسسه پزشکی تاکید شده‌است .
این مطالعه ما یک اساس ژنتیکی قوی برای میگرن و صرع را نشان می‌دهد , زیرا میزان میگرن تنها در افرادی افزایش می‌یابد که بستگان نزدیک دارند و تنها زمانی که سه یا چند عضو خانواده تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند . " تحقیقات بیشتر در مورد ژنتیک گروه‌هایی از اختلالات همراه و صرع به بهبود تشخیص و درمان آن‌ها و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به صرع کمک می‌کند . "

منبغ سایت علم روز





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: